Jump to content

SOTD Diqiu-Long - Wilkinson Sword Wool Fat Scheerzeep Stick

Guest Diqiu-Long

Recommended Posts

Gister ben ik naar Aken geweest om eens te kijken wat men daar allemaal aan scheerspulletjes verkocht, uiteindelijk ben ik maar met een scheerzeep stick naar huis gegaan en nuttige informatie voor in het topic Duitsland shopping guide.

De scheerzeep stick betreft de Wilkinson Sword Scheerzeep stick, welke op internet goed aangeschreven staat en een speciaal ingrediënt bevat namelijk Wolvet wat ook wel lanoline heet en wat je eigenlijk niet veel in andere scheerzepen of crèmes vind en vooral niet onder de € 2,50 en deze Wilkinson Sword Scheerzeep stick koste maar slechts € 1,45 dus het is echt een juweeltje ondanks dat je voor bijna de helft een Palmolive scheerzeep stick hebt.

full.jpg

De hardware en software welke ik vandaag gebruikt heb.

Pre-shave: Nivea Deep Cleaning Face Scrub

Scheerzeep: Wilkinson Sword Scheerzeep Stick

Scheerkwast: Balea Men Dashaar Scheerkwast

Krabber: Chinese Gillette Tech

Mesje: Jianyu DE mesje voor de tweede keer

Aftershave: Nivea ASB Sensitive

full.jpg

Omdat deze Wilkinson Sword scheerzeep een stick is kom je de zeep op je gezicht te smeren, wat mij betreft heeft dat een voordeel en nadeel, het voordeel is dat als je hele gezicht heb onder gesmeerd met de zeep dat je dan ook echt genoeg zeep gebruikt, het nadeel vind ik dat er soms nog stukjes zeep blijven zitten, je moet met face latheren dus ook wel goeie scrub bewegingen maken.

De geur van de Wilkinson Sword scheerzeep is lastig te omschrijven, maar ik vond het wel fijn ruiken en het ruikt niet te sterk, wel is het gewoon een geparfumeerde geur, maar de geur is niet overweldigende.

Het latheren ging gewoon goed en ik kreeg na een tijdje echt een hele goeie lather en het voelde ook nog goed aan, ik gebruik meestal bijna nooit scheerzepen en de scheerzepen die ik heb zijn allemaal sticks, alleen De Vergulde Hand is een tablet.

full.jpg

Mijn scheerkwast zat in iedere geval vol met lather.

Ik ben dus helemaal tevreden over deze scheerzeep stick, is het zeker waard om te hebben en zulke scheerzepen zijn toch heel lang houdbaar.

Waarom heb je eigenlijk je hele vingers en handvat onder het schuim zitten?

Omdat ik doe face latheren en dat is niet zo schoon als bowl latheren. Met facelatheren vliegt de lather alle kanten op en dus ook op mijn vingers, al is dat eigenlijk omdat ik de scheerkwast niet beet pak bij het handvat, maar er net onder bij de haren.

En natuurlijk ben ik voor die foto even snel naar een plek gegaan waar ik gebruik kon maken van het daglicht buiten, want op de badkamer is geen daglicht.

Pak jij dan ook de scheerkwast bij de haren vast? Want juist daarom heb ik lather op mijn vingers en ook een beetje op het handvat.

Voor de rest snap ik echt niet wat het uitmaakt omdat er wat schuim op mijn vingers en beetje op hand zit, zal echt niks uit maken voor mijn lather.

Noem je dat een beetje?

Het zal niks uitmaken voor de lather nee. Maar wel voor je eigen scheer gemak en ervaring.

Als ik toch elke keer zo zou moeten scheren dan zou ik er snel mee klaar zijn.

Ik hoef mijn kwast niet bij de haren beet te nemen nee.

Ik vraag mij af waarom jij dat wel doet. Om het steviger te maken? Waarom koop je dan niet gewoon een andere kwast ipv deze zo aan te prijzen.

Wat ik soms wel eens doe is met 2 vingers van beneden naar boven wrijven/drukken om het lather eruit te krijgen. Maar dan heb ik maar een beetje schuim op de toppen van 2 vingers. En niet mijn gehele 5 vingers onder het schuim.

Ik heb ook wel eens dat er wat zeep op mijn handen komt, meestal was mijn kwast of gezicht dan te nat en met facelatheren kan het er dan vrij snel uitlopen omdat je hem schuin houdt. Lekker boeiend, ik snap niet waarom je er zo'n probleem van maakt.

Ik scheer mezelf altijd bij de wasbak (zoals iedereen geloof ik) en daar staat wat water in. Ik spoel m'n handen geloof ik gewoon af als er zeep op zit. Ik weet het niet eens eerlijk gezegd. Zo intressant kan het dus niet zijn. :)

Pak jij dan ook de scheerkwast bij de haren vast? Want juist daarom heb ik lather op mijn vingers en ook een beetje op het handvat.

Voor de rest snap ik echt niet wat het uitmaakt omdat er wat schuim op mijn vingers en beetje op hand zit, zal echt niks uit maken voor mijn lather.

Het maakt uiteraard niks uit voor je uiteindelijke lather, maar ik denk dat RenOw in zijn laatste bericht vooral valt over de manier waarop je je kwast vasthoudt. Als ik ernaast zit hoor ik dat graag RenOw.

Het vasthouden van de knot doe je normaal eigenlijk alleen maar om een tekortkoming van je kwast te ondervangen (te floppy?). En dat terwijl je juist de Balea kwast aan het promoten bent. Hoe is de kwast dan als je de haren niet vasthoudt?

Ieder zijn ding natuurlijk, maar wellicht handig om dan te vermelden wat je reden is.

[mod=Marcel]editted. Als je problemen hebt met een andere user hier, zie ik graag dat je dat per DM met die user oplost. Dit hoort niet hier.[/mod]

Ik hou de kwast bij de haren vast omdat ik dat zo van Mantic59 geleerd heb en niet om een tekortkoming van de scheerkwast op te vangen.

De kwast is niet floppy, maar als ik hem niet bij haren vast pak dan zou ik hem wel minder stevig vast hebben en dat is handig bij een tweede pass, want dan hoeven die scrub bewegingen minder.

Maar echt floppy is hij niet, voor mijzelf heeft hij genoeg backbone, maar ook niet te stug en dat vind ik wel fijn.

[mod=Marcel]Zie mijn opmerking hierboven.[/mod]

Niks mis mee toch, Die Amerikaan op youtube pakt hem ook beet bij de haren, dit zodat hij netjes onder de neus kan manoeuvreren.

Maar wat ik vragen wilde, is die stick hetzelfde als de scheerzeep van wilkinson?

Nee wat ik begrepen heb is de blauwe Wilkinson sword kom niet hetzelfde als deze scheerstaaf van Wilkinson.

Ik ga ervan uit dat jij de Wilkinson Sword scheerzeep bedoeld zoals op de onderstaande foto. Wat ik begrepen heb is de blauwe kom niet zo goed en kun je die beter links liggen, maar de scheerstaaf zou juist een juweeltje zijn en is dus erg goed.

Ik ben zelf nooit echt zo van de scheerzepen, maar deze scheerstaaf van Wilkinson vind ik wel goed, ik denk dat ik hem in toekomst ga gebruiken, scheerstaven zijn namelijk ook handig om op reis mee te nemen.

wsmens001d-400.jpg

In deze scheerzeep in de blauwe kom zit ook geen Wool fat.

Lanolin is geen magisch ingredient, het wordt in kleine hoeveelheden in zepen gebruikt, maar als de basiszeep niet goed is, dan maakt lanolin het niet tot een goede zeep.

Het is dan ook niet mijn eigen ervaring, maar wat de meeste eigenlijk zeggen is dat de scheerstaaf veel beter is en vele vinden de zeep in de blauwe kom maar slecht, maar sommige vinden hem niet slecht en weten hoe ze die zeep moeten gebruiken.

De scheerstaaf is soms alleen beetje lastig aanbrengen op het gezicht, een crème is ja makkelijkere, maar deze scheerstaaf is een van de weinige scheerzepen die ik heb.

Lanolin is geen magisch ingredient, het wordt in kleine hoeveelheden in zepen gebruikt, maar als de basiszeep niet goed is, dan maakt lanolin het niet tot een goede zeep.

Nee dat klopt, het staat ook erg laag op de ingrediënten lijst, maar wat ik eigenlijk bedoelde, de scheerstaaf en de blauwe kom zijn gewoon twee verschillende scheerzepen, je ziet dat ook aan de ingrediënten.

Maar Lanolin vind je wel niet in veel andere scheerzepen, dus magische is het niet, maar wel een beetje meer exclusief omdat er net een handje vol scheerzepen zijn met Wool Fat.

Zelf tijdje geleden als tip gekregen: Als je nog een leeg bakje van een andere scheerzeep heb liggen, snij een stuk van de scheerstaaf af en druk hem fijn in het lege bakje.

Dan kan je het gebruiken als een normale scheerzeep ;) (ik weet niet of dit werkt bij de wilkinson scheerstaaf maar bij Arko werkt dit prima)

Ik zag dat op youtube ook, iemand sneed een klein stukje er vanaf en gooide dat in een kommetje om er vervolgens mee te bowl latheren.

Maar de Arko is zo zacht dat je het gewoon in vorm kunt duwen / knijpen, maar ik denk toch dat ik de sticks liever als een sticks hou, want ze zijn uitstekend voor op reis, waar een volle tube scheercrème minder handig is.

Ik kan me de reactie enigszins voorstellen. Uit ervaring weet ik, dat als je een mes hebt met een gladde handle,

(Mühle zoals ik) het niet echt praktisch is, als je natte handen of zeep er aan hebt. De handle draait dan en dat is niet echt

makkelijk scheren. Hoewel, als je je handen afspoelt en een goed scheerhanddoekje hebt en een Chinese Gillette

met een geribbelde greep het een marginaal probleem is. De Mühle draait bij mij zelfs in mijn handen, als hij droog is.

Ziet er mooi uit, maar ik ga er toch een keer een andere greep voor regelen.

Verschilt volgens mij ook nog wel per scheerzeep of scheercrème die glibberigheid, maar de manier hoe ik het handvat van mijn scheerkwast vast hou is gewoon het stevigste om vast te houden kwa grip, en zo'n driehoekig handvat is nog praktische ook.

Wellicht kunnen jullie van je kindertijd nog herinneren dat je potloden had die driehoekig was, die kon je makkelijkere vast houden dan een gewoon potlood.

Maar de reactie sloeg gewoon nergens op, wat maakt een beetje scheerschuim uit op je vingers, ik veeg dat ook wel af aan handdoek, maar als ik snel een foto wil maken van een scheerkwast vol met lather dan ga ik echt niet ook nog mijn handen afdrogen om een foto er mooiere uit te laten zien, dat is gewoon snelle snapshot in betere licht en dan ren ik weer vlug terug naar de badkamer omdat de lather met teveel getreuzel uit gaat drogen.