Seabiscuit Posted February 28, 2014 Share Posted February 28, 2014 Mijn Simpson 'The Duke' 3 scheerkwast is inmiddels een aantal keren gebruikt. De prijs kwaliteitsverhouding is ontzettend goed te noemen. Ik betaalde voor deze kwast zo'n €93. De kwast heeft een uitstekende balans en het handvat van de kwast is voor de grotere mensen onder ons misschien iets aan de kleine kant. De kwast is echter ergonomisch genoeg dat het geen probleem zal opleveren. De kwaliteitscontrole laat bij Simpsons nog wel eens te wensen over, dus een exemplaar dat niet gaaf is komt wel eens voor. Dan doel ik met name op de sticker (why?!) die loslaat en de zwarte gravering op het handvat die na een tijdje wel eens vervaagd. Ik heb het zelf echter nog niet meegemaakt, maar de tijd zal het leren. De Duke 3 is een van de meest dichtgepakte kwasten die ik gebruikt heb. Er zit 'best badger' dassenhaar in en de kwaliteit is voor mij, verrassend genoeg eigenlijk, beter dan de zilverspits die andere fabrikanten wel eens gebruiken. Zowel lather op het gezicht aanmaken als in een kom gaat uitstekend en ik kan geen onderscheid maken tussen een beter lather door zeep of crème. Specificaties Hoogte: 95 mm Handvat: 46 mm Loft: 49 mm Knot: 24 mm (best badger) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted February 28, 2014 Share Posted February 28, 2014 Goeie kwast inderdaad, moge hij je een leven lang dienen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reza Posted February 28, 2014 Share Posted February 28, 2014 Mooie kwast en hoop dat hij je lang mag verwennen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Francois Posted February 28, 2014 Share Posted February 28, 2014 Goede aankoop ! Deze zal denk ik niet snel opduiken in de "vraag en aanbod rubriek". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts