vandelaak Posted February 27, 2014 Posted February 27, 2014 (edited) Iedereen is anders, maar gewoon voor de lol zou ik willen weten hoeveel passes jullie maken in welke combinaties. Op dit moment doe ik WTG, ATG, ATG : met de baardgroei mee, tegen de groei in, tegen de groei in. (met wat zeis achtige kleine bewegingen bij bepaalde stukjes en wat 'buffing' hier en daar. M'n huid kan het goed hebben, lekker glad zo) Ik zou graag Nederlandse afkortingen gebruiken... maar die heb ik niet voor de hand/weet ik niet. Edited February 27, 2014 by Guest
Mesmer Posted February 27, 2014 Posted February 27, 2014 Ik doe WTG, XTG, ATG Voornamelijk omdat ik al een hele tijd filmpjes van PaulHFilms op youtube aan het kijken was en die methode mij ook goed beviel. Ik wijk hier ook wel eens van af. Bijvoorbeeld als mijn hals nog erg gevoelig is door een experiment met een voor mij slecht mesje / slechte mesje krabber combi.
Nix13 Posted February 27, 2014 Posted February 27, 2014 Hier ook altijd een wtg xtg atg bbs/dfs beurt. En ook omdat ik het zo altijd zag in de filmpjes en gelezen heb. Ben ik het zo blijven doen, want voor mij werkt dit goed. Ik ga voor de afkortingen in een zin award
Snuff Posted February 27, 2014 Posted February 27, 2014 (edited) Hangt van het scheermes af en of het gezicht of hoofd betreft. voorbeeld: Joris: Noord-Zuid gevolgd door Zuid-Noord en klaar. Open mes: Noord-Zuid, dan aan beide kanten van bij de oren richting midden en tenslotte Zuid-Noord. aangepast om Joost z'n humeur niet te bederven Edited February 27, 2014 by Guest
Marcel Posted February 27, 2014 Posted February 27, 2014 Doorgaans 2 passes: WTG en XTG. Als ik voor BBS ga dan 3 passes: WTG/XTG/ATG.
joostmoree Posted February 27, 2014 Posted February 27, 2014 (edited) Heren, Ik kan in deze thread niet competitief mee. Ik ben linkshandig en verpak mijn straight niet van de linker naar de rechterhand.Dus de beide zijden van mijn gezicht worden door een hand bediend. En dat sluit in dat Met de vleug; Dwars op de vleug en Tegen de vleug in, in twee passes door mekaar heenloopt. Met als eindresultaat: beebiekontjeglad. Hiermede introduceer ik Nederlandstalige afkortingen. MDV; DDV en TDV. Waarbij ik aanteken dat ik mij in elke communicatie verzet tegen het verderfelijke gebruik van afko's. Waarom moeten we altijd alles afkorten. Gebruik gewoon je jatten voluit als je wat opschrijft! Ik schrijf toch ook nooit KMP als ik Kut met Peren bedoel! Afkortingbargoens = armoedige cognoscenti wartaal = taalarmoede = de opmaat tot analfabetisme. Zo ken die wel weer. J Edited February 27, 2014 by Guest
PI56 Posted February 27, 2014 Posted February 27, 2014 Ik scheer eerst mee, en dan op. En voor de kin langs ga ik soms dwarsover. Gewoon in het Nederlands en zonder afkortingen
joostmoree Posted February 27, 2014 Posted February 27, 2014 (edited) Precies Pieter! En zeker als de afko's uit een ander dan je moerstaal worden gejat! Gemaniëreerde Interessantdoenerigheid! En toch ben ik wel goed in m'n hum vanavond J PS. Ik heb een nieuwe afko: GI Edited February 27, 2014 by Guest
Henkiepenkie Posted February 27, 2014 Posted February 27, 2014 Mee en tegen gaat mij inmiddels redelijk af en ik gebruik het hulpmesje niet meer. Alleen dwars er tegenin en dan met name in de nek krijg ik moeilijk of niet voor elkaar. m.a.w. nog niet overal baby billetjes glad. Overigens gaat het wel steeds beter en sneller met de Straight en beleef ik er veel plezier aan.
marco Posted February 27, 2014 Posted February 27, 2014 Als je zo'n hekel hebt aan afkortingen, dan moet je ze misschien niet de hele tijd "afko's" noemen.....
Mikali Posted February 27, 2014 Posted February 27, 2014 Als je zo'n hekel hebt aan afkortingen, dan moet je ze misschien niet de hele tijd "afko's" noemen..... +1 hahaha Ikzelf Scheer ook WTG en ATG, en als het echt goed moet zijn nog een XTG tussendoor.
marco Posted February 27, 2014 Posted February 27, 2014 bij mij net als bij Marcel; 1 keer wtg en 1 keer xtg. is genoeg. soms ga ik voor bbs en dan doe ik er een atg bij. maar dat gebeurt zelden.
joostmoree Posted February 27, 2014 Posted February 27, 2014 Als je zo'n hekel hebt aan afkortingen, dan moet je ze misschien niet de hele tijd "afko's" noemen..... +1 hahaha Ikzelf Scheer ook WTG en ATG, en als het echt goed moet zijn nog een XTG tussendoor. Ja Marco en Mikali, dit is nu typisch een voorbeeld van door middel van zelfspot aantonen hoe merkwaardig dit taalgebruik is. Waar zou ik anders de afko GI vandaan hebben gehaald? J
Nelis Posted February 27, 2014 Posted February 27, 2014 Ik doe meestal 1x met de groei mee en dan een combinatie van tegen de groei in en dwars rond de bovenlip, kaaklijn en kin.
Recommended Posts