Jan Zoethout Posted June 29, 2013 Posted June 29, 2013 Zo'n 40 jaar geleden, na op een warme (hete) morgen een poging gedaan te hebben om me (met een bezwete kop) elektrisch te scheren besloot ik voortaan me d.m.v. natscheren van de baardstoppels te ontdoen. Aan het begin van dit jaar besloot ik dat 't tijd werd voor een nieuwe scheerkwast en kreeg de natscheerbug me te pakken ... Sinds die tijd ben ik meerdere scheerzeepjes, zo'n 5 kwasten en een paar (cartridge-) scheermessysteempjes verder - mijn vrouw verklaart me voor gek .. Enfin ... de situatie op dit moment: - Een Vie-Long 12705 paardenharen scheerkwast (loft custom 52 mm) - Proraso scheerzeep (het groene potje - heerlijk) - Scheermesje van de HEMA (5 mesjes) - After shave balsem (ook weer HEMA) met shea butter (beurre de karoté) Dit dus in een notendop .... Jan.
marzman Posted June 29, 2013 Posted June 29, 2013 Welkom Jan. Proraso Groen is inderdaad heerlijk in de zomer.
artificial_sun Posted July 5, 2013 Posted July 5, 2013 Welkom Misschien ga je nog wel DE scheren als je genoeg leest op het forum
talibeard Posted July 5, 2013 Posted July 5, 2013 Welkom! Welkom Misschien ga je nog wel DE scheren als je genoeg leest op het forum Bij de HEMA hebben ze al heel aardige DE-mesjes liggen......
Frans Posted July 5, 2013 Posted July 5, 2013 Hallo Jan, Geen idee, dat nota bene de Hema dit soort producten verkoopt. Kom er heel sporadisch. Mesjes had ik wel gelezen. Mijn eerste scheermes (DE) kwam ook bij de Hema vandaan. Maar dat is al zo lang geleden...Waarschijnlijk was het een Gillette kloon. Ja en dan jaren van alles proberen van cassette tot Philips elektrisch. Ben erg blij, dat ik weer "thuis" ben...met al die supergave en goede producten die nu te koop zijn! Nooit meer terug naar fusion. Heel veel plezier op dit forum.
Johan Posted July 6, 2013 Posted July 6, 2013 Welkom!Welkom Misschien ga je nog wel DE scheren als je genoeg leest op het forum Bij de HEMA hebben ze al heel aardige DE-mesjes liggen...... Die zijn inderdaad helemaal niet slecht. Maar de Personna "Platinum Chrome" mesjes die ik bij Connaught in de UK koop zijn zeker zo goed, en een stuk goedkoper.
wimbouman Posted July 6, 2013 Posted July 6, 2013 He, een custom loft Vie Long? Van Juan bij Giftsandcare gekocht, wellicht? Ik heb daar ook al eens aan zitten denken, ben benieuwd hoe deze kwast bevalt!
Jan Zoethout Posted December 16, 2013 Author Posted December 16, 2013 (edited) He, een custom loft Vie Long?Van Juan bij Giftsandcare gekocht, wellicht? Ik heb daar ook al eens aan zitten denken, ben benieuwd hoe deze kwast bevalt! Even een enigszins (??) late reactie: Inderdaad bij Juan van Gifts&Care gekocht. Deze gekortwiekte 12705 (borstelhoogte 57 mm --> 52 mm) doet 't best redelijk, maar eerlijk gezegd heb ik een beetje spijt dat ik de standaard borstelhoogte niet heb aangehouden (wilde een beetje interessant/eigenzinnig doen ). De standaard 13071(M) die ik een paar weken geleden van Gifts&Care (Lorena) ontving, vind ik echt een absolute topper - een aanrader, dus ... Edited February 5, 2014 by Guest
Recommended Posts