Dali Posted February 12, 2014 Share Posted February 12, 2014 In mijn beleving heb je bij de drogist maar één scheerpzeep naast de spuitbussen, namelijk De Vergulde Hand. Naar aanleiding van dit forum weet ik inmiddels beter. Eens goed de schappen bij DA en Kruidvat bekeken en zag bij het Kruidvat naast DVH een bakje scheerpzeep huismerk staan: 'Kruidvat shaving soap for men, premium quality, fris en verzorgend optimaal scheerresultaat'. Kan er op het forum (zo gauw) niets over vinden. Wat zijn de ervaringen hier? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Francois Posted February 12, 2014 Share Posted February 12, 2014 Voor 30 cent meer heb je DVH. Veel beter. Op zich werkt die van de KV wel, maar die geur ............. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Francois Posted February 12, 2014 Share Posted February 12, 2014 Ik zou het gewoon een keer kopen, dan kun je er over meepraten. Voor het geld hoef je het in ieder geval niet te laten. Je loopt een risico van € 1,41, maar meer dan dat is het ook echt niet waard. Weet iemand misschien door wie dat KV spul wordt gemaakt ? Ik dacht altijd door dezelfde fabriek als DVH, maar de samenstelling is toch echt anders. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted February 12, 2014 Share Posted February 12, 2014 Ik heb ooit in een vlaag van verstandsverbijstering gecombineerd met een onbedwingbare koopbehoefte ook een cupje Kruidvat gekocht, nadat ik me al eens gebrand (bijna letterlijk) had aan DVH. Aan de verpakking te zien moet het haast wel uit dezelfde fabriek rollen als DVH (en Sanders) maar de productsamenstelling is echt anders. Over hoe het scheert kan ik (nog) niks zeggen want ik heb hem alleen nog maar gebruikt voor het maken van testlathers met nieuwe kwasten. In tegenstelling tot Francois vind ik hem dan wel weer beter ruiken dan DVH. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dali Posted February 12, 2014 Author Share Posted February 12, 2014 In tegenstelling tot Francois vind ik hem dan wel weer beter ruiken dan DVH. Aaargh, dat betekent dat ik die zeep minimaal moet proberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted February 12, 2014 Share Posted February 12, 2014 In tegenstelling tot Francois vind ik hem dan wel weer beter ruiken dan DVH. Aaargh, dat betekent dat ik die zeep minimaal moet proberen. Als je nieuwsgierig bent naar die zeep zou ik dat sowieso doen; voor het geld hoef je het niet te laten en er moeten mensen tevreden over zijn anders was-ie allang uit het assortiment. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mesmer Posted February 13, 2014 Share Posted February 13, 2014 In tegenstelling tot Francois vind ik hem dan wel weer beter ruiken dan DVH. Aaargh, dat betekent dat ik die zeep minimaal moet proberen. Als je nieuwsgierig bent naar die zeep zou ik dat sowieso doen; voor het geld hoef je het niet te laten en er moeten mensen tevreden over zijn anders was-ie allang uit het assortiment. Sommige mensen weten niet beter gok ik zo.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pithor Posted February 13, 2014 Share Posted February 13, 2014 Als je nieuwsgierig bent naar die zeep zou ik dat sowieso doen; voor het geld hoef je het niet te laten en er moeten mensen tevreden over zijn anders was-ie allang uit het assortiment. Ach, er zijn ook mensen die nog steeds Amstel drinken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted February 13, 2014 Share Posted February 13, 2014 Bah.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Francois Posted February 13, 2014 Share Posted February 13, 2014 Aan de verpakking te zien moet het haast wel uit dezelfde fabriek rollen als DVH (en Sanders) .. Dacht ik ook altijd, tot ik laatst satésaus tegenkwam in precies hetzelfde bakje (Unipak-Superfos). Daarvan was de samenstelling zeker anders. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted February 13, 2014 Share Posted February 13, 2014 De bakjes worden gemaakt door RPC Superfos (staat er gewoon op bij Vergulde Hand) en er kan inderdaad meer in als alleen scheerzeep Link to comment Share on other sites More sharing options...
Francois Posted February 13, 2014 Share Posted February 13, 2014 In tegenstelling tot Francois ................. Nou, als ik een lijst zou maken van de dingen waar wij het niet over eens zijn, dan wordt het een boek nog dikker dan de Gladde Jongens. Maar laat je niet weerhouden (niet dat je dat zou doen natuurlijk) want ik lees je bijdragen met plezier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted February 13, 2014 Share Posted February 13, 2014 In tegenstelling tot Francois ................. Nou, als ik een lijst zou maken van de dingen waar wij het niet over eens zijn, dan wordt het een boek nog dikker dan de Gladde Jongens. Maar laat je niet weerhouden (niet dat je dat zou doen natuurlijk) want ik lees je bijdragen met plezier. Ok, ik zal me niet weerhouden. Daar komt bij dat jouw bijdragen dan weer vaak teveel prikkelen om niet te reageren trouwens! Als we het met zijn allen overal over eens waren hadden we ook geen forum nodig, maar één scheerzeep, kwast en krabber om uit te kiezen en was er één vrouw die het verschrikkelijk druk had terwijl de rest duimen zat te draaien natuurlijk! Toch ook zonde! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Francois Posted February 13, 2014 Share Posted February 13, 2014 maar één scheerzeep, kwast en krabber om uit te kiezen .... Dat had vroeger een naam: De DDR. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Francois Posted February 13, 2014 Share Posted February 13, 2014 En nu heet dat: Kruidvat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted February 13, 2014 Share Posted February 13, 2014 maar één scheerzeep, kwast en krabber om uit te kiezen .... Dat had vroeger een naam: De DDR. Zelfs de DDR had vroeger minstens twee krabbers; de Golf en de Feintechnik LM68. Kun je nagaan wat er gebeurd zou zijn als er toen al (scheer)fora waren....En ze stikten ook van de aftershaves trouwens..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Francois Posted February 13, 2014 Share Posted February 13, 2014 Bij de Kruidvat kun je ook kiezen uit 1 zeep en 1 kwast, maar daar hebben ze geen krabbers bedenk ik net. Dan was de DDR toch beter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Francois Posted February 13, 2014 Share Posted February 13, 2014 Zelfs de DDR had vroeger minstens twee krabbers; de Golf en de Feintechnik LM68. Ben ik het weer niet met je eens. Ik het pittoreske dorpje Wandlitz zat in de DDR tijd een winkel waar je heel veel meer kon kopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted February 13, 2014 Share Posted February 13, 2014 Zelfs de DDR had vroeger minstens twee krabbers; de Golf en de Feintechnik LM68. Ben ik het weer niet met je eens. Ik het pittoreske dorpje Wandlitz zat in de DDR tijd een winkel waar je heel veel meer kon kopen. Natuurlijk, je kon er ook gewoon aan coke en heroïne komen, wist alleen niet dat je ervoor naar Wandlitz moest... Zonder gekheid; waren er nog meer DDR-krabbers en zo ja, welke? Ik ken nog wel Poolse en Tsjechoslowaakse maar verder niet uit de DDR zelf. PS. Hoe kun je het daar nou niet mee eens zijn man! Ik zeg toch 'minstens'!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Francois Posted February 13, 2014 Share Posted February 13, 2014 Ik weet zeker dat er meer was. Wie opent er een nieuw topic ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted February 13, 2014 Share Posted February 13, 2014 Zeg heren, ik weet niet of er weer mensen opgewacht gaan worden in de fietsenstalling, maar ik blijf bij Ron in de buurt, die leert mij wel surviven By the weg, in dit geval moet ik oordelen in Harrie's voordeel, hij zei echt minstens.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Francois Posted February 14, 2014 Share Posted February 14, 2014 By the weg, in dit geval moet ik oordelen in Harrie's voordeel, hij zei echt minstens.... OK, OK, OK, jullie hebben gelijk. Ik geef mijn ongelijk (alleen op dit punt dan) ruiterlijk toe. Maar ik blijf erbij dat die Kruidvat zeep wat geur betreft in de DDR niet had misstaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted February 23, 2014 Share Posted February 23, 2014 Maar ik blijf erbij dat die Kruidvat zeep wat geur betreft in de DDR niet had misstaan. Ik heb hem vandaag voor het eerst gebruikt om te scheren maar er zit eigenlijk toch geen bruinkool/tweetakt luchtje aan. Hij trekt mijn huid wel minder strak dan DVH destijds deed maar ik betwijfel of ik dikke vriendjes word met deze zeep hoewel hij verder makkelijk genoeg een redelijk schuim produceert. Voor zijn geld waarschijnlijk zo gek nog niet maar hij droogt mijn huid teveel om als scheerzeep op te maken denk ik. Hij krijgt nog een of twee rondjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dali Posted February 24, 2014 Author Share Posted February 24, 2014 Als ik iets koop moet het op ook. Eerst bakje DVH maar eens opmaken voordat ik aan het huismerk van Kruidvat begin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted February 24, 2014 Share Posted February 24, 2014 Als ik iets koop moet het op ook. Eerst bakje DVH maar eens opmaken voordat ik aan het huismerk van Kruidvat begin. Doe ik in principe ook maar een zeep opmaken die mijn huid uitdroogt of irriteert daar is het leven toch echt te kort voor! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts