Puerco Posted June 29, 2013 Share Posted June 29, 2013 Hallo, ik zal me ook even netjes voorstellen, ik ben Puerco of in het dagelijks leven Rene van Heuvelen uit Amsterdam en 46 jaartjes jong. Ik scheer me vanaf m'n 17e waarvan het grootste gedeelte met een Gillette G1000 DE mesje maar destijds nog met tegenzin zoals de meeste mannen. Ik gebruikte destijds wel zeep en kwast maar meestal vergulde hand of desnoods gewone zeep. Tussentijds ook nog dubbele en driedubbele mesjes gehad en zelfs elektrisch maar dat heeft me nooit bevallen, begrijp niet dat mensen dat naar tevredenheid kunnen gebruiken zonder grote schade aan hun gezicht toe te brengen..... Paar jaar geleden enthousiast geworden (ongeveer in de periode dat mijn baard witte haren begon te krijgen) en een Merkur HD gekocht en goede zeep en kwast gaan gebruiken, daar zijn nog wat DE mesjes bijgekomen en sinds anderhalf of twee jaar wat open messen. Hier een selectie van de spullen die ik graag gebruik: DE messen: Gillette G1000, Gillette knack, Gillette FatBoy 1959, Gillette Aristocrat adjustable 1962, Merkur HD en Fatip Grande. Verder nog enkele Rolls Razors maar hoewel het geweldige dingen zijn, zijn deze meer voor de collectie. Open messen: Dovo all stainless 5/8, George brittain 6/8(1780-1840), Wade and Butcher 6/8(1818-1890), Stanley 5/8(ja echt, zoals de stanley messen), Pobjoy liverpool 5/8(geen info), CV. Heljestrand eskiltuna 9/16, Kastor, Gold Dollar 208 en 300 beide 6/8. Deze worden geslepen op Naniwa's, Coticule, C12K en een JNAT (japanse natuursteen) shoubudani met diverse nagura's. Kwasten: Omega pro 48, Omega 10016, Vero met het houten handvat, Turkish horsehair nr6 (volgens mij gewoon varken). Favoriete zeepjes: Arko, Tabac, MWF, Palmolive (zeep en creme), Proraso groen en rood, en Cella maar de lekkerste zeepjes van allemaal vind ik die van Barbiere di Figaro huismerk gemaakt door TFS in de geuren Classico, Esclusivo, Mistero en Raffinato. Heb ze allemaal en met hun heerlijke geur en schuim maken deze elke scheerbeurt een luxe feestje. Nou heeft men bij Barbiere di Figaro nog veel meer heerlijke zeepjes die ik nog niet geprobeerd heb en wel zou willen maarja ik scheer me maar 1X per dag en die zeepjes gaan zolang mee, vooral in rotatie... Ik ben dus een beetje zeepjesverslaafd... After shave: Arko aqua, nivea sensitive, Aqua Velva en de absolute favoriet: Floid Blue, altijd gevolgd door m'n favoriete moisturizer: ongeraffineerde sheabutter. Wel ben ik nog druk op zoek naar een winkel/webshop waar ik witch hazel kan kopen maar het enige hier in Nederland of Europa dat ik kon vinden was voor paarden bedoeld en hoewel ik daar op zich geen problemen mee heb weet ik niet of dat wel hetzelfde is dus nog niet geprobeerd. Ik heb al diverse mensen aan het ouderwets scheren gekregen waaronder mijn vader en enkele collega's. Ben ook op andere scheer fora actief onder de nickname Puerco en ik vind het geweldig dat er nu eindelijk een Nederlands forum is, de meeste andere zijn toch voornamelijk USA gericht of in Duits, Frans of andere taal waar ik niet zo goed in ben. Vind dit dus een mooi initiatief! Groeten, Puerco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oogje Posted June 29, 2013 Share Posted June 29, 2013 Een ervaren aanwinst voor het forum dus, welkom! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted June 29, 2013 Share Posted June 29, 2013 Welkom Puerto! Da's een fraaie lijst met mooi speelgoed! Veel plezier hier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted June 29, 2013 Share Posted June 29, 2013 Flinke verzameling inderdaad. Welkom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted June 29, 2013 Share Posted June 29, 2013 Witch hazel kun je op Amazon.co.uk kopen (Thayers witch hazel), maar via bijvoorbeeld iHerb.com kun je het ook redelijk goedkoop hier bezorgd krijgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbiere di Figaro Posted June 29, 2013 Share Posted June 29, 2013 Hallo Rene, Welkom hier, leuk om wat over je verzameling en scheerhistorie te lezen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted June 29, 2013 Share Posted June 29, 2013 Hallo Puerco, leuk om je hier ook tegen te komen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
-ko- Posted June 30, 2013 Share Posted June 30, 2013 Hoi Puerco, hopelijk ga je het hier net zo naar je zin hebben als op de internationale fora. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ocellaris Posted June 30, 2013 Share Posted June 30, 2013 Welkom Puerco en nu al super je aandeel op het forum, leerzaam! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts