VROEM Posted February 14, 2014 Share Posted February 14, 2014 Bron AD: Duitse firma "slijpt de scheermessen". Feintechnik is o.m. bekend van Croma, Bolzano en Merkur DE scheermessen. Mooi filmpje wat hier bekend zal zijn : Link to comment Share on other sites More sharing options...
Francois Posted February 14, 2014 Share Posted February 14, 2014 Bedankt voor het plaatsen van het artikel ! Goed nieuws voor deze firma (waar ik wel een zwak voor heb). Dat die Croma cartidge systemen de concurrentie met Gillette aankunnen wat kwaliteit betreft, wist ik al. Nu hebben ze ook het geld voor de benodigde marketing. Dat gaat wel goedkomen daar in Eisfeld. Hopelijk verliezen ze -nu het allemaal groter wordt- de DE mesjes niet uit het oog. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted February 14, 2014 Share Posted February 14, 2014 Bedankt voor het plaatsen, dan heb ik straks ff wat te lezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thorical Posted February 14, 2014 Share Posted February 14, 2014 Ik dacht al daar heb ik een paar weken terug nog over gelezen dat ze overgenomen waren. http://techcrunch.com/2014/01/22/10-month-old-harrys-lands-122-5m-buys-93-year-old-factory-to-go-toe-to-toe-with-gillette-and-schick/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted February 14, 2014 Share Posted February 14, 2014 Toch zet ik mijn vraagtekens bij die strategie; online verkoop gericht op jongeren. Het geld zit bij de oudere generaties, en die kopen volgens mij geen scheerproducten online. Op de scheermarkt moet je in de schappen liggen, anders blijf je een niche player. Ik heb geen cijfers, maar ik schat dat Feintechnik het meeste geld binnenhaalt met de verkoop via b.v. discounters zoals de Lidl. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VROEM Posted February 14, 2014 Author Share Posted February 14, 2014 De vastigheden van vandaag zijn de onzekerheden van morgen.... Nokia was tot een aantal jaren geleden de onbeswiste nr 1 in telefoons. Toen kwam de eerste iPhone en het hek was van de dam en wat is er nu van Nokia over? De arrogantie qua prijsbeleid van Gillette kan wel eens de jongeren op zoek laten gaan naar een goedkoper/beter alternatief. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted February 15, 2014 Share Posted February 15, 2014 Ik ben het wel met Johan eens; als ze groot willen worden en serieus onder eigen merknaam de concurrentie aan willen gaan met P&G (Gillette) en Energizer (Schick/Wilkinson Sword) dan moeten ze in de schappen komen liggen. Dat en jaren in reclamecampagnes investeren. Ik ben ook bang dat veel mensen helemaal niet zo in goedkopere scheerproducten geïnteresseerd zijn; er heerst toch iets van 'je krijgt waar je voor betaald' en zoiets vervelends als scheren daar zie ik niet al teveel mensen mee gaan experimenteren. Op een handjevol raar volk na dan.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
bertus Posted February 17, 2014 Share Posted February 17, 2014 Het helpt ook niet echt dat je als directeur van die firma levensgroot staat afgebeeld met je product uitdagend in je rechterhand maar tegelijkertijd wel met een baard van een paar weken Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted June 10, 2019 Share Posted June 10, 2019 Eisfeld Feintechnik is nu opgekocht door Wilkinson. https://www.insuedthueringen.de/region/hildburghausen/Rasierer-Deal-in-Eisfeld-Wilkinson-kauft-Harry-s;art83436,6713751 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now