Jump to content

Hoe meet je een open mes

steefmobiel

Recommended Posts

Voor de mensen die graag de breedte van hun open mes willen opmeten. Via de link kun je een bestand downloaden om je mes op te nemen.

Met dank aan razorguy die dit op dat forum heeft geplaatst.

http://straightrazorplace.com/razors/87447-straight-razor-ruler-3.html#post1013972

mvg stephan

ps. ik heb wel eens nettere meetvelletjes voorbij zien komen. Als iemand daar een bestand van kent, plaats het dan hier. dank u.

Heren,

Ik zie de digitale bestandjes (prentjes) wel maar ik kan niet zien in welke schaal deze in het reele decimale stelsel met als basis rekeneenheid de millimeter, worden weergegeven. Als ik een mes moet meten dan heb ik dat in mijn hand en neem haar analoog waar. Ik laat haar in de competitie dan ook liever de ordinaire idem schuifmaat ontmoeten.

J

Je moet ze printen op ware grootte, daarmee komt een millimeter van dat bestand ook overeen met een daadwerkelijke millimeter.

Als je de print niet vertrouwd kun je er altijd nog een echte meetlat naast leggen om de maten te controleren.

Er was er ook een op z'n Duits, maar dat kan natuurlijk niet meer in het USA.com tijdperk :P. Moeilijk te vinden, ook. Dus ja, handig.

Ikzelf ben ook meer van de schuifmaat, de mijne ligt op mijn bureau (zoals practisch de helft van al mijn zooi) en geeft maat weer in cm en inch. Moet je natuurlijk wel uitkijken dat je een scheerklare snede niet verknoeit.

• 7 years later...