Giellus Posted February 18, 2014 Posted February 18, 2014 Zomaar even een vraagje. Zijn er meer mensen die regelmatig last hebben van zogeheten appelwangen? Van die lekkere rode wangetjes op de jukbeenderen? Ik merk dat het scheren gewoon echt goed gaat. Weinig prik van de aluin, vrijwel geen nicks of irritatie. De enige irritatie die ik eigenlijk nog wel eens heb (afhankelijk van het mesje, bij het HEMA mesje is het eigenlijk het ergst), is appelwangen. Het echte scheergebied baardgroei is geen probleem, maar de plekje daarboven waar eigenlijk helemaal geen haren groeien en dus ook helemaal niet geschoren hoeft te worden levert een rode gloed op die best even aanhoudt ook. Op zich een lekker gezond kleurtje, verder weinig last van. Nou snap ik dat het meest logische advies is om dat gebied gewoon niet te scheren natuurlijk, aangezien er toch geen baardharen groeien. Maar enthousiast als ik ben met kwasten kwast ik het toch allemaal mee, dus zal ik het ook regelamtig net even met een mesje meepakken. Is het techniek (bij de overige plekken heb ik er geen last van)? Komt het doordat daar direct een bot (jukbeen) onder zit en is daar minder "vering" om druk op te vangen? Iemand enig idee?
marco Posted February 18, 2014 Posted February 18, 2014 Ik heb ook bijna altijd wat rodere (maar niet "glimmende") wangen, idd op de jukbeenderen. Dit heeft bij mij alleen volgens mij niks met scheren te maken en smeren met zalf of asb lijkt niet echt effect te hebben. Geen idee waar het vandaan komt.
marzman Posted February 18, 2014 Posted February 18, 2014 Dat heb ik ook, volgens mij is dat gewoon omdat je een dunne huid hebt. Mijn vader heeft dat ook.
Mesmer Posted February 18, 2014 Posted February 18, 2014 En dit je heb je in meer of mindere mate met elk type mesje?
Giellus Posted February 18, 2014 Author Posted February 18, 2014 Nee. Ik heb nog lang niet alles geprobeerd, maar ik heb het vooral bij de HEMA's. Dorco misschien een heel klein beetje, astra ss en derby eigenlijk niet.
iwan073 Posted February 18, 2014 Posted February 18, 2014 Ik heb heel de dag door appel wangen. Roze wangetjes zegt m'n vrouw altijd.
marco Posted February 18, 2014 Posted February 18, 2014 Bij mij is het ook iets wat niet weg gaat gedurende de dag. Ik heb wel het idee dat het de ene keer erger is dan de andere keer.
Barbiere di Figaro Posted February 18, 2014 Posted February 18, 2014 Heet het dan bij jullie nog wel scheren of is het dan schillen? Of lukt dat alleen met de Roedter?
marco Posted February 18, 2014 Posted February 18, 2014 Tja, van de rest weet ik het niet, maar ik heb het ook als ik niet scheer.
Snuff Posted February 18, 2014 Posted February 18, 2014 dunne huid gecombineerd met veel bloedvaatjes die dicht tegen de oppervlakte liggen?
marzman Posted February 18, 2014 Posted February 18, 2014 Heet het dan bij jullie nog wel scheren of is het dan schillen? Of lukt dat alleen met de Roedter? Vooral met de Boska. Nee, ik heb het ook als ik ren, als het koud is, als het warm is, als ik een complimentje krijg, als mijn vriendin me kust .. het is bij mij niet echt scheergerelateerd. Weet niet hoe dit bij de anderen is natuurlijk.
marco Posted February 18, 2014 Posted February 18, 2014 Het heeft bij mij ook niks met al het bovenstaande te maken, het zit gewoon in mn huid.
Nelis Posted February 18, 2014 Posted February 18, 2014 De hoek en de druk/weerstand zal ook wel net even anders zijn omdat daar geen baardharen zitten en je daar je halen eindigt en begint?
joostmoree Posted February 19, 2014 Posted February 19, 2014 Heren, We delen een gemeenschappelijke eigenschap. Ik neem daar nu de zoveelste borrel op. J
marco Posted February 19, 2014 Posted February 19, 2014 Ik snap dan ineens waar jouw appelwangen vandaan komen Joost
Giellus Posted February 20, 2014 Author Posted February 20, 2014 Ik ben dus in ieder geval niet de enige zie ik. Lotgenoten zat...
Recommended Posts