Jump to content

SOTD 17 februari - 23 februari 2014

cutthroat

Recommended Posts

- EJ DE89L

- Softi platinum (3*)

- HJM das

- Palmolive classic

- Aluin

- Pitralon polar

- Arko maximum comfort ASB

Vandaag beurt 3 voor de Softi. Ik heb weer 3 passes (WTG, XTG en ATG) gedaan met daarbij een extra XTG op de hals en de nodige touch-ups, met als resultaat een DFS. Het mesje trekt nog niet echt, maar er waren wel een hoop passes nodig om tot een goed resultaat te komen. Ook iets teveel druk gezet (door gebrek aan scherpte?) waardoor mijn huid flink trekkerig voelde na de scheerbeurt. Gelukkig ving de Arko dit goed op. Ik twijfel of ik dit mesje nog een kans zal geven.

No Name OC (<1920)

Voskhod (2*)

Omega 10019

Arko extra sensitive

Florida Water

Sanex Dermo Active ASB

Het Voskhod mesje vanochtnd in mijn meest milde open kam krabber. In twee beurten (WTG en XTG) naar een lekker glad resultaat.

Ik denk dat de Arko extra sensitive morgen of uiterlijk overmorgen op zal zijn. Ik blijf onder de indruk van de prestaties van deze erg goedkope scheercreme (veel schuim, droogt mijn gezicht niet uit) met een lichte geur van lavendel. Zeker een aanrader!!!

Ben nu al benieuwd naar de andere Arko scheercremes die ik in een keer heb aangeschaft (EBay ongeveer € 9,00 voor 6 tubes incl verzenden) :D

Simpson LE P8 Phyl #195 Best Badger

Bay Rum

Fatip Grande

Lord Stainless Super 2e x

Speick AS

Eigen ASB

WTG, XTG, ATG > BBS

De Lord en Fatip zijn een prima combi. Een klein sneetje, dat was lang geleden. Dus wel even koppie erbij met dit agressieve duo. Trok het mesje gisteren licht in de Gillette, ging het vandaag als kunstrijden in Sotsji met een klein tikje dus in de kuur. Kijken hoe dat morgen gaat, of het mesje dan weer goed loopt. Heb ik de goede hoek gevonden? Moet dit mesje eerst inscheren? Is het krabber afhankelijk? Laat mijn Bay Rum zeep het beter lopen? Vragen waar wel nooit antwoorden op zullen komen. Dat is maar goed ook, want als iedereen een perfecte set up vindt, is de discussie hier dood.

In elk geval heb ik me weer echt lekker geschoren!

Merkur Vision

Bolzano mesje

Musgo Real scheercreme

Omega synthetische kwast

Vijfde scheerbeurt met mijn nieuwe Vision. Nu ik een beetje aan dit monster gewend raak, is het resultaat fantastisch. Lijkt op het eerste gezicht zwaar en onhandzaam maar dat valt mee als je er eenmaal aan gewend bent en hij is uitstekend uitgebalanseerd. De Vision is instelbaar, van bijna helemaal dicht tot een grote gapende opening en alles daartussen. Variatie genoeg dus. De eerste keer dat

ik Musgo Real scheercreme gebruik; schuimt lekker op met lauwwarm water. De synthetische Omega kwast doet zijn werk goed, al is het resultaat wat minder dan met een dassenharen kwast. Het Bolzano mesje blijft een van mijn favorieten. Lekker scherp zonder echt agresssief te zijn.

Mijn setup voor vandaag:

• Edwin Jagger DE89 "Barley"
  • Polsilver Super Iridium
  • Mühle Retro RP2 Silvertip 25mm
  • Tcheon Fung Sing - Zagara Gelsomino Forte
  • Mühle - Sea Buckthorn After Shave Balm

Vandaag maar eens de Zagara Gelsomino uit de kast gehaald. Ondanks dat het een lekkere frisse geur is, merk ik dat ik hem eigenlijk zelden tot nooit gebruik.

Deze gaat er dus óók uit middels een weggeefactie.

Vandaag even een afwijking van het doel van het opmaken van de Castle Forbes.

Voor het eerst met de scheerstick van palmolive.

Deze heb ik gekregen van Marco, nogmaals dank daarvoor.

Schuimt idd als en malle :mrgreen: En een goede bescherming tegen de Lord.

Het aanbrengen van met de stick gaat nog een beetje onwennig :?

Voor de rest een heerlijke scheerbeurt.

- EJ DE89L

- Softi platinum (4*)

- Mühle 81M520

- Proraso groen pre-shave

- BdF Mistero

- Aluin

- Floid suave

- Arko maximum comfort ASB

Vandaag de Softi toch nog maar eens in de krabber geladen. Het mesje trekt wel ietsje meer als gisteren, maar het is nog wel wel te doen. Wel merk ik dat het mesje ook vandaag weer meer moeite heeft om tot een glad resultaat te komen. Drie passes (WTG, XTG en ATG) op het gezicht, een extra XTG op de hals en flink wat touch-ups zijn nodig. Maar het resultaat mag er dan ook zijn: BBS!

Heerlijk afgemaakt met de Floid en de Arko. Kortom: een goede start van de dag!

No Name OC (<1920)

Voskhod (3*)

Omega 10019

Arko extra sensitive

Florida Water

Sanex Dermo Active ASB

Zelfde setup als gisteren' waarbij ik de Arko Extra sensitive heb opgemaakt. Het Voskhod mesje voor de derde keer gebruikt, maar merk dat het (in deze milde krabber) zijn beste tijd heeft gehad. Ik moet na twee beurten nog relatief veel stoppels wegwerken in de nabehandeling. :cry:

Morgen probeer ik dit mesje in een agressievere krabber. Kijken of er nog een acceptabele scheerbeurt mee te halen is.

Vandaag was De Vergulde Hand weer aan de beurt ... de Boots is uit de rotatie.

HW: Schick Krona, Personna PC mesje, Omega Trekpleister kwast

SW: De Vergulde Hand zeep, Sanex Sensitive ASB, TOBS Jermyn Street cologne

Die Schick Krona is toch wel een heel fijne krabber. En de TOBS cologne maakt het helemaal af.

Vanmorgen ook een snelle scheerbeurt. Wilde gisteren eigenlijk met de straight scheren, maar door drukte op het werk en een bezoekje aan de theatertour van Jan Smit kwam dat er niet van.

Lijun & 1980 silvertip

Edwin Jagger DE89L

Feather (3)

D.R. Harris Windsor

Proraso Wit ASB

Een snelle en fijne two pass shave. Net niet BBS, maar wel erg fijn. Op de vroege ochtend snel met de DE gaat erg goed. Geen nicks, geen irritatie, helemaal nergens last van.

Op naar nog een lange dag.

Mijn setup voor vandaag:

• Edwin Jagger DE89 "Barley"
  • Gillette Super Silver
  • Semogue Owners Club 2-Band Finest Badger 24mm
  • Taylor of Old Bond Street - Lemon & Lime Shaving Cream
  • Floīd Blue After Shave Lotion

Vandaag na lange tijd weer de Lemon & Lime gebruikt van Taylor of Old Bond Street.

Echt een heerlijke geur die niet gaat vervelen.

Aha, meneer gaat baard sparen voor een hereniging met de straight?

EJ

Polsilver (3)

Bartex als pre

Omega 10019

Proraso rood (gekregen van nix13)

Aluin

Playboy Malibu

LaToja asb (sample van cutthroat)

De rode Proraso heeft dezelfde fantastische kwaliteit als de groene en witte, maar geen menthol of eucalyptus. Heerlijk dus voor in de winter.

Nick vond het muf ruiken, nou kan je er wel iets "muffigs" in ontdekken, maar dat is volgens mij gewoon de sandalwood.

De Latoja asb is fijn spul, prima subtiele geur en trekt snel in.

Nick, ik ben erg blij met de zeep, de vertrouwde kwaliteit, maar winter-proof.

Ramon, bedankt voor de sample, als mijn asb's op zijn zou dit best wel eens een opvolger kunnen zijn.

Vanmorgen een snelle maar prima shave met een DFS++ resultaat.

Hardware

Straight: New Primrose 11/16

Kwast: Mühle Silvertip Fibre

Software

Zeep: Alphy&Becs - Virgian Cederhout

Splash: Pinaud Lustray - Blue Spice

ASB: DVH

Zo vanavond een goede scheerbeurt gehad me de straight, 3 passes , uit eindelijk de slag een beetje te pakken, alleen die kin...

-Gong straight razor

-Proraso groene zeep

-EJ kwast

-aluin

-ASB van Floid.

En geen pleisters :D

98188754-E064-4AA7-84D5-452A5E1EC3E9_zpsr1unfkxw.jpg

Tweede keer dat ik een Feather in mn krabber heb. Eerste x was geen succes. Dit keer in de EJ89 leek het beter te gaan maar nu bij de 2e scheerbeurt 3 bloedplekken. Moest met aluin aan de slag. Dat heb ik nooit nodig. Nog een 3e x proberen morgen en als ik weer wondjes heb gaat het mesje er uit.