Jump to content

Rapira Super stainless

Thorical

Recommended Posts

136_01_08_13_4_17_45.jpeg

De Rapira Super Stainless wordt gemaakt in een Moskouse fabriek Mostochlecmasch net als alle Rapira mesjes.

Verpakt in een pakje van 10 zijn ze de goedkoopste (100 stuks voor €6,90 thuis) van de Rapira familie wat niet inhoud dat ze de minste zijn.

Ik scheer me er zo makkelijk mee, alsof je tovert, het glijdt over mijn gezicht en er is geen baard.

Heerlijke mesjes en ze geven me per stuk een week scheergenot.

Wat mij betreft een aanrader.

.

Dit mesje moet ik ook hoognodig testen. Ik heb er gelukkig eentje in een testpakket zitten.

Waar koop jij die mesjes voor zo'n laag bedrag?

Op ebay in dit geval. Wilde niets kopen maar kon ze voor die prijs niet laten liggen.

Levert ook wel eens conflicten op thuis. Mijn vrouw is allergisch geworden voor scheermesjes.

Ik zit wat deze mesjes betreft aan de andere kant van het hek, twee beurten maximum maar voor mij zeker niet scherp genoeg.

Aan die kant van het hek staan ze voor mij ook. Die twee beurten eigenlijk liever ook niet. Tjonge Snuff, alweer een mesje waar we het wel over eens zijn! ;)

Morgen vang ik aan met een test over de Rapira.

Ben benieuwd hoeveel scheerbeurten ik er uit kan halen.

Ik heb een redelijke zware baardgroei en vrij stug van structuur.

Tot nu toe:

Voskhod : 5 scheerbeurten comfortabel.

Astra SP : 7 scheerbeurten comfortabel.

Uiteraard is dit een indicatie, UEKAZ! en verschilt natuurlijk van persoon tot persoon.

Uiteraard is dit een indicatie, UEKAZ!

Mijn prognose is dat je ze goed zult vinden. Waarom? Omdat voor mij Voskhod an Astra ook niet scherp genoeg zijn en ik me moet forceren om er 2 scheerbeurten uit te halen.

We gaan het meemaken Snuff! ik ben benieuwd.

Morgen gaan we eraan beginnen.

Je ziet maar weer geen een mesje is standaard het beste voor een ieder. Wel leuk en is toch een indicatie voor de meeste . Ik kijk ook wat andere van bepaalde mesjes vinden en dat beïnvloed toch wel soms de keuze om ervoor te gaan en in ieder geval uit te proberen.

Zo zijn sommige helemaal weg van de Polsilver die het lang uithoudt , ik ga deze ook zeker eens proberen.

Edited by Guest

Uiteraard is dit een indicatie, UEKAZ!

Mijn prognose is dat je ze goed zult vinden. Waarom? Omdat voor mij Voskhod an Astra ook niet scherp genoeg zijn en ik me moet forceren om er 2 scheerbeurten uit te halen.

Snuff welk mesje geeft jou dan het ultieme scheergenot?

Snuff welk mesje geeft jou dan het ultieme scheergenot?

Super iridium

Personna lab blue (en de Med versie maar die scheert hetzelfde en kost dubbel zoveel)

Polsilver super iridium (en vroeger de oude versie ervan)

Feather new hi-stainless

Je ziet maar weer geen een mesje is standaard het beste voor een ieder. Wel leuk en is toch een indicatie voor de meeste . Ik kijk ook wat andere van bepaalde mesjes vinden en dat beïnvloed toch wel soms de keuze om ervoor te gaan en in ieder geval uit te proberen.

Een indicatie, meer is het inderdaad niet. Ik heb in het verleden al zovaak lijstjes gevolgd en draadjes bekeken over dit onderwerp en het enige wat ik eruit kon concluderen is dat er geen moer van klopt, It's all over the place bij wijze van spreken.

Door de jaren heen heb ik wel een aantal mensen gevonden die qua mesjeskeuze zowat op één lijn zitten met mij (en ook qua messen, of dat toeval is of niet laat ik in het midden).

Zit niks anders op dan zelf zoveel mogelijk uit te proberen, laat dat nu net het leuke zijn aan deze bezigheid 8-)

Een indicatie, meer is het inderdaad niet. Ik heb in het verleden al zovaak lijstjes gevolgd en draadjes bekeken over dit onderwerp en het enige wat ik eruit kon concluderen is dat er geen moer van klopt, It's all over the place bij wijze van spreken.

Door de jaren heen heb ik wel een aantal mensen gevonden die qua mesjeskeuze zowat op één lijn zitten met mij (en ook qua messen, of dat toeval is of niet laat ik in het midden).

Zit niks anders op dan zelf zoveel mogelijk uit te proberen, laat dat nu net het leuke zijn aan deze bezigheid 8-)

Klopt het is een indicatie meer niet, zoals je zegt je bent lekker bezig en zoek mogelijk naar het beste mesje voor jezelf. Ach het is toch een verplichte/vrijwillige hobby en daar moet je dan ook maar het leukste van maken.

Net de eerste scheerbeurt met de Rapira achter de rug.

Geen BBS bij deze beurt. Wel een DFS, het mesje komt iets harkeriger over en is wat stroever bij gebruik, heb het gevoel dat hij in moet werken. Hij krijgt natuurlijk een 2e en 3e kans. Hij voelt wel lekker scherp aan.

Gebruik dezelfde scheerzeep als bij de Voskhod en de Astra. Dus daar ligt het niet aan.

De 2e scheerbeurt met de Rapira achter de rug...hmmm 5 tal nicks niet echt BBS. Vooral onder de kin blijft het een probleem om BBS te krijgen waar het met de Voskhod en Astra perfect en zonder moeite lukte heeft de Rapira duidelijk meer problemen ermee.

Mesje doet het wat schraperig en komt wat krasserig over ook al bij de eerste beurt, vooral bij een ATG merk je duidelijk dat hij trekkerig en schrapend over komt. Geen after burning gevoel maar ben bang dat hij het niet zolang volhoudt als de Voskhod en Astra. Maar we gaan voor de 3e beurt en laten ons niet zo gauw uit het veld slaan.

De 3e scheerbeurt achter de rug met de Rapira, helaas weer geen BBS gecreëerd. Mesje begint steeds meer lawaai te maken en gaat schrapend en trekkend over de huid bij een ATG begint hij erg te trekken en irriteert zelfs een beetje. Na de scheerbeurt een licht branderig gevoel er aan over gehouden. Een 5 tal nicks op kin en hals. Helaas is voor mij dit toch echt exit deze Rapira.

Maar zoals gezegd UEKAZ!

• 6 months later...
Zelf heb ik 1 exemplaar van dit mesje geprobeerd, hiermee heb ik 4 beurten mee geschoren en waren zonder schade alle 4 een BBS.Ik vond ze dus goed, want ik heb een stugge harde baard.

max 2x met dit mesje en best ruw op de huid, niks voor mij.

Heb deze mesjes ook en 200 stuks gekocht omdat ze zo lekker goedkoop waren. Na een eerste scheerbeurt spijt van de aankoop maar ik ben toch even doorgegaan met gebruiken van dit mesje. Nu vind ik het geen verkeerd mesje maar waar dit door komt weet Henkiepenkie niet. Een reden kan zijn dat mijn huid er aan gewent geraakt is.

• 1 month later...

Kom toch nog even terug op mijn opmerking van 6 september over dit mesje.

Nu ik dit mesje geregeld gebruik blijkt dat ik max 2 scheerbeurten redelijk maar niet echt comfortabel uit een exemplaar haal. Mesje is vanaf het eerste gebruik trekkerig en scheert al bij de 2e beurt moeilijk.