Jock Posted February 22, 2014 Share Posted February 22, 2014 Ik moet volgende maand op reis met een groep in Schotland als reisleider. Ik slaap elka nach in een ander hotel/bed&breakfast. Ik neem mijn EJ badger kwast mee in een koker waar hij inzat toen ik het kocht. Maar de vraag is, hoe kan ik het op later drogen. Thuis hangt het ondersteboven in zijn hanger. Op reis moet het rechtop, tenzij ik ook nog de hanger meeneem. Maar dat is zo,n gedoe. Hoe doen jullie dat? Of is het niet erg dat het nat blijft? Ik schud uiteraard alle vocht eruit, maar beetje vochtig blijft het toch en als ik uitpak in de volgende kamer, kan ik het niet ondersteboven hangen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted February 22, 2014 Share Posted February 22, 2014 Zo'n hangertje is gewoon een ding om extra verkoop te stimuleren, laat je niks wijsmaken, een borstel droogt net zo goed staand als hangend, tenslotte water dat verdampt stijgt dus zou het in feite zelfs beter zijn als je hem met de haren omhoog plaatst. Zo'n staander koop je omdat je het leuk vind maar echt functioneel …… Als je vaker op reis gaat dan is een synthetische borstel aan te raden, is met tien minuten droog. maar je EJ zal het wel overleven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mesmer Posted February 22, 2014 Share Posted February 22, 2014 's avonds scheren en snachts rechtop laten staan. Sochtends is die dan wel droog genoeg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted February 22, 2014 Share Posted February 22, 2014 Ik reis al jaren met een kwast (Europese baan), en ik heb nog nooit een probleem gehad. Gewoon zorgen dat je hem uitpakt zodra je op je hotelkamer bent, en zoveel mogelijk 's avonds scheren; dan is de kwast 's morgens al een stuk droger (zo doe ik het altijd de dag voor vertrek). Belangrijker is dat je geen krabber met mesjes mee mag nemen in je handbagage! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seabiscuit Posted February 22, 2014 Share Posted February 22, 2014 's avonds scheren en snachts rechtop laten staan. Sochtends is die dan wel droog genoeg. Dit of gewoon goed droogmaken met een handdoek. Er zal waarschijnlijk wel niets ergs mee gebeuren. Ik snap dat drogen in de openlucht beter is, maar of het nu echt boeit met een kwast. Als je haren nat zijn en je zet een muts op gaat 't toch ook niet schimmelen of iets dergelijks... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted February 22, 2014 Share Posted February 22, 2014 Ik schud mijn kwasten gewoon krachtig uit en wrijf ze daarna voorzichtig over een handdoek. Daarna zet ik ze gewoon rechtop weg. Zijn ze in no time droog. De discussie hangen of staan is al vele malen gevoerd. Het miniscule beetje water dat achterblijft na krachtig uitslaan gaat door de capillaire werking naar boven. Eventuele waterdamp gaat ook naar boven. Hangen staat wel weer mooier, maar of het ook een praktisch voordeel heeft... Ik geloof dat dat de discussie een beetje "in a nutshell" was. Maar ik ben maar een simpele beginner, dus als de ervaren heren correcties en/of aanvullingen hebben lees ik die graag. En anders een silvertip fibre aanschaffen, want die schijnen helemaal snel droog te zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mesmer Posted February 22, 2014 Share Posted February 22, 2014 Belangrijker is dat je geen krabber met mesjes mee mag nemen in je handbagage! Als je alleen met handbagage reist heb je idd een probleem. Meestal scheer ik me dan niet omdat het toch korte reisjes zijn (lang weekend) of neem, jaja, een goedkoop plastic krabbertje mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted February 22, 2014 Share Posted February 22, 2014 Belangrijker is dat je geen krabber met mesjes mee mag nemen in je handbagage! Als je alleen met handbagage reist heb je idd een probleem. Meestal scheer ik me dan niet omdat het toch korte reisjes zijn (lang weekend) of neem, jaja, een goedkoop plastic krabbertje mee. Ik gebruik daarvoor mijn Gillette Contour of GII houders, naar gelang waar ik zin in heb. Niet scheren is geen optie, omdat 95% van mijn reizen voor het werk is. Een cassettemesje werkt dan prima. Komende week naar Zweden neem ik ook alleen handbagage mee, is maar drie dagen. Bij KLM mag je twee stuks handbagage meenemen in de cabine (weet niet of dat alleen voor flying blue members is trouwens). Laptoptas plus een koffertje voor de kleren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seabiscuit Posted February 22, 2014 Share Posted February 22, 2014 Belangrijker is dat je geen krabber met mesjes mee mag nemen in je handbagage! Waarom zou je dat uberhaubt in je handbagage stoppen? Moet je je tijdens je vlucht scheren dan? Ook al ga ik een paar dagen op vakantie, gaat mijn hutkoffer gewoon in 't ruim. Lekker handen vrij. Handbagage is voor butlers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Francois Posted February 22, 2014 Share Posted February 22, 2014 Handbagage is voor butlers. Daar ben ik het niet mee eens ! Ik heb nog nooit problemen gehad met handbagage in mijn privéjet. En in de arbeidsovereenkomst met vrijwel al ons huispersoneel (butler klinkt zo ouderwets) staat dat ze bij buitenlandse reizen recht hebben op het meenemen van een hutkoffer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Francois Posted February 22, 2014 Share Posted February 22, 2014 Ik zou voor op reis zo'n Fibre kwast kopen. Die zijn zo droog. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted February 22, 2014 Share Posted February 22, 2014 Belangrijker is dat je geen krabber met mesjes mee mag nemen in je handbagage! Waarom zou je dat uberhaubt in je handbagage stoppen? Moet je je tijdens je vlucht scheren dan? Ook al ga ik een paar dagen op vakantie, gaat mijn hutkoffer gewoon in 't ruim. Lekker handen vrij. Handbagage is voor butlers. Omdat ik met alleen handbagage zo kan doorlopen vanuit het vliegtuig, evt. door de douane (buiten Schengen), en de taxi in ... ik heb als ik werk geen zin in ook nog eens gedoe met ruimbagage. Bovendien wil ik niet meer meenemen dan het nodige, want anders moet ik óf vanuit de klant nog weer naar mijn hotel om een koffer op te halen, of met koffer en al naar de klant. Handbagage is voor zakenreizigers ... vakantiegangers hebben de luxe van ruimbagage. Dat jij ons "butlers" noemt zegt meer over jou dan over mij Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted February 22, 2014 Share Posted February 22, 2014 De silvertip fiber is inderdaad zo droog. Koop anders speciaal voor de reis een omega 10019 of een kruidvat kwastje. Als je bang bent dat het vocht je kwast vernaggeld dan maakt het met zo'n goedkoop ding niet uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted February 22, 2014 Share Posted February 22, 2014 Vorig jaar 6 weken rondgetrokken met een Mühle fibre. Deze in een zelf gemaakt plastik kokertje (ducktape) geschoven. Onder en boven open. Zo vochtig in de toilettas, absoluut geen probleem. Elke dag gewoon een frisse kwast. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted February 22, 2014 Share Posted February 22, 2014 elke dag gewoon een frisse kwast. Damn, zo'n zin zou echt op elk ander forum zo verkeerd worden begrepen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted February 22, 2014 Share Posted February 22, 2014 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted February 22, 2014 Share Posted February 22, 2014 Damn, zo'n zin zou echt op elk ander forum zo verkeerd worden begrepen.... Zo zie je maar wat voor verwrongen geest je van een scheerforum krijgt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jock Posted February 23, 2014 Author Share Posted February 23, 2014 OK ik weet genoeg. Ik koop een kruidvat kwast. Ik heb een flying blue nummer van klm, dus kan wel 12 kilo inchecken naast mijn 10 kilo handbagage Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted February 23, 2014 Share Posted February 23, 2014 OK ik weet genoeg. Ik koop een kruidvat kwast. Ik heb een flying blue nummer van klm, dus kan wel 12 kilo inchecken naast mijn 10 kilo handbagage Ahh, zo zwaar zijn die Kruidvat kwasten niet. Mag je zonder Flying Blue geen ruimbagage meenemen dan?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted February 23, 2014 Share Posted February 23, 2014 Ahh, zo zwaar zijn die Kruidvat kwasten niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jock Posted February 24, 2014 Author Share Posted February 24, 2014 OK ik weet genoeg. Ik koop een kruidvat kwast. Ik heb een flying blue nummer van klm, dus kan wel 12 kilo inchecken naast mijn 10 kilo handbagage Ahh, zo zwaar zijn die Kruidvat kwasten niet. Mag je zonder Flying Blue geen ruimbagage meenemen dan?? LOL. Van KLM moet je binnen Europa net als bij Ryanair en Easyjet voor ruimbagage bijbetalen. Tenzij je een Flying Blue member bent. Dan krijg je 12 kilo ruimbagage gratis. En al is de kwast niet zo zwaar, het zou moeilijk zijn om met een razor in je handbagage het vliegtuig instappen denk ik. Ik zou het niet wagen voor het geval ze mijn mooie Merkur 39C weggooien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted February 24, 2014 Share Posted February 24, 2014 En al is de kwast niet zo zwaar, het zou moeilijk zijn om met een razor in je handbagage het vliegtuig instappen denk ik. Ik zou het niet wagen voor het geval ze mijn mooie Merkur 39C weggooien. Ik zit nu met een Gillette Contour in mijn koffertje bij de gate op Schiphol. Geen enkel probleem. Maar dat is dan ook een cassettescheermes. En met vintage Wilkinson mesjes scheert dat voortreffelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Icehouse Posted February 24, 2014 Share Posted February 24, 2014 Ik gebruik als ik onderweg ben zo'n goedkope varkensharen kwast van de Vergulde Hand. Die komt met een plastic kokertje waar je de kwast in kan hangen. Perfect voor op reis en problem solved! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jock Posted February 25, 2014 Author Share Posted February 25, 2014 Heb gisteren een Omega varkenskwast van Trekpleister gekocht. Dat ding stinkt verschikkelijk zeg. Heb het 3 keer geshamppoed en drie keer door mijn scheerzeepgehaald en gespoeld en het stinkt nog. Hele badkamer riekt ernaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted February 25, 2014 Share Posted February 25, 2014 Het kan soms even duren, maar die geur gaat echt weg! Wat wel eens wil helpen is om de kwast met schuim en al even te laten staan, niet meteen weer uitspoelen dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts