LongShave Posted February 21, 2014 Share Posted February 21, 2014 Na de hele dag het forum te hebben uitgespit, adviezen gelezen, tips doorgenomen en filmpjes bekeken op youtube ben ik tot de volgende setup gekomen. Edwin Jagger DE89L Poefpakket scheermesjes: derby, personna, astra en bolzano Edwin Jagger dassenhaar scheerkwast imitatie schildpad Edwin Jagger scheerkwast dashaar/bestbadger zwart M Model van de website van Henk's Scheerkraam Taylor of old Bondstreet coconut scheercrème Taylor of old Bondstreet Jermyn Str. Collection scheercrème Musgo Real scheercrème classic Proraso scheercrème Clubman Pinaud Osage Rub/after shave lotion Uit zowel de kwast als de scheercreme kan ik geen keus maken. Het zijn er zoveel dat ik absoluut niet weet waar ik mee moet beginnen. Ik heb maar een keus gemaakt uit een model wat me aanspreekt en een creme die ik hier vond op het forum. Alle tips/adviezen voor deze setup zijn meer dan welkom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted February 21, 2014 Share Posted February 21, 2014 Dat is een heel mooi pakket om mee te beginnen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Francois Posted February 21, 2014 Share Posted February 21, 2014 Velen hier zijn slechter begonnen. Edwin Jagger DE89L is altijd goed. De genoemde mesjes verschillen genoeg van elkaar om goed te kunnen vergelijken (die Derby's zitten al bij de Edwin Jagger). Ik zou geen hele goedkope dassenkwast kopen. Daar zijn maar weinig mensen enthousiast over. Dan liever een goedkoop varken. Tussen die scheercremes moet je niet kiezen, die verschillen zoveel van elkaar dat je ze beter allemaal kunt bestellen (scheelt weer verzendkosten). Misschien nog wel even naar de plaatselijke drogist voor onze nationale trots DVH. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mesmer Posted February 21, 2014 Share Posted February 21, 2014 Die ej dassenkwast heb ik ook liggen. Als noodkwast een keer gekocht omdat een andere vertraging had opgelopen in de post. Ennn na een paar keer gebruiken ligt die nog steeds ergens. Geen fijne kwast. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted February 21, 2014 Share Posted February 21, 2014 EJ dassenhaar zou ik inderdaad niet kopen, erg slappe borstel. Voor dat geld kan je beter krijgen. Of voor een varkenskwast gaan van goede kwaliteit. Vergeet niet dat je pas begint en je jezelf nog zo goed kan oriënteren je moet het wel nog zelf ondervinden of het je bevalt en dan is veel geld uitgeven achteraf bekeken niet zo slim. Want als het niet bevalt doe je het weer van de hand met (veel) verlies. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LongShave Posted February 21, 2014 Author Share Posted February 21, 2014 EJ dassenhaar zou ik inderdaad niet kopen, erg slappe borstel. Voor dat geld kan je beter krijgen. Of voor een varkenskwast gaan van goede kwaliteit.. Welke dassenkwast is dan beter qua merk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted February 21, 2014 Share Posted February 21, 2014 Wat is je budget voor de kwast? Ik weet niet wat die EJ zou moeten kosten namelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LongShave Posted February 21, 2014 Author Share Posted February 21, 2014 Wat is je budget voor de kwast? Ik weet niet wat die EJ zou moeten kosten namelijk. Die EJ zit rond de €40,-- Alle waar voor zijn geld, het budget is ruim voldoende. De kwast is essentieel bij het scheren en moet dus van goede kwaliteit zijn anders stop ik er na 1 scheerbeurt al weer mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mesmer Posted February 21, 2014 Share Posted February 21, 2014 Wat is je budget voor de kwast? Ik weet niet wat die EJ zou moeten kosten namelijk. Die EJ zit rond de €40,-- Alle waar voor zijn geld, het budget is ruim voldoende. De kwast is essentieel bij het scheren en moet dus van goede kwaliteit zijn anders stop ik er na 1 scheerbeurt al weer mee. Hm.. Die van mij was iets goedkoper.. Je kunt er ook voor kiezen eerst 1 goede kwast te kopen en op basis van de ervaring met die bekijken wat je anders of beter zou willen in een volgende kwast. Er is enorm veel keuze en de ervaring helpt kiezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted February 21, 2014 Share Posted February 21, 2014 Voor dat geld heb je een Simpson Special in best, misschien niet heel groot maar wel kwaliteit wat mij betreft. Voor een tientje meer heb je een hele mooie Simpson Berkeley in Best. Met kortingscode van forumwinkelier Barbiere di Figaro gaat daar nog een paar procent van af. Of niet, als je gratis verzending wilt. Je kunt ook voor een goede varkensharen kwast gaan van Omega of Semogue, dan ben je voor maximaal de helft van het geld klaar. Hadden we al gezegd dat we hier zaken niet duidelijker maken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
LongShave Posted February 21, 2014 Author Share Posted February 21, 2014 Wat is je budget voor de kwast? Ik weet niet wat die EJ zou moeten kosten namelijk. Je kunt er ook voor kiezen eerst 1 goede kwast te kopen en op basis van de ervaring met die bekijken wat je anders of beter zou willen in een volgende kwast. Er is enorm veel keuze en de ervaring helpt kiezen. Maar watt is dan een goede dassenhaar kwast? Welk merk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted February 21, 2014 Share Posted February 21, 2014 Goede merken, het budget negerend: Simpson, Rooney, Shavemac, Kent, Semogue, Muhle (niet de budget kwasten), Morris & Forndran, Thater, Omega (niet de budget kwasten). En dan vergeet ik er vast nog wat. Maar daarmee maak je het jezelf alleen maar moeilijker; teveel keuze is killing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tim Posted February 21, 2014 Share Posted February 21, 2014 Bij trekpleister koop je een varkentje van omega voor nog geen 4 euro en vandaar uit kijk je verder het is een prima kwast om mee te beginnen. Bakje vergulde hand dr bij kan je ook geen buil aan vallen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted February 21, 2014 Share Posted February 21, 2014 Bij je eerste kwast weet je echt nog niet waar je voor kiest. Wat dat betreft is de optie van de Trekpleister Omega zo gek nog niet; voor minder dan €4 heb je een redelijk gemaakte kwast met een goede bos haar en een prima startpunt voor verdere ontdekkingen. Als je perse voor das wil gaan zijn inderdaad de goedkopere Simpsons (in 'best') een mooie optie, vooral de Special bekoort me erg (maar is wel klein). De eerder genoemde Berkeley is ook een uitstekende kwast en wat meer allround dan de Special. Bij de 'goede' kwasten merken zou ik er nog een paar toe willen voegen; Vulfix, Vie-long, Plisson en Hans Baier bijvoorbeeld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stoppel Posted February 21, 2014 Share Posted February 21, 2014 Bij trekpleister koop je een varkentje van omega voor nog geen 4 euro en vandaar uit kijk je verder het is een prima kwast om mee te beginnen.Bakje vergulde hand dr bij kan je ook geen buil aan vallen. Mijn idee, luxer en duurder kan altijd nog. Dit kost bijna niks dus als het niet bevalt valt er weinig te betreuren. Overigens werkt dit ook best hoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wimbouman Posted February 21, 2014 Share Posted February 21, 2014 Na de hele dag het forum te hebben uitgespit, adviezen gelezen, tips doorgenomen en filmpjes bekeken op youtube ben ik tot de volgende setup gekomen. Edwin Jagger DE89L Poefpakket scheermesjes: derby, personna, astra en bolzano Edwin Jagger dassenhaar scheerkwast imitatie schildpad Edwin Jagger scheerkwast dashaar/bestbadger zwart M Model van de website van Henk's Scheerkraam Taylor of old Bondstreet coconut scheercrème Taylor of old Bondstreet Jermyn Str. Collection scheercrème Musgo Real scheercrème classic Proraso scheercrème Clubman Pinaud Osage Rub/after shave lotion Uit zowel de kwast als de scheercreme kan ik geen keus maken. Het zijn er zoveel dat ik absoluut niet weet waar ik mee moet beginnen. Ik heb maar een keus gemaakt uit een model wat me aanspreekt en een creme die ik hier vond op het forum. Alle tips/adviezen voor deze setup zijn meer dan welkom. Heel mooi begin. Ik zou zelf liever een Simpsons Duke 3 in best kopen, of een 56. Dat zijn niet alleen betere kwasten, maar ook nog eens mooier en als echte klassiekers veel waardevaster. Een mooie 23 mm silvertip fibers is ook geweldig! Uit mijn hoofd denk ik dat die ook ongeveer 40 euro is? Prachtige keuze cremes. Helemaal af zou het zijn als je er een TFS harde zeep bij koopt. Of een Cella. Heb je iets meer keuze en bovendien is zeep echt iets anders dan creme, Veel plezier alvast! Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted February 21, 2014 Share Posted February 21, 2014 €42,- bij scheersalon. Het afgebeelde model (Kosmo) is de medium, 21 mm. Het Classic model, ander handvatje, is 23 mm. Aangezien Cella op dit moment toch echt wel mn favoriet is zou ik die ook willen aanraden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted February 21, 2014 Share Posted February 21, 2014 Alhoewel ik zelf nog geen silvertip fibre heb geprobeerd, of welke synthetische kwast dan ook, moet dit voor die prijs welhaast een aanrader zijn ja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted February 21, 2014 Share Posted February 21, 2014 Tja Marcel, dan weet je wat je te doen staat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted February 22, 2014 Share Posted February 22, 2014 Alhoewel ik zelf nog geen silvertip fibre heb geprobeerd, of welke synthetische kwast dan ook, moet dit voor die prijs welhaast een aanrader zijn ja. Ik had het nooit verwacht maar de Muhle silvertip fibre is echt een fantastische borstel, ik merk dat hij tussen al m'n andere borstels toch best wel heel vaak aan de beurt komt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Francois Posted February 22, 2014 Share Posted February 22, 2014 O, als je budget rond de 40 euro is: Simpson Berkeley Best ! Een echte klassieker. TOPKWALITEIT. Iedereen hier jaloers. Lastig aan te komen, maar bij BdF hebben ze er (dacht ik) nog eentje op voorraad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LongShave Posted February 22, 2014 Author Share Posted February 22, 2014 Dank aan allen voor de tips en adviezen. Hieronder mij setup die morgen besteld gaat worden: * Edwin Jagger DE89L * Poefpakket scheermesjes: derby, personna, astra en bolzano, Feather * Semogue SOC Badger cherrywood (Semogue Owners Collection) * Taylor of old Bondstreet coconut scheercrème 150gr * Taylor of old Bondstreet Jermyn Str. Collection scheercrème 150gr * Musgo Real scheercrème classic 100ml * Proraso scheercrème groen 150ml * Clubman Pinaud Osage Rub/after shave lotion * G12 Shaving Scuttle Mug van Georgetown Pottery (http://www.georgetownpottery.com/store/merchant.mvc?Screen=CTGY&Store_Code=GTP&Category_Code=Shaving) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mesmer Posted February 22, 2014 Share Posted February 22, 2014 Damn... Lekkere start! Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted February 22, 2014 Share Posted February 22, 2014 Mooi spul om mee te beginnen zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snowmiss Posted February 22, 2014 Share Posted February 22, 2014 Dat noemen we een goed begin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts