Watergeus Posted February 9, 2014 Share Posted February 9, 2014 Zoo hierbij dan mijn eerste vraag. Ik scheer mij nu een tijdje met een shavette maar wil nu mijn straight gaan gebruiken. Helaas heb ik denk ik te hard gedrukt met het stroppen met als gevolg dat m'n nieuwe straight nu erg trekt. Met gewoon stroppen krijg ik mijn mes niet meer prettig scherp. Ik heb al veel gelezen over het onderhoud van je mes maar wil toch graag jullie mening horen Ik twijfel wat ik nu ga aanschaffen. Ik wil in de toekomst een coticule kopen en moet ook nog een spanriem of strop met polijstpasta aanschaffen. Nu twijfel ik wat, en in welke volgorde ik het beste e.e.a. kan aanschaffen. Ik denk dat ik wil beginnen met een paddle strop van "vuursteen" (marktplaats) Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben m.a.w. is dit een goede kwaliteit? Of kan ik beter een spanriem van een bekend merk aanschaffen? De coticule die er nog moet komen is leuk maar lijkt mij nog niet meteen nodig. Of het moet zo zijn dat met een coticule een spanriem/paddle strop niet echt meer noodzakelijk is... Graag jullie ervaring / mening Groet Martin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mars Posted February 9, 2014 Share Posted February 9, 2014 Hoi Martin, ik denk dat je de meeste antwoorden op je vraag bij deze groep zult vinden: Alles over straight razors En misschien is dit topic iets voor je: Strop kiezen beginner en deze: Scheerriem of spanriem en ook de moeite waard om even te lezen: Hou houden jullie je mes scherp voor eigen gebruik. En alles over stenen: Welke stenen? Ik hoop dat je hier wat mee kan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Watergeus Posted February 9, 2014 Author Share Posted February 9, 2014 Thanx, Had al een aantal topics gelezen maar had ze nog niet allemaal gevonden. Ben nu vooral benieuwd naar mensen die een paddle gekocht hebben van vuursteen, en vooral of dat ze van goede kwaliteit zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted February 9, 2014 Share Posted February 9, 2014 ik heb een XL paddle strop van hem, 7,5 cm breed. Stevig, goed vlak en werkt erg prettig. Het minpunt in mijn geval: hij verkocht hem met een zijde "groen" dwz voorzien van ChroomOxide pasta. Dat zat er naar mijn idee veel te dik en plakkerig op Plakkerig als in: het bleef aan de snede kleven ipv dat het de snede aan het polijsten was. Die laag heb ik er afgeschraapt en ik heb het leer opnieuw voorzien van een veel dunnere laag chroomoxide van Dovo. Als ik opnieuw bij hem zou bestellen, dan zou ik beide zijden naturel laten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Watergeus Posted February 10, 2014 Author Share Posted February 10, 2014 Thnx, ik denk dat ik voor een paddle ga en dan naturel. Kwam er ook achter dat er in de buurt een zadelmaker zit dus misschien ga ik prberen daar geschikt leer te kopen en dan zelf een paddle maken Link to comment Share on other sites More sharing options...
steefmobiel Posted February 10, 2014 Share Posted February 10, 2014 @mars nu lukt het nog die topics zoeken. Maar over een jaar wordt dat een reactie ter grote van een a4tje. en bedankt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mars Posted February 10, 2014 Share Posted February 10, 2014 @mars nu lukt het nog die topics zoeken. Maar over een jaar wordt dat een reactie ter grote van een a4tje. en bedankt Nou Stephan dan re-quote ik deze gewoon nog een keer als eerste en aan jou de eer om het aan te vullen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts