Giellus Posted February 19, 2014 Posted February 19, 2014 Zoals sommigen van jullie misschien al weten en sommigen ook weer niet, scheer ik, om af te maken waar moedertje natuur al een flink tijdje geleden mee is begonnen, mijn hoofd dagelijks lekker glad. Mijn baard scheer ik gemiddeld om de andere dag, maar het hoofdje dus elke dag. Tot nu toe doe ik dat altijd nog met een cartridge systeem van de LIDL. Direct onder de douche, ik zet de douchestraal wat zachter zodat die alleen op mijn rug spettert, kwast mijn hoofd in, en ga blind op gevoel meteen ATG, op mijn slapen en het gebiedje boven mijn oren na, die ik eerst nog even WTG doe. En eigenlijk gaat dat goed hoor, en waarschijnlijk zal ik dat ook nog wel even blijven doen, zolang ik nog lekker het DE scheren op mijn baard aan het ontdekken ben. Veiliger en toch ook wat sneller. Maar toch ben ik nieuwsgierig. Dus voor de DE kopscheerders onder ons.... Is er een andere techniek op je hoofd als op je baard? Er zit toch direct overal een schedel onder waar er bij de baard niet overal direct een bot onder is (maar misschien is dit ook wel onzin hoor). Gebruik je een milde krabber of juist een wat minder milde krabber, of gewoon precies dezelfde als op je baard? Mild mesje of juist een wat scherper mesje? Ik heb het idee dat hoofdharen wat zacher zijn als de wat stuggere baardharen, en dat een mild vergevingsgezind mesje misschien wat handiger is, zeker voor de beginnend DE scheerder als ik ben. Zomaar even wat vragen.
marco Posted February 19, 2014 Posted February 19, 2014 Er zijn hier zelfs mensen die een straight gebruiken voor hun hoofd. Dus in principe kan alles. Het is dat ik gezegend ben met vergrijzing (pas een haar of 6 aan de zijkantjes hoor ) ipv kaal worden, maar als dat het geval zou zijn zou ik zelf liever cartridge of zo'n headblade gebruiken...
Mikali Posted February 19, 2014 Posted February 19, 2014 Ik scheer in de zomer mijn hoofd ook helemaal glad. Eerst deed ik dit ook met cartridges (Mach3, lidl, etc.) Aangezien ik een straight scheerder ben vond ik dat niet echt meer passen en heb mij daarom een DE razor aangeschaft. Een merkur c37 slant. Nu heel eerlijk, ik scheer met de DE razor enkel WTG, omdat het mij anders te lang duurt ... Verder heb ik het al geprobeerd met men straight en WTG, lukt het eigenlijk aardig goed, behalve men weerborstel achteraan... en ook hier, het duurt mij veeeeel te lang
Snowmiss Posted February 19, 2014 Posted February 19, 2014 Ik ga hier vanmiddag voor het eerst mijn hoofdharen eraf scheren met de Rimei met een nieuw Hema mesje. Ervaring kan ik later delen.
Giellus Posted February 19, 2014 Author Posted February 19, 2014 Inderdaad succes. Ben benieuwd naar je ervaringen
Snuff Posted February 19, 2014 Posted February 19, 2014 Ik kan niet vergelijken met cartridges wegens nooit gebruikt. Ik gebruik liefst m'n Feather Artist Club messen omdat deze aan één pass genoeg hebben om compleet glad resultaat neer te zetten. Maar ook straights en safety razors zijn al gebruikt daarvoor. Onder de krabbertjes is voor mij de Joris favoriet voor dit doel, deze heeft aan één pass met een weinig opkuisen genoeg voor hetzelfde resultaat. Milde krabbertjes gebruik ik hier niet graag voor. Naar mijn bescheiden mening is het hoofd makkelijker om te scheren dan het gezicht, alleen is het in het begin als je nog een spiegel nodig hebt even wennen om met je rug naar de spiegel te staan en dan met een handspiegeltje voor je.
pjdevos Posted February 19, 2014 Posted February 19, 2014 Het is even wennen, maar dan gaat het makkelijk met een DE of met een straight. Als mijn haar langer is (~ 1 week) doe ik eerste een WTG en ATG pass met mijn Feather, daarna afwerken met een Merkur met lang handvat. Een behoorlijk mild mes. Kort (~ 2 dagen) gaat direct met de Merkur. Er zijn een paar plekjes waar ik op moet letten, maar die weet ik ondertussen wel. Dit doe ik allemaal bij de wasbak, met een extra spiegel om de achterkant van mijn hoofd te kunnen zien. Onder de douche gebruik ik de Headblade.
Mars Posted February 19, 2014 Posted February 19, 2014 Gewoon met een DE en dan gebruik ik graag een milde krabber. Dat gaat prima en eigenlijk ook net als je nu doet, gewoon op gevoel. Sinds kort ook met een straight geschoren, gaat ook prima. De techniek is niet anders, het enige wat anders is, dat is je haar, minder hard en stug dan baardhaar, bij mij iig en de huid op je hoofd is toch iets anders dan je gezicht. Verder gewoon lekker scheren en uitproberen wat voor jou het meest prettige scheert.
Snowmiss Posted February 19, 2014 Posted February 19, 2014 Een jaar of drie geleden heb ik voor een paar weken mijn hoofd geschoren met een cartridge systeem onder de douche. Nu weet ik weer waarom ik toen gestopt ben, ik vond het (op mijn hoofd) teveel werk om het goed glad te krijgen. Ook moest ik het dagelijks gaan bijhouden terwijl ik toen scheren helemaal niet leuk vond, meer iets dat moest (en het liefst niet te vaak). De DE ervaring van vandaag was in ieder geval beter, maar ik ben er echter nog niet uit of ik dit regelmatiger ga doen. Waarschijnlijk dat ik het nu een paar dagen bij houdt en dan gewoon weer laat groeien en dan met de tondeuse blijf werken. Tot een moment dat ik het toch weer wil proberen bijvoorbeeld als het weer dunner wordt Preshave was een warme douche, waarmee eerst alle losse haartjes zijn weggespoeld die over waren na tondeuse standje 0. Daarna een kleine hoeveelheid Headslick in mijn kommetje en met de Omega kwast een fijne lather gemaakt. Dat verliep overigens heel erg snel. Deze met een nieuw onbekend kwastje, zat als cadeautje bij mijn zeepjes van Snuff, over mijn hoofd uitgesmeerd. Het is inderdaad zo dat deze Headslick crème een licht tintelend gevoel op de huid geeft en de geur was lekker lichte menthol. Daarna de krabber met nieuw Hema mesje op het hoofd gezet. Ik had af en toe moeite met het vinden van de juiste hoek en heb geen spiegel gebruikt voor de achterkant van mijn hoofd. Resultaat na een aantal maal opnieuw latheren en diverse richtingen scheren is bovenop en vooraan duidelijk glad in de richting WTG en ATG. Op het achterhoofd voel je bij ATG strijken duidelijk nog stoppels zitten. Al met al geen verkeerde ervaring, maar of ik het lang vol hou is een tweede. Ik heb overigens wel meer dan voldoende Headslick op voorraad om het een hele tijd vol te houden
Snuff Posted February 19, 2014 Posted February 19, 2014 Mooi dat de headslick prima werkt (vond ik ook maar ik haat menthol). Is een beetje zoals beginnen met een open scheermes, het vergt oefening en dan gaat het vanzelf.
Recommended Posts