Jump to content

Sashimi

sashimi

Recommended Posts

Hallo Heren,

Ik kwam vandaag toevallig op dit forum terecht. Had geen idee dat het al een tijdje loopt.

Heb veel tijd doorgebracht op Artisanshaving wat nu terziele is. Dus overgestapt op StraightRazorPlace waar ik het meeste rondhang. Sinds oktober 2010 op het open scheermes over gegaan en nooit meer omgekeken.

Veel geleerd deze jaren en aardig wat ervaring opgedaan. Leuk dat er een actief NL forum is. Zie wel veel DE's. Wellicht dat ik kan helpen om meer mensen over de streep te trekken een echt open scheermes te proberen.

:D

Groet uit Amsterdam.

Herman (alias sashimi)

Dank Heren.

Ik heb zo'n 20 open messen, 2 DE's, 2 SE's en een kamisori. Ik red me wel. :D

Scheerplezier heb ik gelukkig al weer zo'n drie en een half jaar.

Daarvoor was het rits-rats met een G****** en zo'n prutje uit een spuitbus.

Nooit weer.

Ik neem er drie keer in de week lekker de tijd voor.

:)

Yep, in de volgorde: rauwe St Jacobschelpen, rauwe tonijn, rauwe makreel, rauwe zalm enz,

:D

Ik hou van vis. Inderdaad favoriete gerecht.

DE is prima. Ik heb een Gillette Toggle en een Merkur Vision. De Gillette is okay, de Merkur vind ik te zwaar en te agressief. Ik gebruik de Toggle eigenlijk alleen maar als mijn vrouw 1 nanoseconde voordat we de deur uit gaan naar een feestje zegt: "Oh, je hebt je niet geschoren" :)

Of als ik gewoon zin heb in een kortere sheef.

Feather mesje erin, standje 5, 7, of 9 en gaan.

Welkom Herman. En veel leesplezier. Ik heb me ook jaren met een Vision geschoren, en af en toe nog wel eens, en ik vind het agressieve wel meevallen. En zo heeft iedereen hier op het forum een eigen mening :)

Hoi Herman,

Welkom op dit geweldige forum. Ik ben één van die mensen met de intentie om ooit een straight te proberen. Maar voorlopig wil ik mezelf nog verder bekend maken met de DE en alle lekkere software, want ik ben pas 1,5 maand geleden van zo'n multi-blad maaier naar een echt mes overgestapt :D

Dank jullie wel Heren.

Rolf, inderdaad leuk je ook hier te ontmoeten.

Voor de mensen die de "overstap" overwegen zal ik, zodra ik tijd heb (lol), wel 's een concreet en to-the-point topic maken op dit forum gebaseerd op mijn bevindingen.