Jump to content

Duitse firma Feintechnik gaat concurrentie aan...

VROEM

Recommended Posts

Bedankt voor het plaatsen van het artikel !

Goed nieuws voor deze firma (waar ik wel een zwak voor heb). Dat die Croma cartidge systemen de concurrentie met Gillette aankunnen wat kwaliteit betreft, wist ik al. Nu hebben ze ook het geld voor de benodigde marketing. Dat gaat wel goedkomen daar in Eisfeld. Hopelijk verliezen ze -nu het allemaal groter wordt- de DE mesjes niet uit het oog.

Toch zet ik mijn vraagtekens bij die strategie; online verkoop gericht op jongeren. Het geld zit bij de oudere generaties, en die kopen volgens mij geen scheerproducten online. Op de scheermarkt moet je in de schappen liggen, anders blijf je een niche player.

Ik heb geen cijfers, maar ik schat dat Feintechnik het meeste geld binnenhaalt met de verkoop via b.v. discounters zoals de Lidl.

De vastigheden van vandaag zijn de onzekerheden van morgen....

Nokia was tot een aantal jaren geleden de onbeswiste nr 1 in telefoons.

Toen kwam de eerste iPhone en het hek was van de dam en wat is er nu van Nokia over?

De arrogantie qua prijsbeleid van Gillette kan wel eens de jongeren op zoek laten gaan naar een goedkoper/beter alternatief.

Ik ben het wel met Johan eens; als ze groot willen worden en serieus onder eigen merknaam de concurrentie aan willen gaan met P&G (Gillette) en Energizer (Schick/Wilkinson Sword) dan moeten ze in de schappen komen liggen. Dat en jaren in reclamecampagnes investeren. Ik ben ook bang dat veel mensen helemaal niet zo in goedkopere scheerproducten geïnteresseerd zijn; er heerst toch iets van 'je krijgt waar je voor betaald' en zoiets vervelends als scheren daar zie ik niet al teveel mensen mee gaan experimenteren.

Op een handjevol raar volk na dan.... :mrgreen:

• 5 years later...