Jump to content

Recommended Posts

Posted

Nee hoewel ik vermoed dat je, als je de badkamer een nieuwe kleur geeft, je kwasten beter even opbergt..... :mrgreen:

Kun je een foto plaatsen?

Posted
maar waarschijnlijk nagellak oid van eoa nimf?

Ja ja, jullie maken overal weer een lolletje van :D maar ik heb het al een paar keer op een nieuwe Omega gezien. Het lijkt inderdaad op rode nagellak. Ik dacht eerst dat het varkensbloed was, maar die kwasten worden zo goed schoongemaakt dat dat niet kan.

Wellicht is het een restant van een ontsmettingsmiddel, of is een van de medewerksters tijdens het werk de nagels aan het lakken (of doorlopend ongesteld). Ik maak wel even een foto.

Posted

Misschien een sterke pigmentering van het haar? Ik heb meerdere Omega's maar dat heb ik nog niet eerder gezien geloof ik.

Ik ben benieuwd naar de foto.

Posted

Hier even de foto's (1 met en 1 zonder flits). Ziet er wel goor uit. De kwasten gaan de vuilnisbak in.[attachment=1]OMEGA 1.jpg[/attachment][attachment=0]OMEGA 2.jpg[/attachment]

Posted

Dat ziet er weird uit! Zit dat in of op het haar? Misschien dat je je macro-foto skills daar nog wat verder op los kunt laten?

Zo'n haar trek je er overigens straffeloos uit, weet je zeker dat ze de prullenbak in gaan?

Of anders de leverancier hierop aanspreken, hij kan dit met de importeur/Omega regelen.

Posted

Goed idee, de foto heb ik na telefonisch contact opgestuurd naar de importeur. Het is maar een goedkoop kwastje, maar nou wil ik het weten ook !

Posted

Varkensbloed lijkt me nog best plausibel. Uit kleding krijg je bloedplekken ook nauwelijks als het is opgedroogd.

Posted

Daar dacht ik ook eerst aan, maar volgens de importeur kan dat niet. Bloed zou donker kleuren na verloop van tijd en dit is knalrood.

Posted

Als je ziet wat die haren ondergaan voordat ze in een kwast komen, lijkt het mij sterk dat dat bloed is, zeker met zo'n felle kleur.

[edit] Francois was me voor.

Posted

Ik heb wel eens wat bloed in een lichte trui gehad, en dat koste toch ook tig wasbeurten voor dat een beetje begon te vervagen. Dat is net als rode wijn als het opgedroogd is (oh, misschien is het rode wijn ;) )

Posted

Lijkt inderdaad niet op bloed. Waarschijnlijk is er ergens tijdens een machinaal proces opgekomen; misschien nieuwe of pasgeverfde inpakmachines? Het kan ook al gebeurd zijn voor dat de haren in Italië aankwamen want ook de meeste varkensharen komen uit China.

Posted

Kan het geen lijmrest zijn? Oud bloed kleurt inderdaad donker. Mocht je ooit bloed in de boord van je (overhemd)hemd krijgen, en dat is bij een aantal van ons niet ondenkbeeldig :twisted: , dan moet je dat niet proberen schoon te maken met heet water. Bloed bevat eiwitten die dan direct stollen en dan nog moeilijk te verwijderen zijn. Bloedvlekken verwijder je het beste met koud water.

Posted

Ik heb hier twee Omega kwasten waar ik dit, gelukkig niet op gezien heb. Ben erg benieuwd wat het wel is.

Overigens bedankt voor de tip Pieter, weer wat geleerd.

Posted

Bloed bevat overigens ook ijzer. Laat dus ook geen bloedresten op je mes zitten want dat gaat roesten als de pest.