Thorical Posted February 26, 2014 Share Posted February 26, 2014 De geur is een combinatie van citrus, specerijen en iets van bloemen die ik niet kan thuis brengen. Het is een eau de cologne maar niet zoals de 4711 en er worden allerlei magische krachten aan toe gekend. Op dit forum had ik gelezen dat het gebruikt werd voor/na het scheren. Dus toen ik het in het schap zag staan voor €3,50 heb ik het meegenomen. Ik weet eigenlijk niet wat ik er van vind. Als pre-shave, ik douche meestal voor het scheren dus merkbaar effect 0, als after-shave, er zit alcohol in dus het ontsmet en prikt. Maar het is voor mij een goedje dat fascineert, gewoon omdat er zoveel aan opgehangen en over geschreven wordt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reza Posted February 27, 2014 Share Posted February 27, 2014 Thorical waar heb je het gekocht voor 3,50 wil ik het ook wel eens proberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thorical Posted February 27, 2014 Author Share Posted February 27, 2014 Thorical waar heb je het gekocht voor 3,50 wil ik het ook wel eens proberen. Ik heb het gekocht in een Turkse supermarkt aan het Waterlandplein in Amsterdam-Noord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted February 27, 2014 Share Posted February 27, 2014 Vergeet de kruidnagel niet! Het wordt in Caribisch gebied inderdaad ook voor allerhande bijgeloof gebruikt maar is eigenlijk een cologne. Ik gebruik hem regelmatig als aftershave (in de zomer vooral) en vind het prettig oa omdat de geur vrij snel weg is en ik me een uurtje of twee voor het slapen scheer dus dan ga ik niet met zo'n walm naar bed. Er is echter niets toegevoegd, als bij een aftershave, om je huid te herstellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted February 27, 2014 Share Posted February 27, 2014 Ik vind het ook een prettig produkt. Een licht luchtje met citrus en, zoals Talibeard al aangeeft, kruidnagel. Ik moest even wennen aan deze cologne, vooral aan de kruidnagel. Dit laatste is duidelijk aanwezig zonder te overheersen. Maar na een paar keer gebruiken vind ik 'm bijzonder prettig. Er gaat voor mij ook zeker een vervolgaankoop komen. Het is inderdaad een produkt dat vooral bij religieuze stromingen in vooral het Caribisch gebied en Zuid Amerika wordt gebruikt. Er worden diverse eigenschappen aan toegekend, maar volgens mij zijn de voornaamste toch wel dat het slechte geesten zou verdrijven en goede geesten aan zou trekken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted February 27, 2014 Share Posted February 27, 2014 Mocht je weer een nieuwe willen; die van mij, nu dus van jou, heb ik gekocht bij de DIO drogist. Online besteld, gratis afgeleverd bij de dichtstbijzijnde winkel Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted February 28, 2014 Share Posted February 28, 2014 Bedankt voor de tip! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted February 28, 2014 Share Posted February 28, 2014 Bij mij in de buurt (Hengelo en Enschede) zijn er een aantal Toko's die het verkopen. Dus makkelijk verkrijgbaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest JanWinters Posted February 28, 2014 Share Posted February 28, 2014 Ik heb het niet kunnen vinden bij de Dio. Online is het goed verkrijgbaar. Variërend van iets als € 3,50 (bij een online drogist) tot € 15,00 bij wierook-shop.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
VROEM Posted February 28, 2014 Share Posted February 28, 2014 Toko Apeldoorn heeft het ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest JanWinters Posted February 28, 2014 Share Posted February 28, 2014 Toko Apeldoorn heeft het ook. Apeldoorn heeft vier toko's (volgens tokogids.nl). Heb je een adres? Kan ik misschien tijdens de lunch eens gaan shoppen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted February 28, 2014 Share Posted February 28, 2014 Toko Centraal in Hoog Catarijne heeft het ook staan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted February 28, 2014 Share Posted February 28, 2014 Thorical waar heb je het gekocht voor 3,50 wil ik het ook wel eens proberen. Ik heb het gekocht in een Turkse supermarkt aan het Waterlandplein in Amsterdam-Noord. Hoe heet deze toko als ik vragen mag? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thorical Posted February 28, 2014 Author Share Posted February 28, 2014 (edited) Thorical waar heb je het gekocht voor 3,50 wil ik het ook wel eens proberen. Ik heb het gekocht in een Turkse supermarkt aan het Waterlandplein in Amsterdam-Noord. Hoe heet deze toko als ik vragen mag? Ik heb geen flauw idee? Maar blijkt Ufuk te heten. Ehm foutje. Nasip Market Waterlandplein 270 1024 NB Amsterdam. De prijs is 3,45. Edited March 5, 2014 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
karaqz Posted February 28, 2014 Share Posted February 28, 2014 Thorical waar heb je het gekocht voor 3,50 wil ik het ook wel eens proberen. Ik heb het gekocht in een Turkse supermarkt aan het Waterlandplein in Amsterdam-Noord. Hoe heet deze toko als ik vragen mag? Een toko die ufuk heet? Bijna een flauwe woordgrap uit een film Link to comment Share on other sites More sharing options...
VROEM Posted March 1, 2014 Share Posted March 1, 2014 Toko Apeldoorn heeft het ook. Apeldoorn heeft vier toko's (volgens tokogids.nl). Heb je een adres? Kan ik misschien tijdens de lunch eens gaan shoppen En toch is het een DORP dat Apeldoorn Volgens mij is het deze, kort bij de Oranjerie en ABN-AMRO gebouw: Toko Azia Brinklaan 37-39 7311LA Apeldoorn Telefoon 055 5224378 Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted March 1, 2014 Share Posted March 1, 2014 In Eindhoven heeft 'Amazing Oriental' (Langdonkenstraat 7) hem meestal in de schappen, net als de Alcolado Glacial trouwens. Verder hebben ze nog een Chinese versie van Florida Water, Butterfly, maar die is te zoet en onvoldoende spicey naar mijn smaak. Mijn dochter van 8 vind hem dan wel weer lekker (voor haarzelf). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reza Posted March 1, 2014 Share Posted March 1, 2014 Ben elke toko afgeweest in Zaanstad en nergens te verkrijgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest JanWinters Posted March 1, 2014 Share Posted March 1, 2014 Toko Apeldoorn heeft het ook. Apeldoorn heeft vier toko's (volgens tokogids.nl). Heb je een adres? Kan ik misschien tijdens de lunch eens gaan shoppen En toch is het een DORP dat Apeldoorn Volgens mij is het deze, kort bij de Oranjerie en ABN-AMRO gebouw: Toko Azia Brinklaan 37-39 7311LA Apeldoorn Telefoon 055 5224378 Dank je wel. Zal binnenkort eens kijken. Over dat DORP zeg ik even niks. Stel je voor dat er iemand meeleest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted March 1, 2014 Share Posted March 1, 2014 Heb hem ook binnen. Ruikt lekker! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbert Posted March 3, 2014 Share Posted March 3, 2014 Ik heb hem ook gevonden. Ruikt echt geweldig! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted March 3, 2015 Share Posted March 3, 2015 KNIP<Heb zo'n flesje gekocht bij Amazing Oriental in Eindhoven - het zit nog dicht (dus ik weet nog niet hoe ik 't vind). Zou en scheutje glycerine helpen voor herstelling/verzorging van de huid ? Of stel ik nu een riskante scheikundeproef voor ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shaving Silly Posted March 3, 2015 Share Posted March 3, 2015 Ohh lekker Florida Water die heb ik ook ! Leuk weetje [ geen idee of het al verteld is , ik heb niet alles gelezen ] Surinaamse mensen doen het in het water voor spirituele wassingen op de avond voor hun verjaardag of oud en nieuw en om boze geesten te verjagen !!! Ik vind het zo lekker ruiken, zalig en mijn kapsalon is boze geesten vrij Link to comment Share on other sites More sharing options...
QuantumCat Posted March 3, 2015 Share Posted March 3, 2015 Sorry - ik dacht dat je wat anders bedoelde met "doen 'het' in het water"... 16u hè, ik heb mijn Cup-a-Soup nog niet gehad... Link to comment Share on other sites More sharing options...
FairArie Posted March 3, 2015 Share Posted March 3, 2015 Zal morgen eens rondkijken in de Amsterdamse Poort of ik het tegenkom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts