Mikali Posted February 28, 2014 Posted February 28, 2014 heren, Ik meen ooit ergens eens gelezen te hebben dat veel Amerikaanse natscheerders witchhazel gebruiken om ingegroeide haren tegen te gaan. Nu vroeg ik mij af waarvoor jullie het gebruiken? in plek van aluin? en hoe brengen jullie het aan, met de handen of met een watje?
pjdevos Posted February 28, 2014 Posted February 28, 2014 Misschien dat de Nederlandse naam iets meer zegt: Hamamelis. Ik vind het wel lekker fris en gebruik het als een splash. Jacob Hooy heeft het en kan je in Nederland makkelijk aan komen.
Kogel Posted March 2, 2014 Posted March 2, 2014 Ik heb een partij van die witch hazel producten gekocht bij www.Iherb.com. Uit de US. Verzendkosten 4 dollar naar Nederland voor 2 kilo. Dus mijn bestelling aangevuld tot 2 kilo. Ik heb een aantal verschillende gekocht (Lavendel, Rose (Dickinson en Tayers)). Ik moet zeggen dat ik er niet zoveel aan vind. Het is een soort van reinigingstonic. Lekker om na een dag even je gezicht te splashen en dan af te drogen. Maar ik koop het niet meer. Kost overigens weinig dat spul. Maar het is dan ook voornamelijk water.
Kogel Posted March 2, 2014 Posted March 2, 2014 Trouwens de nederlandse naam is toch gewoon toverhazelaar?
Johan Posted March 3, 2014 Posted March 3, 2014 Trouwens de nederlandse naam is toch gewoon toverhazelaar? Klopt. Wordt meestal verkocht als hamameliswater.
Harkos Posted March 3, 2014 Posted March 3, 2014 Toverhazelaar, hamamelis of witch hazel zoals je wil is een extract van bast en twijgen van de toverhazelaar. Deze heeft een reinigende werking en wordt dan ook in lotions verwerkt om de huid te reinigen. Voor dames, 's avonds om de huid voor de nacht te reinigen. Hiervoor heeft o.a. Jacob Hooij een prima lotion. Deze verwerk ik in ruime mate in mijn eigen ASB. Heb nooit last van ingegroeide haartjes of ontstekingen. Weet echter niet of er een aantoonbaar samenhang is. Als ik aan de tinctuur ruik of naar de kleur kijk, ben ik wel altijd bang dat met duur water is verkocht. Het kan echter niet zo zijn, dat het helemaal niets doet, want daarvoor hebben de indianen het te veel gebruikt en wordt er te veel van verkocht. Ben nu Bay Rum aan het maken en heb daarvoor Hamamelis tinctuur gekocht, ook vanwege dezelfde antiseptische werking. De Amerikaanse witch hazel (bv. Thayers) is een dunne oplossing met een aandeel (14%) alcohol. Deze wil ik nog kopen om verder mee te experimenteren in bv. de Bay Rum. Echter gezien dat spul in Amerika niets kost, $2 voor een halve liter is dat te duur in relatie tot verzendkosten. Misschien maar eens bij Bdf, mijn huisdealer, in de week leggen.
Kogel Posted March 3, 2014 Posted March 3, 2014 Het is dat boekelo een beetje uit de buurt is. Anders mocht je zo een fles hebben. Maar bij iherb.com kost verzenden 4 dollar.
Mikali Posted March 4, 2014 Author Posted March 4, 2014 Ach met alles wat ik gelezen heb hierboven lijkt het mij wat overroepen en niet echt de moeite om te gaan bestellen, heren toch bedankt voor de feedback !
Harkos Posted March 4, 2014 Posted March 4, 2014 @kogel Waar woon je dan? $4 is mee te leven. Minder dan Post. nl binnenlands. En minder dan mijn dagelijkse medisch verantwoorde wijn inname. Ga ik naar kijken. Dank.
Mikali Posted March 4, 2014 Author Posted March 4, 2014 @ Harkos, je hebt overschot van gelijk hoor vwbt de prijs, heb de laatste maand al veul meer uitgegeven hehe Alleen dacht ik dat het een "wonder"middel was tegen ingegroeide haren maar blijkt het toch niet te zijn dus ...
Harkos Posted March 5, 2014 Posted March 5, 2014 @Kogel Tja dat is een beetje veel benzine Dan maar $4 verzendkosten. Des al niet te min bedankt voor het aanbod.
Recommended Posts