bronda Posted February 27, 2014 Posted February 27, 2014 Mijn Muhle Graudas vond ik te slap en teveel scheerzeep vasthouden. Een gokje gewaagd en gister avond gewoon de schaar erin gezet en er bijna 1 cm rondom afgeknipt. Schuurpapiertje erover om de ruwigheid van de haren eraf te halen. Vanmorgen gebruikt en moet eerlijk zeggen dat het goed heeft uitgepakt, heb veel meer backbone en is echt een heel stuk stugger dan voorheen. Het schuim zit nu ook meer in de scheerkomen dan in de kwast. Al met al hoef ik voorlopig geen ander kwast aan te schaffen voor meer backbone, die heb ik nu zelf gecreëerd.
Snuff Posted February 27, 2014 Posted February 27, 2014 Een gokje gewaagd en gister avond gewoon de schaar erin gezet en er bijna 1 cm rondom afgeknipt. Schuurpapiertje erover om de ruwigheid van de haren eraf te halen. Barbaar!
bronda Posted February 27, 2014 Author Posted February 27, 2014 Barbaar! ...whahaha! klopt. Maar soms neem je een gokje en laat die nu goed gaan! Ehhh ....foto.... m,n hersencellen beginnen nu al te kraken...
Marcel Posted February 27, 2014 Posted February 27, 2014 Met het maken van de foto kan ik je niet helpen, wel met het plaatsen ervan: viewtopic.php?f=29&t=119
talibeard Posted February 27, 2014 Posted February 27, 2014 Ach, Mühle zet zelf ook regelmatig de schaar in zijn eenvoudigere modellen dus wat dat betreft....
Johan Posted February 27, 2014 Posted February 27, 2014 Ach, Mühle zet zelf ook regelmatig de schaar in zijn eenvoudigere modellen dus wat dat betreft.... Dat is de enige kwast die ik ooit heb weggegooid voor hij versleten was. Wat een ramp!
Francois Posted February 27, 2014 Posted February 27, 2014 Ik gebruik daar overigens altijd een tondeuse voor. Dan is een schuurpapiertje niet meer nodig. Werkte uitstekend bij mijn Plisson Blaireau Ivoire Véritable 20 Grande Taille. Die was ook al zo slap.
talibeard Posted February 27, 2014 Posted February 27, 2014 Ik gebruik daar overigens altijd een tondeuse voor. Dan is een schuurpapiertje niet meer nodig. Werkte uitstekend bij mijn Plisson Ivoire Véritable 20 Grande Taille. Die was ook al zo slap. En gij geleuft da....
talibeard Posted February 27, 2014 Posted February 27, 2014 Moet ik dan maar weer een foto plaatsen ? Keigek die Francois! Maar ik geloof daar niks van nee!!!
henkverhaar Posted February 28, 2014 Posted February 28, 2014 Je kunt een kwast ook steviger maken door de basis bijelkaar te binden. Dat kan al, provisorisch, met een (post)elastiek. Kun je uitproberen of het gewenste effect idd te behalen is... Je kunt vervolgens een permanente sleeve aanbrengen, of wat rigoureuzer, de knot opnieuw zetten, na eventueel de knot aan de onderkant ingekort te hebben...
Francois Posted February 28, 2014 Posted February 28, 2014 Elastiek gaat soms lastig (komen de haren tussen en die breken dan). Een tie-wrap werkt beter.
Johan Posted February 28, 2014 Posted February 28, 2014 Elastiek gaat soms lastig (komen de haren tussen en die breken dan). Een tie-wrap werkt beter. Breken de haren niet wanneer je ze afbindt met een tie-wrap? Ik vind dat de moeite waard om te proberen op mijn Omega Pro 102 kwast; wat is dat een joekel!
Francois Posted March 1, 2014 Posted March 1, 2014 Varken breekt eerder dan das. Verder kan zo'n tie-wrap behoorlijk scherp zijn waar je hem afknipt. Het blijft natuurlijk een noodoplossing voor kwasten die je anders weg zou gooien.
Recommended Posts