Dali Posted February 19, 2014 Posted February 19, 2014 Hier een centraal topic over het mesje SuperMax Stainless. Kan weinig informatie over het mesje vinden behalve dat er op staat: made in India.
Dali Posted February 19, 2014 Author Posted February 19, 2014 Om maar gelijk met de deur in huis te vallen. Als het scheren zo moet liet ik een baard staan. Stuk of 20 mesjes gratis gekregen (samples). Bij mij trekt het mesje bij de eerste scheerbeurt zoals andere mesjes als ik ze na 10 scheerbeurten weggooi. Na paar passes is er verbetering merkbaar. Bij de tweede scheerbeurt weer trekken. Dat maakt het allemaal niet smooth en een scheerbeurt vrij oncomfortabel. Gooi deze mesjes na 2 scheerbeurten dan ook weg. Werken bij mij het beste bij 0 keer gebruiken...
Edsel Posted February 19, 2014 Posted February 19, 2014 Deze mesjes werken voor mij absoluut niet. Bot, harkerig met een hoop huid irritaties na afloop. Ik heb voor 1 scheerbeurt twee mesjes nodig gehad, daarna de resterende mesjes aan mijn zoon gegeven (hij kon er wel goed 3 scheerbeurten uit halen). Betere ervaringen heb ik met de super platinum mesjes: pas in de 5e scheerbeurt aan het eind van hun latijn.
Francois Posted February 19, 2014 Posted February 19, 2014 SuperMax Stainless. Kan weinig informatie over het mesje vinden behalve dat er op staat: made in India. Dit is nou juist een van de weinige mesjes waarover wel informatie te vinden is. Ze worden over de hele wereld in bijna elk land verkocht. Er is bekend wie ze maakt, waar ze worden gemaakt en het internet barst van de recensies, macro foto's, filmpjes etc. Zelfs op dit forum is een topic: viewtopic.php?f=33&t=964&hilit=supermax+stainless Ze werken voor mij prima in een EJ/Muhle 89 kop en ze lijken wel speciaal gemaakt voor de Pearl TTO. Extreem goedkoop. Wel roestproblemen.
Dali Posted February 19, 2014 Author Posted February 19, 2014 SuperMax Stainless. Kan weinig informatie over het mesje vinden behalve dat er op staat: made in India. Zelfs op dit forum is een topic: viewtopic.php?f=33&t=964&hilit=supermax+stainless Had ik gezien, daar gaat het volgens mij over de 'vidyut supermax super stainless' dat lijkt me weer een ander mesje van SuperMax. Leuk:
Snowmiss Posted February 19, 2014 Posted February 19, 2014 @Dali: je maakt de topics te snel aan voor mij Ook van dit mesje heb ik een doosje op de markt gekocht en ga ik dus binnenkort een keer proberen. Maar eerst die andere die ik al in de planning heb. Overigens staat op het doosje dat ze van Vidyut (uit het blote hoofd) zijn. Ik heb ook twee andere soorten van dat merk op voorraad, dus straks ook onderling te vergelijken.
talibeard Posted February 23, 2014 Posted February 23, 2014 Ik ken de mesjes in deze verpakking niet maar heb wel twee andere Supermax Stainless versies geprobeerd en vond de één (vnl. blauwe verpakking) beslist niet geweldig en de andere (geel/groene verpakking) bruikbaar maar ook niet meer dan dat. De Supermax Platinums waren een stuk prettiger maar niet de moeite van een herhaalaankoop waard. Tot nu toe heb ik nog maar één mesje uit India echt goed gevonden; de Gillette 7 O'Clock Platinum (Indian Blacks) en die is wat mij betreft dan ook echt goed.
Twitch Posted March 18, 2014 Posted March 18, 2014 Supermax Stainless vandaag voor het eerst gebruikt. Ging met erg veel moeite en zorgde voor redelijk wat irritatie in m'n hals. Die gaat er morgen dus uit. Volgende probeersel: Gillette Nacet
Harkos Posted March 18, 2014 Posted March 18, 2014 Platinum vorige week gebruikt. 5x,1,2,3 ging 4 was minder 5 was spaarpot. Voor mij niet weer als ze op zijn.
Stoppel Posted March 26, 2014 Posted March 26, 2014 Ik zag net bij een Turkse winkel de SuperMax Superstainless. Zijn daar ervaringen mee?
Harkos Posted August 7, 2015 Posted August 7, 2015 (edited) Met een behoorlijke scepsis begon ik aan de reeks met deze Super-Max_stainless. Eerdere ervaringen met dit mesje hadden me niet echt blij gestemd en laten we eerlijk zijn , dat scheren is 90% emotie plus behoorlijke investering aan zakgeld en 10% daadwerkelijk scheren. Nou het deel emotie wordt niet echt aangewakkerd met dit mesje, althans de positieve emoties. Ze gaan bij mij op en dan ben ik er klaar mee. Geen Super-Maxen meer van de markten in Amsterdam, daar hoef ik niet meer naar mesjes te zoeken. Kwalitatief ligt deze op het niveau Derby. Een positief ding is, dat dit mesje het in alle krabbers bij mij gelijk doet. Niet echt hoekgevoelig, niet echt gevoelig voor druk, maar dat is het dan ook. Voldoet aan mijn 5 norm, maar verder heeft het voor mij weinig meerwaarde. Nog een kanttekening, als je de Vidyut Super-Max Super Stainless vergelijkt met het hier beschreven mesjes, lijken ze identiek. Op de Vidyut staat ook alleen Stainless. Vermoedelijk zijn het dus dezelfde mesjes. 1- November 2014 was mijn eerste kennismaking met deze Super-Max. Toen was ik er in 3,5 keer klaar mee en niet echt blij. Nu dus in de herkansing en eens kijken wat dat oplevert. In de Tech eigenlijk best een goede en gladde beurt. Dat valt dus mee, maar was vorige keer ook zo, daarna was het gauw gebeurd met dit mesje. Vandaag in elk geval fatsoenlijk geschoren. 2- Het mesje doet zijn werk. Niet bijzonder glad, maar het scheert. Is acceptabel, maar voelt voor mij niet beter dan het niveau Derby. In de Mulcuto een aardige combi. De slant zet het mesje prima op de huid en ofschoon de krabber erg licht is, is er nauwelijks enige druk nodig. In 3 rondes glad geschoren. Ik denk dat de Schrägschnitt hier een grote positieve invloed heeft op het mesje. Het voordeel heft het nadeel wat op, waardoor een goede combi ontstaat. Morgen gaat het mesje in een adjustable. Eens kijken of hij dan overeind blijft. Denk dat deze twijfel wel aangeeft, dat mijn verwachtingen niet hooggespannen zijn. Nu een uurtje later heb ik nog steeds een beetje rauw gevoel, hetgeen aangeeft, dat ik of te veel druk heb gegeven, kan vanwege de lichtgewicht Mulcuto, maar kan ook trekkerigheid van het mesje zijn. 3- Ondanks mijn scepsis over dit mesje, is vanmorgen de ervaring beter dan gisteren. In de Black Beauty op 7 best een aardige beurt. In elk geval beter, dan in de Mulcuto gisteren. Eens zien hoever ik hiermee kom. Ben glad en het is niet zo rauw als gisteren. Het mesje is in deze krabber niet hoekgevoelig. Zo zie je maar weer wat de combi's voor verschil maken. Het is nu niet in een keer bijzonder goed of zo. Ongeveer niveau Derby. Je kan je er mee scheren, maar niet te lang en niet te luxe. 4- Dit exemplaar van Super-Max is overtuigender, dan de vorige, die ik heb gebruikt. In de Fatip moeiteloos een gladde beurt. Zelfs zonder enige irritatie. In de Fatip moest ik wel even op de hoek letten, maar ja dat is een kwestie van los uit de pols scheren, niet in de steel knijpen en natuurlijk langs de welvingen laten lopen. Kan dus wel. Mag morgen voor de 5e x op. Dan haalt hij in elk geval mijn ondergrens voor een voldoende beoordeling. 5- Is het mesje nou minder vandaag, of was ik verwend na de SE gisteren? Daar hou ik het maar op. Dan was deze 5e x redelijk en en mag hij nog eens op voor een 6e x. In de Lord liep het allemaal vrij ongecompliceerd en redelijk glad, maar geen BBS. Mogelijk had ik nog even wat touch up moeten doen, maar daar kwam ik later achter. Na het scheren voelde het redelijk goed. Het mesje gedraagt zich wel makkelijk in de L6 geen hoekgevoeligheid, niet trekkerig en geen irritatie. Toch ook geen perfecte beurt dus. 6- Het mesje valt tegen. Gisteren moest ik al extra bijwerken en was ik niet geheel tevreden en vandaag was het op. Ergo spaarpot. Met de Ikon moest ik echt mijn best doen nog goed glad te worden. Dat lag aan het mesje en dan natuurlijk de combi. Op zich was de beurt wel aardig, geen irritatie. Kon echter onder geen hoek strak en glad in 3 rondjes de baard er af krijgen. Naar index Harkos Edited September 25, 2015 by Guest
efsk Posted August 7, 2015 Posted August 7, 2015 Niet over het mesje maar over de beschreven scheerbeurt twee: de mulcuto heeft baat bij negatieve druk. Iets druk, hoe marginaal ook, levert rauw gevoel. Absoluut geen druk levert geweldige scheerbeurten.
Harkos Posted August 7, 2015 Posted August 7, 2015 Niet over het mesje maar over de beschreven scheerbeurt twee: de mulcuto heeft baat bij negatieve druk. Iets druk, hoe marginaal ook, levert rauw gevoel. Absoluut geen druk levert geweldige scheerbeurten. Ja, zo experimenteren we voort. Ben het met je eens, mijn Merkur Slant geeft hetzelfde effect, maar die zwaarder, waardoor die meer zelf drukt. Geen druk geven of zelfs negatieve, zoals jij zegt is inderdaad effectiever.
Simson Posted March 5, 2016 Posted March 5, 2016 Jeetje, Wat een boel negativiteit. Het was dat Ik deze recentie niet eerder zag, maar op mijn markt lagen deze mesjes in een bak met Yuma (? ) krabbers. Een euro per pakje van 10. Nou, ik had het kunnen laten als ik het zo lees. Wel grappig dat jullie ze ook op de markt vonden.
marco Posted March 5, 2016 Posted March 5, 2016 Ik vind ze nog wel gaan voor maximaal 2 beurten. Bij de dio 200 voor een tientje, dus je scheurt er niet je broek aan. Ik had geen hele slechte beurten hiermee, eigenlijk best redelijk.
talibeard Posted March 5, 2016 Posted March 5, 2016 Jeetje, Wat een boel negativiteit. Het was dat Ik deze recentie niet eerder zag, maar op mijn markt lagen deze mesjes in een bak met Yuma (? ) krabbers. Een euro per pakje van 10. Nou, ik had het kunnen laten als ik het zo lees. Wel grappig dat jullie ze ook op de markt vonden. Afgaande op de recensies van die Yuma krabbers had je misschien beter met de krabber dan de mesjes naar huis kunnen gaan.
Simson Posted March 5, 2016 Posted March 5, 2016 Ze leken zo lelijk verchroomd, blauwachtig/zilver, geen schoonheid om te zien. Dus die vielen meteen af.
talibeard Posted March 5, 2016 Posted March 5, 2016 Ze leken zo lelijk verchroomd, blauwachtig/zilver, geen schoonheid om te zien. Dus die vielen meteen af. Ze zien er niet uit, het gietwerk is dermate bros dat de kans groot is dat ze kapot gaan als je ze laat vallen en ze kosten navenant. Maar de recensies op o.a. B&B zijn behoorlijk lovend. En scheren is volgens mij waar het echt om gaat bij een krabber. Als ik een bak met van die dingen tegen kom neem ik er zeker één of meer mee naar huis, al was het maar om al die positiviteit aan de tand te voelen.
Simson Posted March 5, 2016 Posted March 5, 2016 Hij had er meerdere in een omdoos. Dus moet ik er, voor de nieuwsgierigen een paar meenemen? Je hebt wel gelijk, ik las goede reviews..en voor de thrillseakers, een Yuma met een Feather lijkt me iets als een dunschiller.
Guest Gusto Posted March 5, 2016 Posted March 5, 2016 Als ik het zo lees is die Yuma een gemiddeld agressieve krabber, dus geen dunschiller.
Recommended Posts