Mesmer Posted February 27, 2014 Share Posted February 27, 2014 Ik ben vast niet de enige die regelmatig op youtube filmpjes van een aantal mensen bekijkt die informatie geven over klassiek scheren. Dit soort filmpjes zijn er bij mij zelfs de oorzaak van geweest dat ik mij verder ben gaan verdiepen in DE scheren en ook echt ben overgestapt. Op het ogenblik volg ik twee kanalen: PaulHFilms geofatboy Kijken jullie ook af en toe / regelmatig op youtube naar scheerfilmpjes en zo ja, wat zijn jullie favoriete kanalen? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted February 27, 2014 Share Posted February 27, 2014 Ehm nee. Ik heb helemaal niks met kijken naar scherende mannen 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted February 27, 2014 Share Posted February 27, 2014 Lynn Abrams kanaal natuurlijk, wie anders dan de man die al meer als 40000 straight razors heeft geslepen 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted February 27, 2014 Share Posted February 27, 2014 Ik heb in het begin wel eens gekeken om te zien hoe je moet scheren en hoe je schuim maakt, maar ik volg geen youtube kanalen afgezien van soms een linkje dat ik hier tegenkom. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tonytor Posted February 27, 2014 Share Posted February 27, 2014 Voor mij niet echt een favoriet kanaal, kijk zo af en toe wel wat in het algemeen. De video's zijn zeker in het begin een inspiratie geweest om te beginnen met DE en straight scheren. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seabiscuit Posted February 27, 2014 Share Posted February 27, 2014 Geofatboy en Mantic voor mij, al maken zij een tijdje geen filmpjes meer. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikali Posted February 27, 2014 Share Posted February 27, 2014 Ik vind Mantic/the shave tudor, één van de betere kanalen, Lyn Abrams is ook goed alleen vind ik heel dat gedoe over slijpen van straights wat overdreven. Geef mij maar gewoon mijn Coticule en spanriem en klaar is kees 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted February 27, 2014 Share Posted February 27, 2014 ik vind die mantic wel zo waanzinnig irritant. en ook een smoezelig mannetje, maar goed, dat zal wel aan mij liggen aangezien hij behoorlijk populair is. Ik kijk niet graag naar andere mannen die zichzelf inzepen, maar kijk wel graag naar reviews van bijvoorbeeld zepen en crèmes. Nick Shaves (howtogrowamoustache.com) vind ik fijne en uitgebreide reviews geven. Geofatboy doet soms ook wel leuke reviews. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted February 28, 2014 Share Posted February 28, 2014 Mijn vader was vroeger mijn Youtube kanaal, denk ik De meeste gewoontes heb ik van hem overgenomen. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted February 28, 2014 Share Posted February 28, 2014 Geen eigenlijk, ik kijk wel eens naar de filmpjes die gelinkt worden. Ik heb het in een tijd geleerd dat scheren en internet nog niets met elkaar van doen hadden en mijn vader me aankeek of ik suïcidaal was geworden; op eigen houtje dus. Overigens heb ik mijn pa (fervent electro scheerder) toch terug aan de DE gekregen op zijn 75ste en nu scheert hij er altijd in het weekend mee; de wereld op zijn kop maar ik heb het dus mijn vader moeten leren. Ook leuk! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reza Posted February 28, 2014 Share Posted February 28, 2014 Geen eigenlijk, ik kijk wel eens naar de filmpjes die gelinkt worden. Ik heb het in een tijd geleerd dat scheren en internet nog niets met elkaar van doen hadden en mijn vader me aankeek of ik suïcidaal was geworden; op eigen houtje dus. Overigens heb ik mijn pa (fervent electro scheerder) toch terug aan de DE gekregen op zijn 75ste en nu scheert hij er altijd in het weekend mee; de wereld op zijn kop maar ik heb het dus mijn vader moeten leren. Ook leuk! Bij mij andersom Talibeard me vader is 78 en scheert zich nog steeds met de DE en gebruikt al zijn leven lang Old Spice als aftershave......misschien daarom is het ook wel mij favoriete aftershave. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stoppel Posted February 28, 2014 Share Posted February 28, 2014 Geen eigenlijk, ik kijk wel eens naar de filmpjes die gelinkt worden. Ik heb het in een tijd geleerd dat scheren en internet nog niets met elkaar van doen hadden en mijn vader me aankeek of ik suïcidaal was geworden; op eigen houtje dus. Overigens heb ik mijn pa (fervent electro scheerder) toch terug aan de DE gekregen op zijn 75ste en nu scheert hij er altijd in het weekend mee; de wereld op zijn kop maar ik heb het dus mijn vader moeten leren. Ook leuk! Bij mij andersom Talibeard me vader is 78 en scheert zich nog steeds met de DE en gebruikt al zijn leven lang Old Spice als aftershave......misschien daarom is het ook wel mij favoriete aftershave. Bij mij zit het hier weer 'tussenin'. Mijn vader gebruikte tot een jaar of 15 terug zijn DE. Die viel op enig moment van ouderdom uit elkaar. Daarna nam hij 2 voudige wegwerpmesjes. Ik scheer sinds enkele maanden DE en ga mijn vader binnenkort een krabber kado geven. Mijn 'voorbeeld' verdient een echt scheermes! En niet zo'n....tsja hoe zal ik het noemen? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted February 28, 2014 Share Posted February 28, 2014 Geen favoriet kanaal, ik kijk eigenlijk alleen filmpjes die anderen me aanreiken via forums Toen ik net begon keek ik wel filmpjes van Mantic, maar eigenlijk vind ik dat maar een vervelend figuur, zeker achteraf gezien. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted February 28, 2014 Share Posted February 28, 2014 Fijn, Marcel is het iig met me eens 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted February 28, 2014 Share Posted February 28, 2014 Ik heb nooit zo begrepen dat je scheren van het internet moet leren. Eigenlijk vind ik dat gewoon iets wat je moet afkijken van je vader ... heb je natuurlijk alleen pech wanneer die een fan is van elektrisch scheren Mijn vader heeft volgens mij nog nooit iets anders gebruikt dan kwast en zeep (meestal De Vergulde Hand, maar ook Palmolive). De laatste twintig jaar of zo gebruikt hij volgens mij gewoon weer een Gillette GII scheerhouder. Dat is het beste cassettesysteem dat Gillette heeft gemaakt, naar mijn mening, omdat het mesje gefixeerd zit op de houder (geen scharnier dat kapot kan gaan). 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
LongShave Posted February 28, 2014 Share Posted February 28, 2014 Als beginner kijk ik regelmatig naar het Youtube kanaal van Nick Shaves: http://www.youtube.com/user/ChiCityTimelapse/videos 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stoppel Posted March 1, 2014 Share Posted March 1, 2014 Ik heb nooit zo begrepen dat je scheren van het internet moet leren. Eigenlijk vind ik dat gewoon iets wat je moet afkijken van je vader ... heb je natuurlijk alleen pech wanneer die een fan is van elektrisch scheren Mijn vader heeft volgens mij nog nooit iets anders gebruikt dan kwast en zeep (meestal De Vergulde Hand, maar ook Palmolive). De laatste twintig jaar of zo gebruikt hij volgens mij gewoon weer een Gillette GII scheerhouder. Dat is het beste cassettesysteem dat Gillette heeft gemaakt, naar mijn mening, omdat het mesje gefixeerd zit op de houder (geen scharnier dat kapot kan gaan). Haha, hier stond ook altijd DVH en/of Palmolive (stick was toen gewoon in elke super verkrijgbaar) in het keukenkastje. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted March 1, 2014 Share Posted March 1, 2014 Haha, hier stond ook altijd DVH en/of Palmolive (stick was toen gewoon in elke super verkrijgbaar) in het keukenkastje. Ik haalde het bij de Spar, ook toen al in zo'n zilverpapieren wikkel. Toen kocht je ook nog gewoon Omega kwasten in de supermarkt. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stoppel Posted March 1, 2014 Share Posted March 1, 2014 Haha, hier stond ook altijd DVH en/of Palmolive (stick was toen gewoon in elke super verkrijgbaar) in het keukenkastje. Ik haalde het bij de Spar, ook toen al in zo'n zilverpapieren wikkel. Toen kocht je ook nog gewoon Omega kwasten in de supermarkt. Those were the days... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
iwan073 Posted September 6 Share Posted September 6 Oud topic inmiddels. Maar wat zijn vandaag de dag de populaire YouTube kanalen? PaulHFilms kwam ik gisteren toevallig nog tegen. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted September 7 Share Posted September 7 Ik heb niet de geringste behoefte om naar halfnaakte mannen van middelbare leeftijd te kijken, die in een badkamer bezig zijn dingen met zichzelf te doen. 6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts