joostmoree Posted February 21, 2014 Posted February 21, 2014 Mozeskriebel hé, het lijkt wel advocaten taal hé.Tjemigdepemig hé. Gr ton Ha Toon, Verontrust je niet. Wijdlopigheid is mij en Pieter niet vreemd. En we zijn het niet met elkaar volkomen eens in de voorlopige bevindingen. Maar wat doen we in een debat als dit? We verheffen het van uit het verhullend vage keutel niveau van: "Zo fijn", en het "was zoooo heerlijk" en dergelijk plezierig geleuter. Het gaat er gewoon om dat we met een ultiem stropresultaat vanuit een non plus ultra bevel als resultaat van het stenenbezoek, een perfecte snede bereiken. Met het mes waarvan met die eigenschap behept we ons vervolgens aards gaan scheren. En ik wil graag in verslaggeving over alle bereikte resultaten vierkante conclusies terug vinden. Een beetje op Newton niveau. Gespeend van keutel, sentiment en gedweep. Scheermessen; staal; bevels; 100% edge. Is gewoon allemaal meetbaar. Wetenschap. Metallurgie; Geometrie. Geen ruimte voor bullshit. En over het debris van Verhoeven schrijf ik later. En over de bijlen en de ploegen. Ik ga nu naar de WC. Debris probleem. J
antonius Posted February 22, 2014 Posted February 22, 2014 Mozeskriebel hé, het lijkt wel advocaten taal hé.Tjemigdepemig hé. Gr ton Ha Toon, Verontrust je niet. Wijdlopigheid is mij en Pieter niet vreemd. En we zijn het niet met elkaar volkomen eens in de voorlopige bevindingen. Maar wat doen we in een debat als dit? We verheffen het van uit het verhullend vage keutel niveau van: "Zo fijn", en het "was zoooo heerlijk" en dergelijk plezierig geleuter. Het gaat er gewoon om dat we met een ultiem stropresultaat vanuit een non plus ultra bevel als resultaat van het stenenbezoek, een perfecte snede bereiken. Met het mes waarvan met die eigenschap behept we ons vervolgens aards gaan scheren. En ik wil graag in verslaggeving over alle bereikte resultaten vierkante conclusies terug vinden. Een beetje op Newton niveau. Gespeend van keutel, sentiment en gedweep. Scheermessen; staal; bevels; 100% edge. Is gewoon allemaal meetbaar. Wetenschap. Metallurgie; Geometrie. Geen ruimte voor bullshit. En over het debris van Verhoeven schrijf ik later. En over de bijlen en de ploegen. Ik ga nu naar de WC. Debris probleem. J Ajo trek het je niet aan, ik begrijp het best. Was bedoeld als geintje,mar het kwam niet over. Sorry,tjemigdepemig,mozeskriebel. Van Kooten en De bie. Gr ton
Dries Posted February 22, 2014 Posted February 22, 2014 Ja Pieter, ik heb zelf geen coticule noch enige andere natuursteen maar wat ik er van heb gelezen, zijn de coti's (een aantal) zeer weinig afnemend zonder slurry (melk), hooguit polijstend. Dan vermoed ik dat je op niveau 16K doende bent.Dat vreet je mes niet op. Waar ik op doelde in mijn verwijzing naar het jonge forumlid met zijn slijpresidu te verwijderen door stroppen op linnen, dat deze kennelijk voor elke scheerbeurt de stenen opzocht. Ik heb niet willen zeggen dat je met linnen alleen je mes aan zwaarwegende "wear" blootstelt. Als ik daarin niet duidelijk was dan is bij dezen daar in voorzien. J Coticule is ongeveer 8K. Het is door vele zowat de laatste "slijpsteen" geacht. Eender welke steen daarboven is idd meer een polijster dan een slijper.
Recommended Posts