Ga naar inhoud
Dali

DE mesje: HEMA

Aanbevolen reacties

Daar was al geen twijfel over; HEMA mesjes komen al jaren én uit Israël én van Personna.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bij de Real hebben ze onder het merk TIP (hun huismerk) dezelfde mesjes als bij de Hema voor ik meen €1,49, als ik me dat goed herinner.

Klopt.

De Tesco mesjes uit het VK zijn ook hetzelfde.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

We weten eigenlijk wel dat het Hema mesje een goed mesje is. Dat blijkt wel weer. We menen ook te weten dat deze uit de Personna fabriek in Israël komen. Met dit exemplaar me 9x prima geschoren. Als ik niet wilde uitproberen voor jullie, wat er bij mij inzit, had ik misschien genoegen genomen met 8, maar 9 beurten is voor mij dus probleemloos te doen. Dit is de 2e Hema, waarvan ik een registratie heb, de 1e ging 6x mee en deze dus 9x. Dat laatste ligt waarschijnlijk ook aan de gebruikte krabbers, die ik vorige keer nog niet had en steeds verbeterende techniek.

Mijn oordeel: Goed. Goed mesje er zijn nog betere. Koopwaardig.

Plaatje geleend via Googel.

P_M_Hema.jpg.5f52fde2a3bc60fe6b288062ad6d12f6.jpg

1- Krabber: Above the Tie_S1

Er zijn nog een paar mesjes te beschrijven, die allemaal mee zijn op weg naar Italië. Vandaag dan de Hema. We denken allemaal dat dat een Personna is en laten we dat maar zo houden, want dat ding scheert echt als een tierelier. Zo wat gaat die zacht en toch werkzaam.

In de ATT S1 nauwelijks merkbaar aanwezig, maar een baard reductie van belang. Alles weg in 3 recht toe recht aan rondes, zonder bijwerken.

2- Krabber: Ikon_Shavecraft 101

De Hema deed voor de 2e x onberispelijk zijn werk. Niets geen onverwachte dingen.

In de Ikon een prima combi. Mesje scheert zowel met de open als gesloten kant effectief en moeiteloos. Geen irritatie of wat dan ook. Hoekgevoeligheid niet merkbaar. Prima dus.

3- Krabber: Gillette Fat Boy adjustable

Het mesje was weer probleemloos en goed scherp.

In de Fatboy op 6 een geweldig vlotte en doeltreffende beurt. Mooi glad geschoren en een frisse kop.

4- Krabber: Above the Tie_S2

De Hema was wederom goed voor een glad bekkie. Met dat heerlijke schuim liep het mesje probleemloos door de baard.

Is natuurlijk ook een prima combi, S2 en Hema. Lijkt wel of het mesje deze keer wat scherper is als de 3 vorige beurten. Morgen nog eens even op letten.

5- Krabber: Ikon_Shavecraft 101

De Hema is gewoon nog goed. Mijn 5 norm gehaald en nog in prima conditie. Op naar mijn gemiddelde.

In de Ikon #101 zonder tegenstribbelen glad de baard weg.

6- Krabber: Gillette Fat Boy adjustable

De Hema blijft gewoon gaan. Ook deze 6e x probleemloos door de baard.

In de Fat Boy op 6 moeiteloos scheerwerk. Geen bij verschijnselen als hoekgevoeligheid, irritatie of enige schade.

7- Krabber: Above the Tie_S1

De Hema houdt vol. Iets minder op snee dan gisteren, maar misschien was ik ook te haastig, want ik wilde op weg naar Italië, weg uit de buien.

In de S1 een prima beurt van 3 rondes, maar de kaaklijn had toch al gauw weer aanwas. Morgen in alle rust zien of de Hema boven het gemiddelde van 7,9 uit gaat stijgen en het aan mijn gedrevenheid lag deze morgen.

8- Krabber: Ikon_Shavecraft 101

Dat mesje houdt vol. Mag morgen nog een keer. Zit in elk geval al boven mijn gemiddelde en verveelt nog niet. Stel je voor een Israëlisch mesje, van de Hema in Italië. Daar dan ook nog eens tevreden mee zijn.

In de Ikon goed opgelet. 3 rondes. 1 met SB, 2 met OC en 3 met SB weer. Toch is die OC kant net even effectiever voor mij. Lekker glad beurtje. Gisteren waarschijnlijk te weinig geduld, omdat we naar het zuiden wilden.

9- Krabber: Above the Tie_S2

Het mesje deed het nog aardig vanmorgen, maar het kan beter. Bij gebrek aan beter zou het morgen nog een keer kunnen, maar dat gebrek heb ik gelukkig niet. Dus spaarpot na een goede prestatie.

In de S2 moest ik opletten, dat de baard er zo glad als gewenst af gaat. Dat kan vlotter. Het uiteindelijke resultaat was wel goed, geen verrassingen, maar te veel extra bijwerken. Derhalve morgen een ander mesje.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast Gusto

Die Hema-Personna's zijn goede mesjes, maar er zijn betere. :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Die Hema-Personna's zijn goede mesjes, maar er zijn betere. :)

Zoals ik al zei :mrgreen:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je verder kunt gaan.