Jump to content

LongShave stelt zich voor

LongShave

Recommended Posts

Beste heren,

Door een filmpje op youtube ging er een wereld voor mij open. Ik zocht op scheerzeep omdat ik wel eens wat anders wilde proberen dan gel of schuim. Blijkt dat er dus zoveel meer is dan een Boldking of een Gillette Fusion.

Nat scheren met een safety razor, mesjes, pre-save, scheerzeep etc etc. Voor mij is dus alles nieuw en ik heb me hier aangemeld om deze kant van het scheren te leren kennen. Ik ben erg leergierig, dus door hier veel te lezen én te vragen wil ik de komende weken gaan beginnen met deze nieuwe scheer ervaring.

Hoop hier tips te krijgen welke set het beste is om te mee te beginnen en welke webshops betrouwbaar zijn en veel info geven. Zijn er ook fysieke winkels?

Verder ben ik een senior (55+) en ik kom uit Amsterdam.

Welkom LongShave, en zo begint de verslaving... ;)

Lees je lekker in en kijk wat jouw geschikt lijkt om mee te beginnen.

Je kunt HIER het een en ander lezen over hoe je het scheren moet aanpakken en onderaan het artikel staan ook diverse webshops vermeld, je kunt ook onderaan de site kijken bij de Winkeliers die hebben ook een URL geplaatst.

Succes en veel plezier met uitzoeken en kiezen, we horen en zien graag wat je later aangeschaft hebt. ;)

Hoi LongShave,

Van harte welkom op dit forum! Er valt hier genoeg te lezen en te vragen. En mocht je door de bomen het bos niet meer zien, helpen we je met alle plezier aan nog wat extra bomen :D

Youtube is een grote bron van scheergerelateerde filmpjes. Goede hierin zijn o.a. mantic59 en geofatboy. Maar er zijn er natuurlijk nog veel meer.

Ik heb zelf om te beginnen een Edwin Jagger DE89L aangeschaft. Een erg prettige, vergevingsgezinde en (vind ik) mooie krabber. Uiteraard er zijn er nog meer die geschikt zijn om mee te beginnen, maar daar zullen de andere heren je ongetwijfeld over berichten.

Belangrijkste is lekker rondkijken en bovenal genieten!

Welkom hier!

Als je nou echt niet kunt wachten ren je naar de trekpleister voor een omega kwast en een bakje de vergulde hand.

Naar de hema voor wat mesjes en vraag je hier of er bij de inkoop acties michien nog een extra krabber mee besteld kan worden.

Welkom hier.

Ik ben zelf begonnen met een Edwin Jagger de89l (die l staat voor lined, zijn de streepjes op het handvat)

Als zeep vind ik Taylor of Old Bondstreet Jermyn str. Erg fijn en makkelijk.

Filmpjes van PaulHFilms op youTube vind ik erg goed.

Tot nu toe heb ik alles online gekocht. Met de info van dit forum en elders kom je dan al een heel eind.

Allen dank voor de hartelijke welkomst berichten en tips. Momenteel ben ik de (Introductie) aan het doorlezen en diverse youtube filmjes aan het bekijken.

Nooit geweten dat er zoveel meer is dan "cartridge" scheren. Er gaat werkelijk waar een nieuwe wereld voor me open.

In het weekend maar eens op zoek gaan naar een krabber en alle aanverwante artikelen.

De vragen komen vanzelf.

Thanx!