Jump to content

Verstelbaar of niet.

Reza

Recommended Posts

Ik scheer me momenteel met een Merkur 34c HD en heb soms toch wel last van razor burn heb van Vroem een Gillette Tech overgenomen :D en die scheert Top totaal geen last van razor burn. Blijkt dat ik toch niet tegen een te agressieve krabber kan en dacht laat ik een Digress HD Adjustable Safety Razor kopen. En zet hem op één voor de hals en agressiever voor het andere gedeelte maar twijfel of je het ook echt gaat gebruiken.En voor dat geld kan ik ook verschillende :) milde krabbers kopen en kijken welke mij het meest bevalt.Graag jullie advies en wat zijn in jullie ogen de beste milde krabbers maar die toch wel BBS scheren na drie passes met een algemeen mesje.

Wat je vraagt is niet voor 100% te beantwoorden. Persoonlijk vind ik een adjustable na verscheidene proberen waaronder de Digress niks, ik hou schijnbaar meer van een mes die niet verstelbaar is. Prima krabbertje maar niet goedkoop is de Feather AS-D2 als je mild en zeer effectief zoekt.

Goedkoper en toch mild is bijvoorbeeld de Feather Popular. Er zullen zeker nog andere mensen met suggesties komen, ben zelf niet zo'n milde krabber gebruiker dus ook niet de meest aangewezen persoon om je te adviseren.

Je zou ook een Lord L6 kunnen proberen via de gezamenlijke inkoopactie van Janwinters in het betreffende forum. Mild, efficiënt en kost geen drol; is het toch niet de krabber voor jou ben je ook geen kapitaal kwijt.

Of de Chinese Tech, ook in datzelfde forum, mild en ook al bijna voor de geef.

Je zou ook een Lord L6 kunnen proberen via de gezamenlijke inkoopactie van Janwinters in het betreffende forum. Mild, efficiënt en kost geen drol; is het toch niet de krabber voor jou ben je ook geen kapitaal kwijt.

Of de Chinese Tech, ook in datzelfde forum, mild en ook al bijna voor de geef.

Alle twee al besteld ;) maar moet eerlijk zeggen dat het me ook wel leuk lijkt om verschillende te proberen :)

Ik dacht eigenlijk dat de 34c behoorlijk agressief is. Maar dan ben ik in de war met een andere?

Ik persoonlijk vindt hem vrij agressief scheren komt denk dat het een vrij zwaar mes is en je gauw teveel druk geeft :oops:

De 34C en de EJ ontlopen elkaar niet zo veel maar scheren wel net anders en dat heeft vast ook te maken met het korte zware greepje van de 34C. De Merkurs 23C, 33C, 42N scheren net wat milder dan de 34C hoewel ze zogenaamd dezelfde geometrie hebben. Alleen is de 34C een 2-piece natuurlijk.

Ik denk dat of je een krabber als mild of agressief ervaart dat ook te maken heeft hoe hij in je hand ligt. Zeker bij de, ik zal maar zeggen, medium agressieve/semi-milde krabbers die ik hier genoemd heb.