Jan Zoethout Posted February 12, 2014 Posted February 12, 2014 Nog een keer, en dan moet 't voorlopig eens over zijn .... Enfin, een paar weken geleden kwam ik deze aanbieding van Ace Shaving tegen: http://www.ebay.com/itm/Finest-Badger-Hair-Shaving-Brush-Faux-Ebony-Handle-New-Promotion-/150820049600?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item231d9352c0 Voor 't geval de aanbieding verloopt, hier het plaatje: En het zag er zoooo Kent uit ... De stoute schoenen aangetrokken en bij Ace Shaving geinformeerd of het handvatje ook los te koop was. En ja - dat was zo. Gelijk 2 handvatjes besteld voor $5 per stuk, en $8 verzendkosten. Vanmiddag kwamen de handvatjes binnen: Belangrijkste maten: - hoogte 48 mm - grootste breedte 35 mm - breedte basis 31.5 mm - diameter gat 22 mm, diepte 12.5 mm Een van de 2 silvertip borsteltjes 22/64 van Ace Shaving had ik nog liggen: Gelijk aan de slag gegaan met Dremel en 2-componenten lijm, met na 5 kwartier het volgende resultaat: Hij staat nog niet in bloei, maar als dat zover is, is het net een Kent BLK4. Alleen kan ik voor de prijs van een echte Kent (59 Engelse ponden) 3 van deze kwastjes maken ... Ook deze morgenochtend uitproberen, al verwacht ik hetzelfde resultaat als bij "Nieuw kwastje (3)", omdat de maten van de borstel (taille 24 mm, hoogte 52) ongeveer hetzelde zijn.
talibeard Posted February 12, 2014 Posted February 12, 2014 Ziet er knap uit Jan. Nou heet dit draadje wel (4) maar ik maak me toch sterk dat je de 4 kwasten al lang geleden gepasseerd bent....... Wordt het niet eens tijd voor een groepsfoto?
Jan Zoethout Posted February 12, 2014 Author Posted February 12, 2014 Ziet er knap uit Jan. Nou heet dit draadje wel (4) maar ik maak me toch sterk dat je de 4 kwasten al lang geleden gepasseerd bent....... Wordt het niet eens tijd voor een groepsfoto? Dit is inderdaad het vierde zelfbouwkwastje, en er zijn er nog een paar van daarvoor. Zal het idee van een groepsfoto eens in de groep gooien ...
Buffel Posted February 12, 2014 Posted February 12, 2014 Vraagje: Hoe bevallen de borstels van aceshaving eigenlijk? Er zit best interessant spul tussen, meestal wel per 2 of 3. Als het goede kwaltijd is, wil ik daar wel een borstel bestellen.
Jan Zoethout Posted February 12, 2014 Author Posted February 12, 2014 Vraagje: Hoe bevallen de borstels van aceshaving eigenlijk?Er zit best interessant spul tussen, meestal wel per 2 of 3. Als het goede kwaltijd is, wil ik daar wel een borstel bestellen. Van Ace Shaving heb ik een silvertip in mijn laatste en voorlaatste kwast zitten. De voorlaatste heb ik 1 keer gebruikt en de laatste nog nooit. Met mijn gebrekkige kennis van dassenhaar in 't algemeen en silvertip in 't bijzonder kan ik er eigenlijk niets van zeggen. Van die ene keer kan ik alleen zeggen dat ik 'm fijn vind - maar hier geldt heel stellig: UEKAZ .....
Jan Zoethout Posted February 13, 2014 Author Posted February 13, 2014 Op speciaal verzoek van talibeard een foto'tje van de complete groep: In volgorde van ancienniteit. Achterste rij v.l.n.r.: - Oude Vero borstel, nog "made in Holland" - HJM 21P8 (synthetisch) - Omega 90077 (synthetisch) - vind ik niet zo fijn - Bestshave.net #6 (paard - met krulstaart ?) - slecht afgewerkt, maar werkt naar behoren. - Nog een - Semogue 1250 (varken) - een hele fijne kwast. Voorste rij v.l.n.r.: - Vie Long 12705 (paard) - custom loft 52 mm i.pv. 57 mm (heb ik een beetje spijt van), toch wel aardige kwast. - Vie Long 13071 (paard) - ook een hele fijne kwast - Nieuw kwastje - Nieuw kwastje (2) - Nieuw kwastje (3) - Nieuw kwastje (4)
Mars Posted February 13, 2014 Posted February 13, 2014 Mooie verzameling kwasten heb je daar Jan. Nieuw kwastje (3) blijft toch mijn favoriet om te zien en Nieuw kwastje (4) staat ondertussen ook mooi in bloei, die stijgt met stip in mijn waardering. Die Vero ziet er als ongebruikt uit, niet vaak gebruikt? Waren toch wel fijne kwasten voor dat geld naar mijn bescheiden mening. Ik hoop dat je lekker door blijft experimenteren en ons snel op de hoogt brengt van Nieuw kwastje (5)
Jan Zoethout Posted February 13, 2014 Author Posted February 13, 2014 Mooie verzameling kwasten heb je daar Jan.Nieuw kwastje (3) blijft toch mijn favoriet om te zien en Nieuw kwastje (4) staat ondertussen ook mooi in bloei, die stijgt met stip in mijn waardering. Die Vero ziet er als ongebruikt uit, niet vaak gebruikt? Waren toch wel fijne kwasten voor dat geld naar mijn bescheiden mening. Ik hoop dat je lekker door blijft experimenteren en ons snel op de hoogt brengt van Nieuw kwastje (5) Nieuw kwastje (3) is ook mijn favoriet. En die Vero borstel ? Die is toch wel een beetje afgeleefd, kijk maar: Hoewel ik 'm vrijwel nooit gebruik, is 't een hele fijne kwast - lekker zacht ...
Mars Posted February 13, 2014 Posted February 13, 2014 Zo is de Vero idd beter te zien, ook goed te zien dat deze zijn 'sporen' heeft, maar de kwast ziet er nog prima uit! Dat zijn of waren prima kwasten, dank je voor de extra foto
talibeard Posted February 13, 2014 Posted February 13, 2014 Dank voor de foto Jan! Jij bent al aardig op weg zeg en ik heb bewondering voor je zelfmaak borstels, dat heb ik tot nu toe nog nooit geprobeerd maar moet een hoop voldoening geven (zeker als ze ook lekker kwasten). Alleen tel ik er nu twaalf en dat is een beetje een raar aantal, vind je niet? Acht snap ik; ééntje voor iedere dag van de week plus een back-up van je favoriet. Op dezelfde wijze snap ik 32 borstels ook nog en voor de echte fanatiekelingen zou 366 een optie zijn. Maar twaalf? Dus waar gaat je verzameling naar toe? 32 of 366?
Jan Zoethout Posted February 20, 2014 Author Posted February 20, 2014 Dus waar gaat je verzameling naar toe? 32 of 366? Meestal gebruik ik een een kwast een aantal dagen achter elkaar - zeg een week. Dus volgens talibeard's theorie zou dat best eens 53 kunnen worden ....
Henkiepenkie Posted February 20, 2014 Posted February 20, 2014 De Vero was mijn allereerste kwast die mij jaren gediend heeft tot hij spontaan en geheel zijn hoofd verloor.
Johan Posted February 21, 2014 Posted February 21, 2014 De Vero was mijn allereerste kwast die mij jaren gediend heeft tot hij spontaan en geheel zijn hoofd verloor. Vroeger was Vero Hollandse kwaliteit. Tegenwoordig is het Made in China. Mijn laatste Vero kwast was een deceptie.
Jan Zoethout Posted February 21, 2014 Author Posted February 21, 2014 De Vero was mijn allereerste kwast die mij jaren gediend heeft tot hij spontaan en geheel zijn hoofd verloor. Vroeger was Vero Hollandse kwaliteit. Tegenwoordig is het Made in China. Mijn laatste Vero kwast was een deceptie. "Made in China" hoeft niet perse te betekenen "flutkwaliteit" - de scheerspulletjes van Chineze makelij zijn m.i. best wel goed. Volgens mij zijn de Chinezen de nieuwe Japanners ....
Johan Posted February 21, 2014 Posted February 21, 2014 Dat is waar. Ze kunnen heel goede dingen maken in China. Kijk naar Lenovo natuurlijk. Maar de huidige Vero kwasten horen daar naar mijn mening niet bij.
talibeard Posted February 21, 2014 Posted February 21, 2014 "Made in China" hoeft niet perse te betekenen "flutkwaliteit" - de scheerspulletjes van Chineze makelij zijn m.i. best wel goed. Volgens mij zijn de Chinezen de nieuwe Japanners .... Het probleem van 'made in China' is dat er van te voren weinig over te zeggen valt; er komen verbazend goede dingen uit China voor soms (maar steeds minder) een verrassend lage prijs maar er komt ook werkelijk ongelooflijke rotzooi uit dat land voor soms relatief hoge prijzen. Als je een merk nog niet kent blijft het gewoon een grote gok.
Marcel Posted February 21, 2014 Posted February 21, 2014 Klopt helemaal Talibeard. Op hifi gebied en mobiele telefoons komen er soms verrassende zaken tevoorschijn, maar het merendeel blinkt niet uit in eigen inventiviteit, verre van. Maar eigenlijk heeft dat niet zoveel met het topic te maken
wimbouman Posted February 21, 2014 Posted February 21, 2014 Wat jammer van Vero. Ik heb ooit hier nog een lans gebroken voor die Vero kwasten, want ik vind ze erg goed voor weinig geld. Maar als de kwaliteit niet meer als vroeger is moet ik die aanbeveling maar eens intrekken. Die Omega Syntex is ook niet mijn ding. Wat een nare gen1 nylon, bah. Die handvatten en vooral in blauw vind ik dan wel weer mooi.
Kogel Posted February 21, 2014 Posted February 21, 2014 Liojuny. Goedkoop voor een silvertip mooie handvatten. Ik heb er vijf
Recommended Posts