Jump to content

Groet uit Nijmegen

Paulj

Recommended Posts

Ha kerels,

'k Heb dit forum deze week pas voor 't eerst ontdekt.

Ben meestal op Straight Razor Place forum aan 't neuzen. Daar heb ik dan ook de lol van het scheren met een straight razor opgedaan. Tot zo'n 4 jaar geleden met Gillette contour aan het prutsen geweest uit onwetendheid dat er meer was. Toen via www een Gillette Slim Adjustable gekocht met Feather blades. Ik heb toen ook een goede kwast van D.R. Harris gekocht (die komen eigenlijk van Rooney). Ben begonnen met zeep van T.O.B S. Sandlewood. Maar inmiddels ook D.R Harris, Proraso, Castle Forbes, Martin de Candre en The Gentlemen's Quarter.

Maar het scheren met een straight lonkte toch wel erg. Dus toen maar eens begonnen zoals een hoop newbies met een Dovo Best Quality 5/8. Zo, meteen vanaf dag één verslaafd aan straights. Alle video's gekeken en alles gelezen wat ik maar kon vinden. Nah, en toen was ik al een eind opweg om het scheren tot hobby te verheffen met alle onnodige aankopen van dien :D. Al heel snel kwam ik op het mooie werk van Max Sprecher terecht en in de loop van de tijd via hem toch een aantal mooie straights gekocht.

Het scheren met een straight is toch wel heel erg plezierig en ik ruim er juist extra tijd voor in. Gemiddeld ben ik met een drie-pass beurt een minuut of 20-30 bezig. Dat doe ik dan het liefst met hete handdoeken preshave en maak er echt een ritueel van om er lekker van te genieten. Wanneer ik dan een smetteloos en superglad resultaat heb gekregen dan is dat zooo plezierig. Niet te vergelijke met welke ander DE dan ook.

Langzaam aan heb ik mezelf ook leren honen op een Norton 4000/8000 en een Naniwa Superstone 12000. Ook nog een keer een kleine Coticule gekocht om dat ook maar eens te proberen. Ik kan voor mezelf inmiddels een comfortabele edge honen. Alleen de mooie Wade & Butchers met een smiley daar waag ik me niet aan, die laat ik door Max doen. Voor degenen die ook contact met Max overwegen; hij is van origine Belg en communiceert dus gewoon in het Nederlands.

Ik heb inmiddels door hoe ik plaatjes moet opladen dus hier komt wat:

[bdju.jpg

Wade & Butcher 7/8

ljrl.jpg

F.W. Engels 6/8

l7ge.jpg

Wacker 6/8 Jugendstill met Cocobolo scales Door Max Sprecher

4d46.jpg

Wade & Butcher, For Barbers Use 15/16 met blond horn scales. De box is een Thriers Issard 7-day box.

Binnenkort maar weer eens een paar opladen.

Bedankt en fijne groet,

Paul

Edited by Guest

Welkom! Wist niet dat Max Sprecher belg was van origine, heel mooi werk al gezien van die man, langzaam stroomt het hier vol van mensen die met een open mes scheren, dan zijn er toch flink wat meer dan ik dacht. Veel plezier alhier!

Ha kerels,

Een poging om een afbeelding te plaatsen mislukt.

Ik heb plaatjes op Flickr staan maar ik krijg het niet geplaatst in m'n berichtje.

Ik dacht dat ik alle stappen goed gevolgd heb maar dus toch niet.

Anders een bijlage toe voegen.

Kan iemand uitleggen hoe het werkt een foto te plaatsen ?

Groeten,

Paul

Edited by Guest