Dali Posted February 11, 2014 Share Posted February 11, 2014 In dit draadje (viewtopic.php?f=11&t=981) wordt gevraagd welke safety razors men heeft. In de openingspost staat tevens de vraag wat dan je favoriet is. Die vraag sneeuwt echter onder in lijsten met safety razors die men heeft. Maar ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je favoriete safety razor is. Met name van diegenen die zeer veel safety razors hebben. Als je er één zou moeten kiezen, welke zou dat zijn en waarom? Zelf doe ik niet mee. Ik heb maar drie krabbers waarbinnen ik eigenlijk niet echt een voorkeur heb. Maar, als ik er eentje ga aanschaffen, welke moet het dan zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted February 11, 2014 Share Posted February 11, 2014 Als ik kijk welk krabbertje ik over de jaren het meest gebruikt heb, dan wordt dat denk ik een gelijkspel tussen mijn Gillette Sheraton en mijn Gillette Aristocrat Junior. Geen modern mes als favoriet dus. Van de moderne krabbers is dat waarschijnlijk mijn Merkur Progress. Maar: ik heb nog geen Fatip, dus wellicht dat die zijn plek nog komt opeisen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noxa Posted February 11, 2014 Share Posted February 11, 2014 Fatip by far! Dan volgt de Muhle R41 (2013 model). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted February 11, 2014 Share Posted February 11, 2014 Voor mij zonder enige twijfel de Joris (= herwerkte Fatip), waarom? Net de nodige agressie zonder de vaak daarmee gepaard gaande irritatie of onprettig gevoel bij het scheren, voor mij scheert hij als een eerder milde krabber die aan twee passes genoeg heeft voor een super resultaat. Op de vraag welke je zelf moet aanschaffen kan ik geen antwoord geven, ik ben al zoveel jaar op zoek en wat voor mij werkt is niet noodzakelijk iets wat jij nodig hebt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted February 11, 2014 Share Posted February 11, 2014 Van de moderne krabbers gebruik ik zonder twijfel de Lord LP1822 (L6) veruit het vaakst. Ook een speciale plek heeft de Fatip; die gaat zeker nooit weg. Van mijn vintage krabbers staat de Gladweg (met safety bar) overduidelijk bovenaan en kan ook de concurrentie met de Lord en de Fatip aan; ik gebruik hem alleen niet zoveel omdat ik nog nooit een tweede gevonden heb (tja, ik houd van back-ups..) Mijn vintage op nummer twee is de Oost-Duitse LM68 van Feintechnik; ziet er niet uit maar ik doe liever al mijn Gillettes de deur uit dan deze. Ik ben sowieso geen Gillette fan dus dat is ook weer niet zo verwonderlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Francois Posted February 11, 2014 Share Posted February 11, 2014 1. Fatip Piccolo 2. Fatip Grande . . . . . . . 3. Muhle R89 (2013) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dali Posted February 11, 2014 Author Share Posted February 11, 2014 Volgens mij scoren de wat agressievere krabbers het beste hier? Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted February 11, 2014 Share Posted February 11, 2014 Volgens mij scoren de wat agressievere krabbers het beste hier? Ondanks dat ik de uitdaging van een agressieve krabber wel leuk vind op zijn tijd is dat bij mij eigenlijk niet zo. Het komt bij een mildere krabber wel nauwer; omdat je beperkter bent in scheerhoeken moet ik wel vooral een prettige en efficiënte ATG ermee kunnen maken. De belangrijkste reden waarom ik wat minder enthousiast ben over Gillettes in het algemeen trouwens. Mijn Gladweg is niet meer echt mild te noemen maar door zijn grotere curve van het mesje toch heel mild te scheren. Bij krabbers die het mesje minder buigen is dat vaak lastiger. UEKAZ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted February 12, 2014 Share Posted February 12, 2014 Volgens mij scoren de wat agressievere krabbers het beste hier? Misschien was het leuk geweest om de topic anders te formuleren: Je favoriete milde - middelmatige en aggresieve razor. Dan kon je zien wat de voorkeur is qua krabbertjes in het door jouw favoriete spectrum. Nu krijg je wellicht een ietwat vertekend beeld, waar de meesten beginnen met mild verschuift dat soms met de jaren (door ervaring, betere techniek of wat dan ook) naar het meer aggresieve toe. Zou voor mij dan zijn: Mild: Weber Polished Head Middelmatig agressief: Tradere SB Agressief: Joris (ook wel Plisson genoemd) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest JanWinters Posted February 12, 2014 Share Posted February 12, 2014 Volgens mij scoren de wat agressievere krabbers het beste hier? Zullen we daar verandering in brengen Mijn Chinese Gillette Tech en de Feather Popular staan voor mij op gelijke hoogte als het gaat om favoriet zijn. Gebruik ze beide evenveel. Wellicht gaat daar binnenkort verandering in komen als ik mijn 'nieuwe' Gilette TTO in gebruik neem. Ook dat is weer een milde krabber. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Francois Posted February 12, 2014 Share Posted February 12, 2014 Mijn Chinese Gillette Tech en de Feather Popular staan voor mij op gelijke hoogte Nergens meer dan in de scheerwereld geldt dat duurder niet altijd beter is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Francois Posted February 12, 2014 Share Posted February 12, 2014 Wat de indeling in mild/gemiddeld/agressief betreft, moeten we het wel eerst met elkaar eens worden over welke krabbers in welke categorie behoren. Dat belooft een flinke polemiek ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mars Posted February 12, 2014 Share Posted February 12, 2014 Wat de indeling in mild/gemiddeld/agressief betreft, moeten we het wel eerst met elkaar eens worden over welke krabbers in welke categorie behoren. Dat belooft een flinke polemiek ! Ik denk dat dat ook afhankelijk is van ieders persoonlijke beleving en niet vast te leggen is in een lijst. Wat voor de 1 gemiddeld is, is voor de ander misschien al zwaar agressief. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted February 12, 2014 Share Posted February 12, 2014 Wat de indeling in mild/gemiddeld/agressief betreft, moeten we het wel eerst met elkaar eens worden over welke krabbers in welke categorie behoren. Dat belooft een flinke polemiek ! Maken we Marcel weer blij, gelijk een 500 tal berichten erbij Mars heeft gelijk Ik denk dat dat ook afhankelijk is van ieders persoonlijke beleving en niet vast te leggen is in een lijst. Scheergerief is des duivels, gemaakt om onenigheid onder de mensen teweeg te brengen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Francois Posted February 12, 2014 Share Posted February 12, 2014 Ik denk dat dat ook afhankelijk is van ieders persoonlijke beleving en niet vast te leggen is in een lijst.Wat voor de 1 gemiddeld is, is voor de ander misschien al zwaar agressief. We zijn het dus met elkaar eens dat we het nooit met elkaar eens zullen worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bronda Posted February 12, 2014 Share Posted February 12, 2014 Klopt...de duivels oor kussen noemen we dat... Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted February 12, 2014 Share Posted February 12, 2014 Volgens mij scoren de wat agressievere krabbers het beste hier? Zullen we daar verandering in brengen Mijn Chinese Gillette Tech en de Feather Popular staan voor mij op gelijke hoogte als het gaat om favoriet zijn. Gebruik ze beide evenveel. Wellicht gaat daar binnenkort verandering in komen als ik mijn 'nieuwe' Gilette TTO in gebruik neem. Ook dat is weer een milde krabber. Mijn Chinese Gillette wint dan ook van mijn EJ Barley. De Edwin Jagger voelt degelijker aan, is zwaarder, mooi verchroomd, afwerking is top, de Chinese Gillette Tech is licht, niet verchroomd, handvat van plastic (die heb ik wel vervangen voor een ander handvat) en ziet er goedkoop uit en is die Tech fijner omdat het zo makkelijk scheert. Als een Gillette. Mijn Chinese Gillette Tech en de Feather Popular staan voor mij op gelijke hoogte Nergens meer dan in de scheerwereld geldt dat duurder niet altijd beter is. Klopt, die Gillette Tech kost een paar euro, mijn Turkse no:6 kwast ben ik ook blij mee en die koste minder als 2 euro en voor 1 euro heb je al een Palmoliv Classic scheerstaaf die ook gewoon goed is. Heb je voor minder dan 5 euro een complete beginnersset die het wint van veel duurdere producten voor mij (verzendkosten niet meegerekend) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted February 12, 2014 Share Posted February 12, 2014 Wat de indeling in mild/gemiddeld/agressief betreft, moeten we het wel eerst met elkaar eens worden over welke krabbers in welke categorie behoren. Dat belooft een flinke polemiek ! Maken we Marcel weer blij, gelijk een 500 tal berichten erbij Kom maar op! Ik hou wel van een bovengemiddeld agressief krabbertje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Francois Posted February 12, 2014 Share Posted February 12, 2014 (edited) Nou dan wordt het: agressief: Fatip Piccolo gemiddeld: Muhle R89 (2013) mild: Pearl SBF TTO Edited February 13, 2014 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
bronda Posted February 12, 2014 Share Posted February 12, 2014 Mijn rijtje krabbers: Mild : Feather As-d1 wel een topper! maar ook @#$%$ duur! Gemiddeld: Timor TTO sb1328 Agressiever : Gillette black tip TTO Scheer mij het lekkerst op dit moment met de Timor gevolgd door de Feather en dan de Gillette. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edsel Posted February 12, 2014 Share Posted February 12, 2014 Voor mij gelden de volgende krabbers als favoriet Mild: Gillette black handel superspeed (1968) Licht agressief: Gillette Old OC (ca 1930) ziet er niet mooi uit, maar scheert erg prettig. Agressief: Fatip Piccolo (Bijzonder efficiënt) Ik heb ook een Slim Adjustable (1965) die is eigenlijk allround, omdat je de mate van agressie kunt instellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts