Jump to content

NOS via Revisor

joostmoree

Recommended Posts

Heren,

Dit wordt geen topic die een lang leven is beschoren. Maar In het bijzonder voor de beginners onder ons die zichzelf een cadeautje willen geven wijs ik naar de site van Revisor: http://www.revisor-solingen.de/html/messer_der_woche_232.html

(rubriek rariteiten.)

Ik zie daar twee messen staan waarvan onderstaande plaatjes, waar ik de aandacht op wil vestigen.

De eerste is een 6/8ste Jasmin nummer R0089 voor € 79,00

De tweede is een 5/8ste Luckhaus & Gunther, nummer R 0213 voor een prijs van € 72,00

Ik heb al eerder gezegd, ik buk voor een dubbeltje maar ik ben zo vrij op te merken dat dit geen geld is voor dergelijke messen.

Als je voor nog geen 8 tientjes de trotse eigenaar wilt worden van een Germaanse 6/8ste in NOS toestand . . . . . .doen!

J

+1 zoals ik in een ander topic ook al aangaf. Het is voor de beginnende openmes scheerder aan te raden te kijken voor nieuwe of nos messen bij/van de bekende makers. Gebruikte messen weer bruikbaar en scheerklaar maken is weer een hele andere hobby. Ben je opzoek naar een mes om mee te scheren, beperk je dan tot zekere scheerders. Zoals de nos, nieuw of vertrouwde verkopers, bijv. die hier op het forum.

Bekende verkopers die messen scheerklaar kunnen leveren zijn oa. buffel,kalerolf, bosch op marktplaats en taylors1000.com.

mvg stephan

ps. aanvullingen op de verkoperslijst zijn zeer welkom.(ik ben er niet echt bekend mee.)

Ja Buffel, als je op de site in het Schulze "laatje" kijkt en daar een paar 7/8sten met spike point in de aanbieding ziet, zoals de S-0061, 7/8 Normalstahl, 1/1 hohl, dan word je helemaal gek!

Maar, troost je, bedenk, het verlangen naar de zaak geeft langer fijne emotie dan het hebben daarvan. Alhoewel, als ik mijn 8/8 Schulze in mijn knuistje heb, en dat deed ik zo even, dan voelt dat best wel lekker! :)

J

[EDIT] Laat maar zitten, ik heb geen zin in een discussie waar op het eind toch niks uit komt. Voorbarige 'handreikingen' in berichten heb ik ook niet zoveel mee, wat mij betreft kan dat allemaal open en bloot. Dat lijkt misschien wat paradoxaal met het verwijderen van deze post, maar zoals ik al zei heb ik geen trek in het veroorzaken van onnodige consternatie.

Hier wil ik het graag bij laten, jullie zullen me over dit onderwerp en eventuele gelijksoortige zaken niet meer horen.

Edited by Guest

Ik geef mijn bron niet kwijt omdat ik dat belooft heb. Als gentleman, erewoord en wat heb je nog meer. Naar aanleiding van je bericht, Joost, voorzie ik dat dit een enorm discussiepunt gaat worden, wat het absoluut niet waard is.

He ouwe jongen! Relax. Strekking van mijn orenwassing is: citeer nooit met stelligheid uit een "betrouwbare bron" op een forum als je niet in staat of bereid bent die bron prijs te geven. Ik ben hier geen moderator. Maar in (klein) maatschappelijk opzicht is dat een (kleine :roll: ) doodzonde,

Ome Joost

PS Een heel klein zondetje dan!