Jump to content

DE mesje: HEMA

Dali

Recommended Posts

Omschrijving: De HEMA mesjes zijn in Israël gemaakte Personna mesjes die ook in hetzelfde doosje op een andere blister op meer plaatsen verkocht worden (US/UK). De doosjes zijn van kunstof waar je de gebruikte mesjes ook in kwijt kunt.

Alle fictie, non-fictie en ondervinding over dit bekende mesje in één topic.

(betere foto volgt)

C9EF9F67-8B6B-404A-A48C-BEBA2ECBB09C_zpsglv5jdkv.jpg

Wel gemaakt door Personna. Ook in Israel (al zal de Hema dat nooit zeggen). Het mesje is NIET gelijk aan een bestaand Personna mesje. Ik vind ze zelf iets te duur. Astra en Elios bijvoorbeeld zijn volgens mij beter en goedkoper.

Ik heb tot op heden nog niet veel verschillende mesjes geprobeerd maar de HEMA mesjes voldoen bij mij in ieder geval prima. Verkrijgbaarheid in de winkel is mooi meegenomen.

Dit ja. Ik denk dat als je prijs, gemak, beschikbaarheid en prestatie allemaal meeneemt dat het best een goed mesje is :)

Een prima mesje, wat mij betreft niet super maar een goede vriendelijke middenmoter en bovendien gewoon om de hoek verkrijgbaar. Dat maakt het HEMA mesje het beste dat je bij de detaillist kunt krijgen.

Ik vind ze zelf iets te duur. Astra en Elios bijvoorbeeld zijn volgens mij beter en goedkoper.

(Sorry Iwan...) UEKAZ hier want ik vind de HEMA mesjes beduidend prettiger dan de Elios mesjes en een straatlengte voorliggen op de Astra's. De prijs vind ik ook prima; we hebben het hier tenslotte niet over bulkaankoop maar over losse pakjes.

Ik lees op het B&B-forum regelmatig over de IP (Israeli Personna) die voor velen daar heel fijn zijn, hier en daar ook wel Crystals genoemd. Zijn dit dan dezelfde als die daar bedoeld worden of is er nog een Israelisch Personna mesje?

Hier is een draadje op B&B over Personna mesjes uit Israël;

http://badgerandblade.com/vb/showthread.php/51858-The-Official-Guide-to-Israeli-Made-DE-Blades?highlight=israeli+blades

Het HEMA mesje zou hetzelde (kunnen) zijn als de getoonde Tesco mesjes en dus evt ook die van Bootz en de Shaving Shack (http://www.shaving-shack.com/10-israeli-made-double-edged-razor-blades.html)

2nve4ht.jpg

Betere foto, van een door mij nog niet geprobeerd, HEMA mesje (althans de verpakking ;)). Ben erg benieuwd naar deze, maar heb gisteren eerst even een exemplaar van de Gillette Nacet in mijn krabber geplaatst. Daar heb ik er maar één van en daar blijft het denk ik ook bij. Direct de eerste scheerbeurt een minder fijn gevoel met scheren met dat mesje. Nog één of twee keer erbij en dan ga ik de HEMA mesjes proberen.

Zelfs bij de HEMA op Schiphol verkopen ze de DE mesjes, zag ik tot mijn verrassing!

Ik vind het prima mesjes, die wat mij betreft niet onder doen voor de "echte" Personna mesjes (Personna Platinum Chrome b.v.)

Kortingsstickers van Hema gekregen (15 en 20%). Gelijk paar pakjes Hema mesjes gekocht ermee. Scheelt weet een dubbeltje ;-)

Hier een goede afbeelding. Mij valt de 'verkeerde' tekst op. Het gaat immers niet om 'enkele scheermesjes'. Volgens mij bedoelen ze: tien dubbelzijdige scheermesjes.

6CDBCBD1-A616-4B1F-A441-192120D44152_zpsswvmye3y.jpg

Vind de prestatie nogal tegenvallen. Kan me er niet meer dan twee keer mee scheren, dan zijn ze echt bot bij mij! Met een Derby mesje kan ik me vier keer scheren, dus die vind ik beter. Ze scheren wel prima, dat wil zeggen, geen wondjes/nicks!

Na 8 keer scheren het mesje vervangen. Ging opeens wat moeizamer. Je hoort meer geknisper en XTG gaat wat moeizamer. Het smooth scheren is opeens beetje weg.

Alles bij elkaar prima mesje. Gaat een week mee en heeft een scherpe prijs. Een blijvertje.

Na 8 keer scheren het mesje vervangen. Ging opeens wat moeizamer. Je hoort meer geknisper en XTG gaat wat moeizamer. Het smooth scheren is opeens beetje weg.

Alles bij elkaar prima mesje. Gaat een week mee en heeft een scherpe prijs. Een blijvertje.

Bij mij gaat ie niet 8 keer mee, maar is het evengoed een blijvertje.

Ook ik heb de afgelopen dagen het Hema mesje getest. Ik had er van Marco en van een collega een paar om te proberen gekregen. En na alle positieve geluiden over dit mesje was ik toch wel nieuwsgierig.

In totaal heb ik dit mesje 5 keer getest. De eerste 3 keer in mijn EJ ED89L, de laatste 2 keer in mijn Gillette Old Type Single Ring omdat ik weer eens een iets aggresievere krabber wilde proberen. Dit omdat ik toch meestal op mijn hals een extra XTG pass en wat touch-ups nodig heb om een glad resultaat te krijgen.

Ik moet zeggen dat dit mesje me aangenaam heeft verrast. Het voelde behoorlijk scherp en redelijk smooth aan. Met het passeren van de scheerbeurten nam deze scherpte en smoothness langzaam af. Gisteren, bij beurt 4, geswitched naar de Gillette. Ook deze beurt voelde het mesje nog redelijk scherp en smooth aan. Maar vandaag, bij beurt 5, voelde het alsof ik me stond te scheren met een botte hark. Een bijzondere gewaarwording. Een volgende keer zal ik het mesje gewoon in mijn EJ houden, want dat is voor het testen natuurlijk wel beter.

Al met al vond ik dit een redelijk goed mesje, en het feit dat dit gewoon bij de Hema te koop is maakt dit wat mij betreft wel een aanrader.