Johan Posted July 20, 2014 Posted July 20, 2014 Ik heb nu een Duitse kam; een handgezaagde Hercules. Is ook goed, maar ik wil toch ook weer een Kent kam zodra ik die ergens tegenkom. Belangrijk is dat de kam gezaagd is, uit celluloid bijvoorbeeld (of hoorn, maar dat is kwetsbaarder en duurder). En daarna gepolijst. Je voelt het verschil tussen een goed afgewerkte kam en een spuitgiet-exemplaar.
Johan Posted August 10, 2014 Posted August 10, 2014 Van de week een Kent 7T gekocht. De Hercules is toch niet zo slecht, maar ik vind dat de Kent toch soepeler door mijn haar glijdt, en ook beter kamt. Beiden zijn handgemaakt en mooi afgewerkt trouwens.
Shaving Silly Posted August 10, 2014 Posted August 10, 2014 Hihihiihihi, Ik kan als kapster natuurlijk niet nalaten om even te reageren. Een echte haren borstel geeft minder schade aan je haar dan bijvoorbeeld een plastic of ijzeren borstel. Echt haren borstel polijst je haar ook een beetje en zorgt voor een glanzend resultaat Dit is ook met een kam van hoorn gemaakt. De borstels waar de topic starter over begon die van Kent is een typische "herenborstel" op een of andere manier zag dat er vroeger stoerder uit om de borstel vol in je hand te houden en niet met een handvat [ dat was weer voor de dames met lang haar die 100x hun haar borstelde iedere avond. Dus de herenborstel is zonder steel omdat dat stoer staat tijdens het borstelen.
Guest Posted August 10, 2014 Posted August 10, 2014 Ik gebruik nooit een kam, ik hang na het wassen altijd met mijn kop uit het raam tijdens een wilde rit. Zo een heerlijk gevoel die wind door die volle bos.
Johan Posted August 10, 2014 Posted August 10, 2014 Hoorn is mij veel te kwetsbaar om mee op reis te nemen. Voor mij zijn de handgemaakte kammen een prima alternatief; voelen beter dan de goedkope plastic kammen, en gaan toch lang mee, ook in een toilettas.
efsk Posted August 11, 2014 Posted August 11, 2014 De borstels waar de topic starter over begon die van Kent is een typische "herenborstel" op een of andere manier zag dat er vroeger stoerder uit om de borstel vol in je hand te houden en niet met een handvat [ dat was weer voor de dames met lang haar die 100x hun haar borstelde iedere avond.Dus de herenborstel is zonder steel omdat dat stoer staat tijdens het borstelen. Geestig. Zo had ik er niet naar gekeken. Ik vond het gewoon wel handig, geen steel. Neemt minder ruimte in en borstelt net zo goed.
Johan Posted August 11, 2014 Posted August 11, 2014 Dus de herenborstel is zonder steel omdat dat stoer staat tijdens het borstelen. Geestig. Zo had ik er niet naar gekeken. Ik vond het gewoon wel handig, geen steel. Neemt minder ruimte in en borstelt net zo goed. Volgens mij is de herenkam zonder steel omdat hij anders niet in de binnenzak van een colbertje past.
Shaving Silly Posted August 11, 2014 Posted August 11, 2014 Hahhahahha dat kan ook maar dan zit er wel een flinke bult in de binnenzak van je colbertje !!! Volgens mij is daar de "zakkam" voor die hebben mannen in hun colbert of broekzak maar je zou zomaar gelijk kunnen hebben?
Johan Posted August 11, 2014 Posted August 11, 2014 Hahhahahha dat kan ook maar dan zit er wel een flinke bult in de binnenzak van je colbertje !!! Volgens mij is daar de "zakkam" voor die hebben mannen in hun colbert of broekzak maar je zou zomaar gelijk kunnen hebben? Ehmmm ... ik had het ook over Kent kammen, en niet over Kent borstels. (een borstel in je colbertje lijkt me inderdaad geen goed idee )
Shaving Silly Posted August 11, 2014 Posted August 11, 2014 Hihihihihiih ja nu je het zegt zie ik het dat er kam staat [ heb ik wel vaker last van hoor dat ik anders lees ] en omdat ik het over heren borstels zonder steel had dacht ik dat je daar op inging ? Ik ben nogal beeld denkend en zag gelijk die borstel zitten in dat colbertje [ grijns ]
Mesmer Posted August 13, 2014 Posted August 13, 2014 Deze: http://www.hema.nl/winkel?fh_location=%2F%2Fnlhema%2Fnl_NL%2Fcategories%3C%7Bnlhema_nl3251%7D%2Fcategories%3C%7Bnlhema_nl3251_nl3273%7D%2Fcategories%3C%7Bnlhema_nl3251_nl3273_nl7173%7D%2Fcategories%3C%7Bnlhema_nl3251_nl3273_nl7173_nl7173v7318%7D%2Fcategories%3C%7Bnlhema_nl3251_nl3273_nl7173_nl7173v7318_nl7173v7320%7D&fh_secondid=pnl_11861005
Recommended Posts