Ren0W Posted February 9, 2014 Share Posted February 9, 2014 De kans bestaat dat ik een 1909 koop voor mijn vader met eventueel een standaard erbij. Nu keek ik bij BdF en leek het me wel handig/leuk/fijn om alles bij 1 shop te kopen. Daar hebben ze alleen de Pearl standaards. Niet echt een probleem, alleen is er geen standaard die overeenkomt met het uiterlijk van de 1909 of met de 'ivoren' kwast van mijn vader. Dus moet ik of een zeer neutrale standaard kiezen, of eventueel een ander handvat voor de 1909. 2 vragen voor jullie: #1: Wie heeft zo'n standaard en kan mij de afmeting van het gat geven, of vertellen of de Edwin Jagger Chatsworth Best Badger zou passen in die standaard. Volgens mij zijn dit de afmetingen van die kwast: Overall height 99mm (3.9 inches) Handle height 46mm (1.8 inches) Handle diameter 33mm (1.3 inches) Knot size 21mm #2: Wat is de benaming voor een handvat, of waar(op) moet ik zoeken/letten als ik eventueel een ander handvat voor die 1909 wil (of heeft iemand 1 over toevallig)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted February 9, 2014 Share Posted February 9, 2014 Ze hebben 2 maten stands. Zou even rechtstreeks mailen met Erik van BdF. Heb de grote boring voor de Pearl TTO. Werkt goed. Erik kan je dan ook over de kleur adviseren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ren0W Posted February 10, 2014 Author Share Posted February 10, 2014 Heb al contact gehad met Lysbet via de mail, maar echt duidelijkheid is er helaas niet uitgekomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted February 10, 2014 Share Posted February 10, 2014 Ze kunnen je toch de maat van het gat geven en jij kan de doorsnee van de steel meten? Moeilijker is het niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts