Jump to content

Omega syntex

marco

Recommended Posts

Ik heb de 90077 en ben er niet echt tevreden over.

Heel klein handvatje, zelfs voor mijn kleine handjes te klein - en hij "doet" 't ook niet fijn.

Eigellijk een miskoop, dus.

Misschien dat die andere (de 90005) beter uitvalt, het handvat is in ieder geval beter van formaat.

Hmmmm, ik wil van de week de BdF scheerzeep serie kopen, maar zit dan net onder de 50 eurie (5 ct).

Nu kan ik verzendkosten betalen, maar ook iets bijbestellen. Twijfel dus tussen een syntex of TFS bergamotto neroli....

Ik heb hem al een tijdje op het oog. Je leest af en toe dat hij te floppy is, maar het grootste deel van de recensies is positief. Lijkt mij wel wat om een keer te proberen. Hij is in ieder geval snel droog, niet te duur, hij stinkt niet en de Partij v/d Dieren schijnt ook wel enthousiast te zijn. Maar wellicht is een 48 of 49 een betere keus. Hoewel, ik heb die 48 en die is wel heel erg groot.

Ik kan je de TFS bergamotto neroli van harte aanbevelen. Ik heb zowel de zeep als de ASB in de forte versie. Heerlijke zoete en frisse sinaasappel geur. Maar dat moet wel je ding zijn.

Daarbij las ik dat je ernstig aan het twijfelen was, dus ik dacht: kom, maak ik het nog wat lastiger voor je :twisted:

Heeft iemand ervaring met de synthetische kwast van Omega?

(Te koop bij BdF)

Ja ik heb de Omega synthetische kwast voor een vriend aangeschaft.

In het rood bij BdF.

Type 90077, voordat ik hem deze gaf even een test leather gemaakt en moet zeggen dat het

me niet tegenviel. Gewoon dik schuim eigenlijk niks mis mee. Wat stevige synthetische haren maar voor de rest werk het naar behoren en zeker als je naar de prijs kijk vind ik het een

goede no nonsens kwast. Hij komt op je huid wat minder verfijnt over dan de Muhle silvertip syntheet die ik heb maar daar is de prijs ook naar. Vind het voor het geld een aanrader waar je zeker niet verkeerd mee uitpakt.

Zijn mooie kwastjes Marco! Ik heb zelf de 10019 (ik geloof de allergoedkoopste Omega die er is) en die doet het erg goed. En dan is die nog aan het inwerken!

BTW: gefeliciteerd met je keuze voor de BdF zepen! Ik heb de BdF lijn gekocht met daarbij de bergamotto neroli forte asb van TFS. Ik kreeg een samplecup van de TFS bergamotto neroli zeep erbij. Waanzinnig lekker! Geweldige geuren en schuim. De Raffinato moest ik even aan wennen. Je eerste indruk is: hé, amandelspijs! Maar, it grows on you.

Succes met je keuze en laat maar weten wat het is geworden en hoe ze bevallen. Ben benieuwd!

Bedankt voor de reacties.

Ik ga er nog eens over peinzen en de 48 en 49 bekijken.

De Raffinato en Classico ken ik al van samples, topzeep! De amandelgeur van de Raffinato vind ik de lekkerste amandelgeur tot nu toe.

Een nieuw kwastje is leuk, maar de neroli lijkt me ook heel fijn.... gelukkig hoef ik niet nu meteen te beslissen :)

Over de 10019 ben ik zelf ook te spreken. Maar ik moet zeggen dat ik een grote kwast zoals mn Vero ook prettig vind.

Nog ff over de 49;

Is het echt een hele verbetering tov de 10019 of de Vero?

(Als Marcel en de andere testers deze zich nog goed kunnen herinneren)

Als het niet veel verschil maakt kan ik beter voor een zeepje of een splash gaan en met mn verjaardag in mei een betere kwast bij elkaar sprokkelen.

Vergeleken met de 10019 is het veeeel meer kwast. Alles is groter en het haar is in verhouding langer, zonder floppy te zijn.

Voor die 9 euro, of wat is het, zou ik het uitproberen.

Ik ken alleen de Vero van Puerco, en die wordt niet meer gemaakt begreep ik.

Die heb ik niet heel vaak gebruikt, een keer of 3, maar ik denk dat ik de #49 fijner vond. Het handvat van de Vero is daarentegen wat degelijker en zwaarder. Het handvat van de #49 is trouwens ook zo verzwaard; je trekt de plug waarin de knot zit er zo uit. Dan hou je een leeg handvat over waar je je helemaal kunt uitleven met epoxy en oude muntstukken of loodjes :D