talibeard Posted June 30, 2013 Share Posted June 30, 2013 Heren, de vakantieperiode staat weer voor de deur en ongetwijfeld zullen er ook een paar Frankrijk aandoen deze zomer. Als je daar komt raad ik je beslist aan een doosje van deze scheerzeep mee terug te nemen. Hier een link naar een on-line verkoper zodat je weet waar je op moet letten; http://nancray.proximarche.com/monsavon-bol-a-raser-125g,1180,7,61.htm De zeep is halfhard, heeft een frisse lavendel/citrus geur en schuimt prima op mits je voldoende zeep op je borstel aanbrengt; echt zuinig is-ie niet in gebruik. Voor de prijs hoef je het echter niet te laten want ze zijn in werkelijk iedere super- en hypermarché te koop voor €1,25-€1,60. Om de één of andere reden liggen ze bijna altijd op het onderste schap (dus de marge voor de winkelier zal niet hoog zijn...) en zelf vul ik mijn voorraadje Monsavon altijd weer aan als ik weer eens naar het zuiden ga. Het is geen topzeep als D.R.Harris, Klar of Calani maar zijn geld dubbel en dwars waard; door de lavendel waan ik me altijd weer even in het warme zuiden als ik hem gebruik. Dus bij deze van harte aanbevolen; Monsavon, bol a raser! Harrie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted June 30, 2013 Share Posted June 30, 2013 Een hele goede tip! Met de wetenschap deze zeep te kunnen kopen, ben ik twee jaar geleden zonder scheerzeep op vakantie gegaan naar Frankrijk. Dat beviel me toen prima en ik heb toen wat bakjes mee naar huis genomen. En niet te vergeten ook wat Gillette Bleue Extra mesjes, die vind je daar ook overal voir een nette prijs. Inmiddels gebruik ik monsavon eigenlijk niet meer, maar het is zijn geld dubbel en dwars waard. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted June 30, 2013 Share Posted June 30, 2013 (edited) Inderdaad een pretentieloos goedkoop en goed zeepje voor een zeer schappelijke prijs, echter vrijwel alleen te koop bij de Franse supermarkten zoals Match, Super U, Leclerc, e.d. Een paar weken geleden betaalde ik €1.07 (1 euro en 7 eurocent) per potje bij Leclerc (Verdun). Edited September 28, 2014 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted June 30, 2013 Share Posted June 30, 2013 Wisten jullie ook dat deze scheerzeep van Unilever is, het grote bedrijf achter onder andere Dove, Rexona, Axe. In Nederland en Duitsland heeft unilever geloof ik geen scheerzeep of scheercrème. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted June 30, 2013 Share Posted June 30, 2013 Het is een in massa geproduceerde zeep dus het verbaast me niks. Deze zeep bestaat al erg lang, dus ik neem aan dat Unilever de oorspronkelijke producent ooit een keer heeft overgenomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted June 30, 2013 Author Share Posted June 30, 2013 Monsavon was eerder eigendom van Sara Lee maar in 2010 heeft Unilever de Europese tak van Sara Lee/persoonlijke verzorging & wasmiddelen overgenomen. Hoe lang het geleden is dat Monsavon nog zelfstandig was weet ik ook niet maar het is duidelijk een speelbal van de grote jongens geworden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted June 30, 2013 Share Posted June 30, 2013 Je ontkomt er niet aan dat eigenaren veranderen. Vergulde Hand bestaat 400 jaar. Niemand wordt 400 jaar oud, dus dat is ook al een paar keer overgenomen. Dat dit niet door een groot concern is gebeurd is puur een gebrek aan interesse. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted June 30, 2013 Share Posted June 30, 2013 En massaproductie is een goed iets, dat brengt de prijzen ook omlaag en daardoor kun je ook lekker scheren met een heel klein budget. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wimbouman Posted July 2, 2013 Share Posted July 2, 2013 Hit and miss, deze zeep. Sommigen zweren erbij, anderen vinden het een drama. Ik behoor tot de laatste categorie; ik kan er met geen mogelijkheid fatsoenlijk schuim mee maken. Maar de geur is prima, en de prijs is OK natuurlijk. En tegenover mijn ervaringen staan evenzovele positieve ervaringen, zoals Talibeard's. Dus inderdaad, mocht je bij een supermarkt zijn in Frankrijk grijp je kans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 2, 2013 Share Posted July 2, 2013 Jammer dat je het niet op het vliegveld van Parijs kunt krijgen, want ik ben maar een keer in Frankrijk geweest en dat was in Parijs wachtend op mijn vlucht naar China. Ik zou hem denk ik alleen al kopen vanwege de prijs Als ie goed of slecht is maakt niet uit, ik heb begrepen dat je scheerzepen ook kunt gebruiken om jezelf mee te wassen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted July 2, 2013 Share Posted July 2, 2013 Dit is een tamelijk zachte zeep, dus hem gebruiken als handzeep of badzeep kunnen niet op den duur wel eens een kliederboel worden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joindry Posted July 3, 2013 Share Posted July 3, 2013 Ik heb vorig jaar zo ook een potje gekocht voor mezelf en had er initieel wat moeite mee. Het is een zeep die makkelijk lathered, maar wanneer je de lather maakt met te veel water, gaat ie te weinig beschermen. Ik moet deze lather iets dikker maken dan bij andere merken om dezelfde bescherming te krijgen. De geur ben ik absolute fan van. Ik betaalde er 1euro 10 cent voor ongeveer, eigenlijk het beste souvenir ooit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bass Posted August 19, 2013 Share Posted August 19, 2013 Op aanraden van het forum een bol gekocht en het viel me tegen. Het schuim is heel dun en waterig en de geur is me wat te veel 'handzeep'. Het voordeel is dat het een voordelige zeep is. Ik zal me er niet vaak mee scheren, maar ik ben blij dat ik hem geprobeerd heb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted August 19, 2013 Share Posted August 19, 2013 Dun en waterig is wek het laatste waar ik aan denk bij monsavon. Gebruik je wel genoeg zeep? De geur is uiteraard heel persoonlijk, ik vind het best aangenaam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bass Posted August 19, 2013 Share Posted August 19, 2013 Net zoveel zeep als bij andere zepen. Maar ik las hierboven ergens dat er meer zeep op de kwast moet. Dat zal ik eens proberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted August 19, 2013 Author Share Posted August 19, 2013 Bijna alle problemen bij het opschuimen met Monsavon komen van te weinig zeep in je kwast. Meer laden! En als je denkt "nu is het genoeg" doe je er gewoon nog wat bij. Deze zeep wordt niet blij van veel water! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bass Posted August 20, 2013 Share Posted August 20, 2013 Ik heb het geprobeerd met meer zeep en het schuimen ging al een stuk beter. De volgende keer zal ik nog meer zeep laden. Toch denk ik dat Monsavon niet Mijnzeep zal worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JordyB Posted August 20, 2013 Share Posted August 20, 2013 Naja zeg, al op de 2de pagina en nog geen foto's van dit product... Geen problemen hier met de lather en ik vind hem ook lekker ruiken! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noxa Posted August 20, 2013 Share Posted August 20, 2013 Jordy, jouw schuim mag ook wel wat dikker. De luchtbelletjes moeten in ieder geval verdwenen zijn. Of laat ik het zo zeggen ik maak hem vaak wat dikker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Treb Posted August 20, 2013 Share Posted August 20, 2013 Vorig jaar er één meegenomen uit Frankrijk. Kost bijna niks, €1,07 voor een kuipje in de Super U. Niet echt mijn ding deze zeep, qua geur niet en het maken van een lekker schuim duurde mij te lang. Geef mij maar creme in een tube. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted August 20, 2013 Author Share Posted August 20, 2013 Ik heb het geprobeerd met meer zeep en het schuimen ging al een stuk beter. De volgende keer zal ik nog meer zeep laden. Toch denk ik dat Monsavon niet Mijnzeep zal worden. Voor mij is het ook geen topzeep maar ik vind hem lekker ruiken, prettig op de huid en typisch zo'n product dat je een keer geprobeerd moet hebben voor die paar centen. Op B&B raad ik mensen ook altijd af hem te kopen als-ie $10,- moet kosten maar voor net boven €1,- moet je hem gewoon een keer in huis halen als je de kans hebt. Het is geen D.R.Harris of Klar maar toch wel lekker. Ik ben nu bezig om een bol(letje) achter elkaar op te maken en ik vraag me serieus af of ik er 40 keer mee kan scheren, wat erg weinig is voor 125 gram zeep, dus veel meer dan de doorsnee prijs in Frankrijk moet je er ook niet voor neer willen tellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted August 21, 2013 Share Posted August 21, 2013 Je gaat inderdaad best vlot door zo'n bakje heen. Dat verbaasde mij ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JordyB Posted August 21, 2013 Share Posted August 21, 2013 Jordy, jouw schuim mag ook wel wat dikker. De luchtbelletjes moeten in ieder geval verdwenen zijn. Of laat ik het zo zeggen ik maak hem vaak wat dikker. Beter? Klop het altijd nog wel wat beter op mijn gezicht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bass Posted August 24, 2013 Share Posted August 24, 2013 Ik heb vandaag extra en extra zeep geladen. Nu kwam het schuim veel beter op dan eerst. Maar Monsavon en ik zullen toch geen dikke vrienden worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bronda Posted September 17, 2014 Share Posted September 17, 2014 Tja de Monsavon, ik vind hem geweldig!. ik vind de geur meer menthol / eucalyptus achtig ruiken ..maar dat kan aan je neus liggen , ik ruik in ieder geval geen lavendel. Heerlijk met de kunstof muhle kwast laden, niet teveel water gebruiken en dan een giga schuim krijgen, ik klop de boel flink op en doe dan tussen duim en wijsvinger de zeep uit de kwast persen en dan flink opkloppen tot een heerlijk slick, 3 tot 4 keer flink inzepen met een schuim die imo heerlijk dik is. De beschermende werking is niet van het nivo TFS maar voor die 1 hele euro en 3 centen gewoon een goede scheerzeep. In mijn achterbak liggen 7 kuipjes richting Nederland.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts