Jump to content

Simpson 'The Duke' 3 scheerkwast

Seabiscuit

Recommended Posts

Mijn Simpson 'The Duke' 3 scheerkwast is inmiddels een aantal keren gebruikt. De prijs kwaliteitsverhouding is ontzettend goed te noemen. Ik betaalde voor deze kwast zo'n €93. De kwast heeft een uitstekende balans en het handvat van de kwast is voor de grotere mensen onder ons misschien iets aan de kleine kant. De kwast is echter ergonomisch genoeg dat het geen probleem zal opleveren. De kwaliteitscontrole laat bij Simpsons nog wel eens te wensen over, dus een exemplaar dat niet gaaf is komt wel eens voor. Dan doel ik met name op de sticker (why?!) die loslaat en de zwarte gravering op het handvat die na een tijdje wel eens vervaagd. Ik heb het zelf echter nog niet meegemaakt, maar de tijd zal het leren. De Duke 3 is een van de meest dichtgepakte kwasten die ik gebruikt heb. Er zit 'best badger' dassenhaar in en de kwaliteit is voor mij, verrassend genoeg eigenlijk, beter dan de zilverspits die andere fabrikanten wel eens gebruiken. Zowel lather op het gezicht aanmaken als in een kom gaat uitstekend en ik kan geen onderscheid maken tussen een beter lather door zeep of crème.

foto1_zps70f32812.jpg

foto2_zpsd4f1e090.jpg

foto4_zps215431c1.jpg

3_zps22ed1607.jpg

4_zps9d22d991.jpg

1_zps0259ceb2.jpg

Specificaties

Hoogte: 95 mm

Handvat: 46 mm

Loft: 49 mm

Knot: 24 mm (best badger)