Jump to content

SOTD 10 februari - 16 februari 2014

cutthroat

Recommended Posts

- Gillette Blue Star

- Dorco ST300 (3*)

- Omega 10019

- Pitralon Classic preshave

- BdF Mistero

- Aluin

- La Toja manantiales ASB

Vandaag al weer de derde beurt voor de Dorco, maar dat is "pushing it". Op mijn gezicht ging nog wel, maar op mijn hals was het behoorlijk trekkerig. Ik wilde op een gegeven moment zelfs een nieuw mesje pakken, maar toen bleek het TTO mechanisme niet helemaal aangedraaid te zijn :oops:

Drie passes gedaan (WTG, XTG en ATG) en toen vond ik het wel welletjes. Ondanks het trekkerige op mijn gezicht een DFS en op mijn hals tussen een DFS en een SAS in. Weinig prik van de aluin, en de La Toja voelde heerlijk weldadig.

Al met al een redelijk goede scheerbeurt.

Mijn setup voor vandaag:

• Mühle R101
  • Polsilver Super Iridium
  • Semogue Owners Club 2-Band Finest Badger 24mm
  • Taylor of Old Bond Street - Sandalwood Herbal Shaving Soap
  • Floïd Blue After Shave Lotion

Damn wat prikte de Floïd vandaag. Voor het eerst een Polsilver in mijn R101 gedaan waardoor ik een vrij schraal gezicht kreeg.

De DE89 is echt een stuk comfortabeler hoor.

Wél heb ik genoten van mijn tweede scheerbeurt met mijn nieuwe Sandalwood zeep. Wat een fantastische geur. :)

Edit:

Een kwartier later keek ik in de spiegel en heel mijn hals zat onder het bloed en korsten. :/

Niet zo'n geslaagde scheerbeurt dus.

Edited by Guest

EJ

Rapira swedish supersteel (1*)

Omega 10019

TOBS sandalwood

Aluin

Nivea asb

JP Gaultier - Le Male edt

Vandaag maar weer eens een mesje gepakt uit het pakket van Stephan (steefmobiel).

Scherp, maar niet echt vriendelijk. Morgen een nieuwe kans, misschien scheert het de tweede keer smoother.

De TOBS voelde vandaag, net zoals gisteren, een beetje branderig bij het opbrengen voor de tweede pass. Ik hou dit ff in de gaten, anders kan ik de hele zooi weer verkopen.

Met de Jermyn st. had ik er volgens mij geen last van.

De Jermyn Street lijn is volgens mij ook voor de gevoelige huid.

De sandalwood kun je weer mooi kwijt in het uitwisselen van samples :D

Heb ook nog drie onaangebroken potten en een waar een beetje uit is, dus dat wordt wat veel om uit te wisselen ;)

Ik probeer het eerst nog een paar keer. Misschien lag het aan iets anders.

Omega Trekpleister

TFS Tabaco Verde

Pearl TTO

Personna Super 8e x

Alcolada Glacial

Eigen ASB

WTG, XTG, ATG > FS

Voor de 8e en laatste keer deze Personna ingezet. Ofschoon het mesje misschien nog een keer had gekund, was het voor mij zo genoeg. De combinatie met de Pearl was niet meer vlekkeloos. Een beetje trekken en wat onduidelijke feedback, dus exit.

Verder weer prima geschoren. Nou maar eens kijken wat we morgen gaan doen.

De Jermyn Street lijn is volgens mij ook voor de gevoelige huid.

De sandalwood kun je weer mooi kwijt in het uitwisselen van samples :D

Heb ook nog drie onaangebroken potten en een waar een beetje uit is, dus dat wordt wat veel om uit te wisselen ;)

Ik probeer het eerst nog een paar keer. Misschien lag het aan iets anders.

Dat wordt idd wel een hoop. Mocht je ze toch verkopen hou ik me aanbevolen. Ben gek op de TOBS sandalwood :D

Ik hou het in gedachten. Ik moet zeggen dat de andere geuren ook echt geweldig zijn. En verder is TOBS wereldspul! Heel erg goed schuim, fantastische geur en verzorgt verder prima. Als ik echt de handoek in de ring gooi zal ik jou als eerste een pm sturen.

7e6uby2y.jpg

Zojuist weer een shave gedaan met dit mes. Was weer erg fijn. Nog steeds niet helemaal glad en wel wat plekjes open gehaald, maar het gaat steeds beter. Ik ging iets te lang door om het glad te krijgen op mijn kin. Daardoor wat plekjes open gehaald. Helaas nog geen BBS, maar dat komt op den duur vast wel.

Ik ging iets te lang door om het glad te krijgen op mijn kin.

Gewoon eigenwijs gedrag tonen, een pass is een pass, en glad of niet glad is onbelangrijk.

Dat voorkomt een hoop irritatie en tegenzin om weer het mes te pakken. Het is gewoon een leerproces en de bbs beloning komt echt nog wel ;)

-Gillette Tech Safety Razor

-Astra Platinum/ Super

-FS-Defective Finest Badger Shaving Brush Faux Ivory

-Prep Preshave

-Prep scheerzeep

-Aluin

-Fresh up After Shave

Al een paar keer geschoren met de Prep scheerzeep maar god wat een menthol kick!

-Edwin Jagger DE89 Barley

-Bolzano Superinox

-Edwin Jagger Best Black Badger kwast

-Proraso wit preshave cream

-De Vergulde Hand zeep

-Aluin

-Arko Ice Mint after shave cologne

-Arko extra sensitive after shave cream

Vandaag de Dorco PL-510 toch maar verruild voor de Fatip want die Koreaan is eigenlijk toch maar een curiosum in mijn verzameling.

- Proraso pre sensitive

- Cella

- Omega 10019

- Fatip grande

- Captain (4)

- Tabac ASB

Een erg Italiaanse ronde deze keer en de Fatip lag echt te wachten om weer eens gebruikt te worden. Na de Dorco lijkt dit bijna een milde krabber, zeker WTG. Ik merkte wel dat ik toch een paar gevoelige plekjes had overgehouden na de vorige scheerbeurt met de PL-510 en aangezien ik ook al een tijdje niet met de Fatip had geschoren deed ik het rustig aan en ging niet voor superglad maar voor 'de volgende keer moet ook leuk zijn'.

Prima resultaat met nauwelijks prik van de Tabac en toch behoorlijk glad; wat is die Fatip toch efficiënt op zijn eerste pass! Voorlopig laat ik de Captain mooi zitten om weer een beetje routine met deze fraaie Italiaan op te doen!

Oh ja, de Cella is op!!!

PS @ de mods: er zijn nu twee draadjes SOTD voor deze week. Is het een idee om ze samen te voegen?

- Gillette Blue Star

- Morris inox (1*)

- HJM das

- La Toja shaving cream sensitive

- Aluin

- Arran Aromatics post shave balm bay citrus

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen: wat een k.tmesje!! De eerste pass WTG gaat nog goed. Ik denk nog, nou redelijk scherp. Vanaf daar drama. Trekken als een malle, zeker XTG en ATG op mijn hals. Uiteindelijk 3 passes (WTG, XTG en ATG) en een extra XTG op mijn hals nodig voor een acceptabel resultaat. Twee kleine nicks opgelopen :x . Nu zo'n 20 minuten na het scheren scheerbrand als een debiel op mijn hals :evil: . Zo nog maar even een extra nabehandeling met Arko C doen.

Een kl..e scheerbeurt en geen goed begin van de dag zo....

Mijn setup voor vandaag:

• Edwin Jagger DE89 "Barley"
  • Polsilver Super Iridium
  • Semogue Owners Club 2-Band Finest Badger 24mm
  • Tcheon Fung Sing - Tabacco Verde Forte
  • Nivea After Shave Balsem

Vandaag weer de DE89 gepakt. Wat een genot vergeleken met gisteren. :)

HW: Schick Krona, HEMA mesje, Omega 10019 kwast

SW: Boots scheerzeep, Boots Freshwood aftershave

Ik ben niet overtuigd van de Boots zeep; daar zit een raar luchtje aan. Het schuim glijdt ook niet lekker, maar misschien heb ik wel teveel water gebruikt.

De Freshwood AS werkt wel goed, en ruikt best lekker. Maar het is natuurlijk geen D.R. Harris of TOBS.