Jump to content

Wool fat scheerzepen

Guest Diqiu-Long

Recommended Posts

Ik heb vandaag mijn eerste scheerzeep stick gekocht welke wool fat bevat en volgens bepaalde mensen op B&B is dat juist iets speciaals, althans zo komt het bij mij over.

De scheerzeep stick waar ik het over heb is de Wilkinson Werd scheerzeep stick, van wat ik begrepen heb is dit een tallow based scheerzeep met Wool fat en juist dat Wool fat zou hem zo speciaal maken.

Enige andere wool fat scheerzeep waar ik wel eens over gehoord heb is Mitchell's Wool Fat Shaving Soap. Ik snap nu alleen nog niet echt wat Wool fat scheerzepen zo goed maakt.

Daarom heb ik dit topic gecreëerd dan kan er over gesproken worden en nieuwe users hebben daar ook wat aan.

Ik heb wel een puck van MWF liggen maar die ligt nog op zijn beurt te wachten...

De lanoline in de zeep zou extra verzorgend voor je huid moeten zijn (nogmaals, van horen zeggen want ik heb hem nog niet geprobeerd) maar kan ook allergische reacties oproepen.

De Wilkinson zeep waar je het over hebt ken ik helemaal niet; heb je toevallig een link?

Ik heb die Wilkinson Werd scheerzeep stick bij de Rossmann drogisterij in Duitsland gekocht, ik kan bij Wilkinson zelf geen links vinden, maar wel in een online shop zoals westcoastshaving.com

En de welbekende connaughtshaving

En Wilkinson-Sword UK verkoopt het blijkbaar ook.

http://buy.wilkinson-sword.co.uk/detail_WSMENS001E-Wilkinson-Sword-Shaving-Soap-Stick.html

Verder als je in het Engels zoekt op Wilkinson Sword Shaving Soap Stick kom je al veel topic's tegen.

Duidelijk beschrijving trouwens over die lanoline.

Ok ik kende de zeep van uiterlijk dus wel maar wist niet dat er ook lanoline in zat. De reviews zijn over het algemeen inderdaad goed over de sticks (maar niet over de pucks).

Als ik weer eens in Duitsland ben zal ik er zeker eens op letten, als jij er tenminste ook positief over bent! ;)

Ik ben bang dat de Wilkinson sword scheerzeep stick bij mij nog wel een tijdje op zijn beurt moet wachten, maar voor het geld hoef je ze niet te laten liggen, ik heb € 1,45 ervoor betaald.

Ik kan iets vertellen over Mitchells, ik heb hem een paar keer gebruikt deze week.

De geur is vrij vlak, het schuim wat je er van krijgt is super! Heel erg "slick" . Als je met je vinger het schuim van de wang veegt, blijft er genoeg op de huid zitten.

Wel is het misschien iets lastiger om mooi schuim te krijgen, ik kreeg het beste resultaat direct op het gezicht met de kwast.

De scheerstick heb ik geen ervaring mee.

Dat had ik over Mitchells ook gehoord, Mantic59 heeft er zelfs een video over gemaakt over hoe je die zeep het beste kon latheren.

Ik moet zeggen toen ik zondag de Wilkinson Sword scheerstaaf gebruikte vond ik de schuim ook heel goed, de geur zal dan wel minder exclusief zijn, maar ik persoonlijk vond het een fijne geur.

Je hebt ook mensen die zeggen dat de Wilkinson Sword scheerstaaf ongeveer even goed is, ze noemen dat een Mitchells in reis formaat ofzo.

Ik moet zeggen toen ik zondag de Wilkinson Sword scheerstaaf gebruikte vond ik de schuim ook heel goed, de geur zal dan wel minder exclusief zijn, maar ik persoonlijk vond het een fijne geur.

Je hebt ook mensen die zeggen dat de Wilkinson Sword scheerstaaf ongeveer even goed is, ze noemen dat een Mitchells in reis formaat ofzo.

De geur van Mitchells Wool Fat is ook niet echt exclusief te noemen, het ruikt vooral erg naar zeep :)

En echt "exclusief duur" kun je MWF nou ook niet noemen, tenzij je ook graag het keramieken bakje wilt hebben. Het is een triple milled harde, zeg maar gerust keiharde zeep, die heel erg lang meegaat.

Het is wel een populaire scheerzeep of niet? Want zelfs ik had er al vaker van gehoord.

Exclusief duur is het niet nee, hij is wat duurder dan de gemiddelde zeep, true that.

Exclusief duur kan je bijv Martin de Candre noemen of in mijn geval de Penhaligon's :D

Hij kost ongeveer een tientje hier, vanuit de UK een euro of 8 geloof ik.

Het is wel een populaire scheerzeep of niet? Want zelfs ik had er al vaker van gehoord.

Yep! Het is wel een zeep met een reputatie omdat niet iedereen er mee overweg kan. Ik heb er vanaf het begin, ook als beginneling, prima lather mee kunnen maken, en dan vindt ik het ook echt goede lather. Alleen vind ik de geur maar matig; een saaie zeeplucht IMHO.

Je moet alleen niet overgevoelig voor lanoline zijn, dat schijnt regelmatig voor te komen.

Het is zeker een populaire zeep, beetje berucht vanwege zijn slick en verzorgende feeling. Ook berucht om zijn moeilijke latheren. Ik zou zeggen dat het niet echt een beginnerszeep is. Al moet ik wel zeggen, als je deze zeep een beetje mastered, dan denk ik dat je met andere harde zepen helemaal geen probleem meer gaat krijgen.

Exclusief duur is het niet nee, hij is wat duurder dan de gemiddelde zeep, true that.

Exclusief duur kan je bijv Martin de Candre noemen of in mijn geval de Penhaligon's :D

Hij kost ongeveer een tientje hier, vanuit de UK een euro of 8 geloof ik.

Yep! Het is wel een zeep met een reputatie omdat niet iedereen er mee overweg kan. Ik heb er vanaf het begin, ook als beginneling, prima lather mee kunnen maken, en dan vindt ik het ook echt goede lather. Alleen vind ik de geur maar matig; een saaie zeeplucht IMHO.

Je moet alleen niet overgevoelig voor lanoline zijn, dat schijnt regelmatig voor te komen.

de refill is idd rond een tientje. Maar je zou (puur voor het oog alleen al) die met de keramische bowl moeten hebben. Prachtig bakje :)

Ik heb die Wilkinson Sword scheerstaaf nu al paar keer gebruikt en ik vind het dus echt een hele goede scheerzeep, de lather ben ik ook dik tevreden over en ik ben eerlijk gezegd niet zo'n fan van scheerzeep, maar ben blij dat ik die Wilkinson Sword scheerstaaf heb, want het is wel fijn om soms te gebruiken.

Oehh Martin de Candre en Penhaligon's, die staan beide heel hoog om mijn verlanglijstje. Zie alleen nu dat de Penhaligon's Blenheim Bouquet Shaving Cream with Silver plated Lid moeilijk te krijgen is :evil:

• 2 months later...

Oehh Martin de Candre en Penhaligon's, die staan beide heel hoog om mijn verlanglijstje. Zie alleen nu dat de Penhaligon's Blenheim Bouquet Shaving Cream with Silver plated Lid moeilijk te krijgen is :evil:

Hier kan je Blenheim Bouquet nog vinden mét de mooie pot.

http://www.thedifferentscent.de/product_info.php?cPath=2_9&products_id=1252

Een zeer goede webshop en een aanrader voor wie Berlijn bezoekt.

Ik heb overigens geluk gehad een jaar geleden of zo: Blenheim Bouquet besteld in tube bij Penhaligon's, en toch de pot ontvangen :mrgreen:

• 5 months later...

Wat scheren betreft is de voorbehandeling erg belangrijk,het inzepen met kwast en een goede vette scheerzeep.Bijvoorbeeld de Mitchell,s Woolfat scheerzeep deze voldoet aan alle eisen die een goede scheerzeep moet hebben.Het geeft een mooi vlak schuim,en zorgt dat de baardharen heerlijk zacht worden,en de huid tegelijkertijd wordt verzorgt. Gebruik deze scheerzeep al jaren ,ik heb nog geen andere scheerzeep gevonden die zo lekker scheert.De scheerzeep heeft een heerlijke traditionele geur ,en gaat ongeveer een half jaar mee,en je huid is er blij mee.

Als voorbehandeling voor het inzepen gebruik ik Prep Derma Protectieve creme,om de huid voor te bereiden op de scheerbehandeling,deze creme is heerlijk fris van geur,deze creme gebruiken we al zo,n 70 jaar in de Barbershop naar volle tevredenheid.Vroeger werd deze creme uit Haarlem vervaardigd,tegenwoordig zit de grote baas van Prep in the U.K.

Ben begonnen met MWF scheerzeep. Op aanraden van Paul Kox. En ik kan zijn verhaal hierboven meer dan bevestigen. Ik gebruik als preshave meestal Proraso of Prep. De MWF is wat mij betreft prima te latheren. Op het gezicht in mijn geval. De zeep ruikt idd niet anders dan naar zeep maar is verder fantastisch.