Reza Posted February 12, 2014 Posted February 12, 2014 Wat is jullie ultieme setup dus beste scheermes,mesje,zeep ,kwast ,etc. De mijne tot zo ver ben nog zoekende -Gillette Tech Safety Razor -Astra Platinum/ Super -FS-Defective Finest Badger Shaving Brush Faux Ivory -Prep Preshave -Prep scheerzeep -Aluin -Fresh up After Shave
talibeard Posted February 12, 2014 Posted February 12, 2014 Ai, die heb ik wel een paar, afhankelijk van bui, weer, jaargetijde........ Vooral omdat ik bij sommige zepen ook het ene kwastje lekkerder vind dan het andere en idem dito met mijn krabber/mesje combinatie. Moeilijke vraag hoor!
Francois Posted February 12, 2014 Posted February 12, 2014 Fatip Piccolo Astra SP TOBS Jermyn Street Simpsons Berkeley Wisselt regelmatig, maar dit zou ik op dit moment meenemen als ik een jaar op een onbewoond eiland zou moeten.
VROEM Posted February 12, 2014 Posted February 12, 2014 Bevalt de Tech je zo goed? Mijn opzet; Edwin Jagger Barley DE89BA11 Lord super of Personna blue Florena crema Kwast van Henk Aluin blokje DVH Amouage A.S.
Reza Posted February 12, 2014 Author Posted February 12, 2014 Bevalt de Tech je zo goed? Ja prima VROEM totaal geen last van scheerbrand meer ben alleen nog het juiste mesje aan het zoeken voor een BBS.
talibeard Posted February 12, 2014 Posted February 12, 2014 Om met een Tech gas te kunnen geven is er maar één mesje; de Feather!
Reza Posted February 12, 2014 Author Posted February 12, 2014 Om met een Tech gas te kunnen geven is er maar één mesje; de Feather! Die heb ik al liggen maar eerst rustig opbouwen met andere merk mesjes.
Marcel Posted February 13, 2014 Posted February 13, 2014 Of, en dat heb ik meermalen gedaan, het handvat net niet helemaal vastdraaien. Dat werd vroeger regelmatig gedaan voor een tikkie meer bite.
Reza Posted February 13, 2014 Author Posted February 13, 2014 Of, en dat heb ik meermalen gedaan, het handvat net niet helemaal vastdraaien. Dat werd vroeger regelmatig gedaan voor een tikkie meer bite. Top Marcel ga ik zeker even proberen bedankt voor de tip.
Francois Posted February 13, 2014 Posted February 13, 2014 Of, en dat heb ik meermalen gedaan, het handvat net niet helemaal vastdraaien. Dat werd vroeger regelmatig gedaan voor een tikkie meer bite. Dat is wel scheren voor gevorderden. Het handvat kan dan makkelijk verder losdraaien of het blad kan gaan klapperen en dan heb je een snee te pakken. Maar als je weet wat je doet, is dit een goeie tip.
Marcel Posted February 13, 2014 Posted February 13, 2014 Dat werd vroeger voor bepaalde open comb krabbers zelfs aangeprezen als zijnde een feature. Een klein beetje los betekent ook echt dat, niet een hele slag van het handvat, dat zou serieus link zijn.
Mikali Posted February 13, 2014 Posted February 13, 2014 Mijn wekelijkse zondagse setup: - Thiers-Issard straight razor vooraf: - Proraso pre shave tijdens: - Dr harris Arlington vaste zeep - Hans Baier silvertip kwast achteraf: - aluin - Dr Harris Arlington aftershave melk - Dr Harris Arlington cologne - Dr Harris Arlington talkpoeder
marco Posted February 13, 2014 Posted February 13, 2014 Tja, het wisselt wel een hoop wat zeep en aftershave betreft. Maar mijn ultieme krabber en mesje: Edwin Jagger de89l met een (oude) Polsilver.
Recommended Posts