Jump to content

typenummers

aron

Recommended Posts

Hallo, ik ben nieuw hier op het forum en ben al aardig wat aan het inlezen,

heb een vraagje die ik zo 1 2 3 nog niet ben tegengekomen:

bij verschillende merken zoals EJ en Muhle zie diverse typenummers als R89, R41 en R101, nou ben ik benieuwd waar deze voor staan?

Aron.

Aangezien er verschillende krabbers zijn met dezelfde typenaam die totaal verschillende eigenschappen hebben snap ik het ook niet. Ik denk dat het gewoon een naampje is wat ze ooit bedacht hebben waar ze aan vast blijven houden voor het nostalgische gevoel. Net zoiets als een huidige Fiat 500 wat nergens meer op of zo'n Mini in het formaat van een Range Rover.

Die nummers staan tegenwoordig meestal nergens voor.

Bij Muhle hebben ze in het verleden bijvoorbeeld al heel veel verschillende R41 en R89 modellen gemaakt.

Allemaal zelfde naam, totaal verschillende razors. Zie draadje over "Oude Muhle Modellen".

De huidige Muhle R41, R101 en R102 hebben dezelfde kop (met open kam = agressief), alleen een ander handvat.

De Muhle R89, R106, R107, Edwin Jagger DE86, DE87 en DE89 hebben ook dezelfde kop (met gesloten kam = minder agressief) maar ook weer een ander handvat.

Bij Edwin Jagger staat er dan weer een getal achter dat iets zegt over het type handvat. L staat bijvoorbeeld voor Lined (lijntjes motief) BA staat voor een Barley motief etc. Edwin Jagger levert op dit moment geen open kam.

Soms staat een getal wel ergens voor.

Zo is er bijvoorbeeld de Merkur 1904 die is afgeleid van een Gillette model uit het jaar 1904.

Verder is de Feather D2 de opvolger van de D1.

Nou Aron, hartelijk welkom in het bos met de vele bomen !