bronda Posted February 23, 2014 Share Posted February 23, 2014 Al 4 keer met een Timor DE mesje geschoren en moet zeggen dat dit mesje redelijk bevalt, goed BBS maar wel bij de 1e en de 4 beurt een aardig wat nicks. Geen after burning. Dus even kijken hoe de Timor stand houdt, duur mesje in ieder geval. Had er 10 gekregen bij aanschaf van het Timor 1328 TTO scheermes, los kost een pakje rond de 5 euro, duur dus. Tot nu toe geeft de Astra SP bij mij het beste resultaat en op de voet gevolgd door de Voskhod. Maar de Timor is nog niet afgeschreven, best wel een scherp mesje. Mogelijk bij de 4e beurt iets te gehaast geschoren maar zal bij beurt 5 dat even goed in de gaten houden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted February 23, 2014 Share Posted February 23, 2014 Als je Timor een aardig mesje vindt zou je eigenlijk ook eens Souplex moeten proberen. Komt van dezelfde fabriek (Medyna in Solingen) maar is net dat beetje scherper wat het eigenlijk een nog vriendelijker mesje maakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Francois Posted February 24, 2014 Share Posted February 24, 2014 Heb deze laatst bij de DA meegenomen voor 7 euro Ik weet dat ze goedkoper te krijgen zijn, maar ik kon ze ook niet laten hangen ............, en ik had ze nog niet ................., en geen verzendkosten ................, en ............. nou jullie kennen het wel. Nadeel van die hoge prijs is dat ik het pakje nog steeds niet heb opengemaakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
karaqz Posted February 24, 2014 Share Posted February 24, 2014 Die verkopen ze hier inderdaad ook bij de DA samen met een Timor krabber. Online zullen ze toch wel goedkoper zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mars Posted February 24, 2014 Share Posted February 24, 2014 Het zijn redelijk dure mesjes ook online, ik heb ze ooit geprobeerd maar tot nu toe staat ie nog steeds op de lijst van nooit meer proberen. Vond het geen fijn mesje, te bot en trekkerig voor mijn behoefte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juul Posted February 24, 2014 Share Posted February 24, 2014 Met dit mesje ben ik begonnen. Het heeft me op het randje gezet van stoppen met scheren met een krabber. Wellicht dat het aan de combinatie tussen het mes en de krabber lag, maar in mijn mildere krabber is nog minder fijn. Na wat omwegen nu terecht bij feather. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bronda Posted February 24, 2014 Author Share Posted February 24, 2014 Ik zal eens gaan neuzen naar de Souplex talibeard. Thanks! Link to comment Share on other sites More sharing options...
bronda Posted February 25, 2014 Author Share Posted February 25, 2014 Zo scheerbeurtje 6 achter de rug met de Timor. Helaas geen lekkere shave. Bij een WTG ging het nog wel maar de ATG was een zware weerstand te merken en een 5 tal nicks. Je merkt dat het mesje ineens veel moeite heeft en erg harkerig aanvoelt , geen after burning dat weer niet. Maar niet overal lekker glad. Mijn conclusie is 4 beurten perfect glad met een enkel nick, de 5e beurt gaat maar merk je wel een weerstand bij een ATG maar beheersbaar. De 6e beurt een ATG gaat het mesje toch echt teveel weerstand geven en een harkerig gevoel wordt je meester. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vertelselaar Posted March 1, 2014 Share Posted March 1, 2014 Mijn huid heeft erg slechte herinneringen aan Timor. Ik heb nog een doosje liggen voor als ik in een roekeloze bui wat aan scheer-SM wil doen. Maar dat is puur persoonlijk, als het jou goed bevalt, des te beter! Link to comment Share on other sites More sharing options...
bronda Posted March 2, 2014 Author Share Posted March 2, 2014 Tja de Timor is niet slecht, maar voor 4 goede scheerbeurten toch aardig aan de prijs! eigenlijk te duur vind ik. Ik zal ze zeker opmaken de Timor maar ga ze niet meer bestellen. Voor veel minder geld heb ik veel betere mesjes die voor mijn gezicht perfect zijn. De Astra's, Voskhod's en nu ben ik bezig met de Souplex zijn op dit moment toch mijn favorieten. De Souplex zijn voor mijn gezicht het scherpst direct gevolgd door de Astra's en daar hangt een veel goedkoper kaartje aan. Prijs technisch en qua levensduur is de Astra gewoon nr 1 op dit moment. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henkiepenkie Posted March 30, 2014 Share Posted March 30, 2014 Het is bijna een maand geleden dat er gereageerd is op deze post. Wil hier toch op reageren en mijn ervaring met Timor vermelden zodat Andere leden hier een voordeel mee kunnen doen. Ik scheer mij sinds medio januari voornamelijk met een Straight maar heb uit nieuwsgierigheid en ook om mijn zoon goed in het scheerleven te zetten een EJ 89 over genomen van Charlie. Zodoende ook een DE in het bezit voor erbij en wanneer ik haast heb of een wijntje op heb. Heb daar ook wat mesjes bij gekocht met o.a. Timor bij de plaatselijke DA vandaan. Gruwelijk duur en jammer maar in mijn geval vind ik het ook het minste mesje wat ik gehad heb. M.a.w. Nooit meer voor Henkiepenkie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted September 4, 2014 Share Posted September 4, 2014 Gisteren zag ik bij de plaatselijke drogist in Bergeijk (NB) pakjes Timor mesjes hangen. Ik was bijna op weg naar de kassa toen ik even naar de prijs keek - €8,95 voor een pakje van 10 stuks ! Heb ze maar weer snel terug gehangen .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted September 4, 2014 Share Posted September 4, 2014 Gisteren zag ik bij de plaatselijke drogist in Bergeijk (NB) pakjes Timor mesjes hangen.Ik was bijna op weg naar de kassa toen ik even naar de prijs keek - €8,95 voor een pakje van 10 stuks ! Heb ze maar weer snel terug gehangen .... Voor dat geld krijg je toch zeker wel een voetmassage bij iedere scheerbeurt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bronda Posted September 17, 2014 Author Share Posted September 17, 2014 Tja de Timor vind ik ook veels te duur. Had nog 2 stuks over en aan een collega gegeven. Komen er bij mij niet meer in, zoals Jan ook aangaf bizare prijs 8,95 voor 10stuks whahaha! ik vond 5 euro de 10 al bizar!.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts