Jump to content

SOTD 24 februari - 2 maart

cutthroat

Recommended Posts

- EJ DE89L

- Polsilver stainless (1*)

- HJM das

- TOBS shavingcream Mr. Taylor

- Aluin

- Arko maximum comfort ASB

- Kenzo Power EdT

Vandaag de Polsilver eens in de EJ gehangen (thanx Marco!). Deze deed het met de eerste beurt redelijk, maar nog niet exceptioneel voor me. Maar er zijn wel meer mesjes die met de tweede beurt beter presteren, dus laten we nog geen conclusies trekken.

Drie passes op het gezicht (WTG, XTG en ATG) gemaakt met wat touch-ups en een extra XTG en redelijk wat touch-ups op de hals. Zoveel touch-ups heb ik nog niet eerder nodig gehad, maar zoals eerder gezegd, er zijn wel meer mesjes die de tweede keer beter presteren als de eerste. Redelijk wat prik van de aluin, en de ASB had ik dit keer echt nodig. Het uiteindelijke resultaat is een DFS.

Ik ben benieuwd hoe deze Polsilver het morgen doet. Sorry Marco, maar ik ben nog niet onder de indruk van dit mesje en kan je euforie dus (nog) niet delen ;)

Gillette SS black handle

Lord Super stainless (3*)

Omega 10019

Bartex als pre shave

Arko maximum comfort

Eigen splash

Sanex dermo active asb

Ik heb een nieuwe tube uit mijn Arko collectie genomen omdat de extra sensitive op was. Ik merk een citrus (sinaasappel) luchtje. Ik blijf onder de indruk van de prijs - prestatie verhouding van de Arko producten (goed schuim en goede glij eigenschappen)

De derde scheerbeurt met het Lord mesje gaat lekker smooth en in twee passes en een enkele touch up (bij de kin en in de nek) een prima DFS!!! :D

Turkse varkenshaar (Lider 1)

Arko Blue Cool

Gillette Black Beauty Long Handle

Astra Superior Platinium 1e x

Speick AS

WTG, XTG, ATG > BBS

De Arko nog een kans gegeven, maar absoluut niet verkoelend. Wel erg veel schuim met de Turkse varkenshaar kwast.

De Astra (groen) voor het eerst ingezet. Erg makkelijk mesje. 3 passes 2 op 5 en 1 op 6 in de adjustable geen touch ups en perfect resultaat.

Sorry Marco, maar ik ben nog niet onder de indruk van dit mesje en kan je euforie dus (nog) niet delen ;)

Ach ja, zo hebben we allemaal zo onze eigenaardigheden Ramon :D

Bartex pre

Muhle silvertip fiber

BdF Mistero (sample cutthroat)

EJ

Polsilver (6*)

Aluin

Cien Ice splash (Lidl)

DVH asb

Ik moest gewoon een keer de splash van de Lidl proberen voor die 3 euro.

Valt niet eens tegen :)

ook maar eens de asb meenemen.

Ik moet toch nog wennen aan de fiber; met bowllatheren krijg je prima schuim, maar dan met opbrengen moet je veel voorzichtiger zijn dan met een zwijntje. Vooral met rondjes draaien heeft de kwast de neiging om het schuim juist van je gezicht af te halen of een beetje te verdunnen. Terwijl dit met facelatheren juist niet is.

Voorzichtiger aanbrengen lijkt wel wat te helpen.

De BdF mistero is niet echt geweldig, hele zwakke geur. Terwijl bijvoorbeeld de Raffinato wel erg sterk ruikt.

Verder prima zeep, maar net als met de tfs langzamer opbouwen dan gewend voor de bescherming/stevigheid.

Verslaat iig niet de Cella.

Edit:

Ik moet wel zeggen dat ik nu nog steeds een kriebeltje voel net als eerdere pogingen met tfs/bdf.

Een beetje jeukerige huid. Ik schijn er toch niet zo goed tegen te kunnen.

Ben benieuwd naar de tabaco verde die ik van de week krijg....

De BdF mistero is niet echt geweldig, hele zwakke geur. Terwijl bijvoorbeeld de Raffinato wel erg sterk ruikt.

Verder prima zeep, maar net als met de tfs langzamer opbouwen dan gewend voor de bescherming/stevigheid.

Verslaat iig niet de Cella.

Ach ja, zo hebben we allemaal zo onze eigenaardigheden Marco :lol:;)

Omdat ik in het verkeerde draadje zat hier nog maar een keer. ;)

Vandaag hoofd maar weer eens glimmend gemaakt. Had enkel een probleem wist niet welke zeep vooraf en welke aftershave er nadien gebruikt moest worden. Kon niet kiezen. Uiteindelijk MB campfire geworden en de splash aftershave doe ik morgen wel wanneer ik minder besluiten loos ben

R.Herder

Mama bear campfire

Rex varkenshaar borsteltje

As none.

3a6e6y6e.jpg

- EJ DE89L

- Polsilver stainless (2*)

- HJM das

- TOBS Shaving Shop cream

- Aluin

- La Toja manantiales ASB

Vandaag de tweede beurt voor deze Polsilver. Het mesje voelt beter als gisteren. Redelijk scherp en smooth. Het valt me wel op dat ik bij dit mesje redelijk wat touch-ups moet doen, ook op mijn gezicht. Dit laatste heb ik met andere mesjes nog niet gehad.

Drie passes (WTG, XTG en ATG) gedaan met redelijk wat touch-ups met een resultaat tussen DFS en BBS in. Geen scheerbrand, wel een kleine cut op m'n bovenlip omdat ik even niet oplette. Aluin brandde wel wat, maar ook minder als gisteren. Uiteindelijk een redelijk goede scheerbeurt.

Gillette SS black handle

Lord Super stainless (4*)

Omega 10019

Bartex als pre shave

Arko maximum comfort

Eigen splash

Sanex dermo active asb

Zelfde setup als gisteren, waarbij het mesje ook in de vierde scheerbeurt een probleemloze DFS oplevert :D

Omega Trekpleister

Cella

Fatip Grande

Astra Superior Platinium 2e x

Speick AS

Eigen ASB

WTG, XTG, ATG > BBS

Vandaag voor het eerst de combinatie Fatip met Astra.

Verder set up simpel.

Duidelijk BBS > BKHNW (beter kan het niet worden).

Daarmee is het wel gezegd.

Jo mensen! Het is gelukt.

Voorbereiding: Het beplakken van de spiegel met strips papier waarop geprint:

NIET DUWEN! AAIEN - NIET DUWEN! AAIEN

Hete douche

Golddachs scheerzeep

Balea kwast

Parker R90

Astra Super Platinum (*2)

Tunney Aluin

2xwtg waarbij ik me de tweede keer vergiste op de hals want daar draait de groeirichting zich om.

Volkomen mirakels: geen nicks, geen razorburn, practisch geen last van de aluin.

Ook niet glad, maar dat was ook niet het doel dit keer.

Persoonlijk ben ik best blij.

Gefeliciteerd! Je zegt het precies goed: glad is nu het doel niet. Het doel is nu om zelf de techniek onder de knie te krijgen en je gezicht aan een DE mesje te laten wennen. Gaat WTG goed, kun je langzaam aan XTG proberen. Je zult merken dat je dan al een stuk gladder bent. En als laatste stap eventueel ATG, maar ik geloof dat niet iedereen daar even goed tegen kan.

Vooral lekker doorgaan met oefenen. Succes!

Prachtig en goed dat je niet gestopt bent na de keren dat het niet lukte. Ik scheer me met een DE Safety razor vanaf me zestiende jaar ben nu achtenveertig.En soms heb ik ook nog wel eens last van scheerbrand. Ligt ook wel eens aan het soort scheerzeep, krabber enz. Probeer voor jezelf de juiste materialen te zoeken die voor jou het beste werken.

SUCCES!

@Kogel; is dat de Vulfix 2190 (pure) of de #2273 (super badger) die daar op de foto zo mooi staat te wezen?

Ik heb die kwast in super badger en in varken (2189) en beiden bevallen me bijzonder goed.

Het is een pure badger. In zo een reiskoker. Lekkere kwast maar ik heb liever de grotere die ik thuis heb van liojuny. Reden is dat dit een klein kwastje is en dat geeft meer rommel op mijn vingers. Met de grote kwasten blijven mijn handen schoon. Verder is dit wel een lekker kwastje en erg handig met de reiskoker.