Jump to content

Mulcuto slant

cutthroat

Recommended Posts

Ik heb een Mulcuto slant gekocht via MP. Hij ziet er erg vies uit, maar ik denk dat een heet sopje en een tandenborstel wonderen zullen doen :D .

Er is wel het een en ander te vinden over deze krabber, en ik zal in de loop van de dag proberen wat meer informatie opzoeken. Wat ik er al wel van begrepen heb is dat dit design een prijs heeft gewonnen in 1932 (of de krabber ook zo oud is...?), ze zijn niet super zeldzaam maar je ziet ze ook niet heel veel, ze scheren behoorlijk mild, ze hebben 1 kant voor de eerste pass en 1 voor de tweede. Ik moet me nog verder inlezen, dus het kan zijn dat ik de informatie nog niet goed heb.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze krabber? Alle extra informatie is natuurlijk welkom :P

*edit* De deal is gesloten, maar ik heb 'm nog niet in huis. En ja, als ik 'm heb post ik natuurlijk de foto's :D

Vanmiddag de Mulcuto ontvangen. Wat een ramp :shock: ! Zowel de kop als het handvat zit vol met putjes en krassen en op een paar plekjes is de toplaag weg. Omdat de foto's niet superscherp waren, en het eruit zag of de krabber heel vies was, had ik de verkoper nog specifiek naar de staat van de krabber gevraagd en of er beschadigingen op zaten. Het antwoord luidde dat een lichte polijstbeurt misschien aan te raden was, maar dat de krabber geschikt voor gebruik was. Nou weet ik niet waar hij licht mee polijst, maar ik vermoed korrel 40 of 60.

Ik heb hem hierover gemaild en kreeg als antwoord dat hij zich van geen kwaad bewust was (er stonden toch ook foto's bij?), maar dat als ik niet tevreden was de krabber maar moest terugsturen. Hij zou dan het geld minus verzendkosten terug storten.

20140211_170425_Parelhof.jpg

20140211_170346_Parelhof.jpg

Volgens mij is dit niet meer te redden zonder grote kosten te maken, maar als iemand een andere mening heeft hoor ik dit natuurlijk graag.

Ik weet niet wat je er voor betaald hebt maar als dat niet te veel is kun je hem natuurlijk ook gewoon gaan gebruiken. User grade is-tie zo te zien wel. Polijsten is een linke zaak; als je hem echt gaat restaureren (waardoor hij voor de die-hard verzamelaars meteen niks meer waard is) moet alle plating eraf, de boel helemaal glad gepolijst worden om vervolgens weer door een prof van plating voorzien worden. Niet echt goedkoop.

Je kunt nu iig proberen of het de moeite waard is om achter betere exemplaren aan te gaan. Hij ziet er beter uit als mijn eerste Engelse Tech.... ;)

ik zou hem terugsturen, denk dat ook al zou je hem gebruiken je iedere keer weer jezelf innerlijk druk gaat maken over hoe het verlopen is.

Je gaf zelf al aan dat hij er erg vies uitzag dus ook een beetje leergeld? :oops:

Edited by Guest

TIP: nette email naar verkoper sturen en daarin je beklag doen mvv de vraag die je gesteld heb over reinigen.

Terugsturen?

Hoe duur was dat ding, want denk niet dat dat lonend is(?).

Gewoon proberen je geld terug te krijgen, maar wel netjes blijven.

Lukte mij tot nu toe alle keren.

PS: don't forget the 14th of February, heb je mijn adres nog? :P

Ik had de verkoper al een mailtje gestuurd en daarin zijn toezegging dat het misschien een lichte polijstbeurt nodig had ter sprake gebracht. Ook aangegeven dat de envelop (luchtkussen) onbeschadigd was, dus dat het mijns inziens niet tijdens de behandeling door de posterijen gebeurt kon zijn. Ook heb ik bij hem aangegeven dat de krassen en beschadigingen zo diep zijn dat kaal schuren, dus tot op/in het onderliggende metaal de enige mogelijkheid zijn om het geheel weer glad te krijgen. En dan moet het nog opnieuw verchroomd worden.

Hij verwees naar de (onduidelijke) foto's, maar gaf aan dat als ik niet tevreden was, ik de krabber terug kon sturen. Hij zou dan het aankoopbedrag minus verzendkosten terug storten (kostte €10 inclusief verzenden per briefpost).

@VROEM: Natuurlijk ben ik de 14e niet vergeten. Wat wilde je hebben? Deze abominatie? :D

Hij verwees naar de (onduidelijke) foto's, maar gaf aan dat als ik niet tevreden was, ik de krabber terug kon sturen. Hij zou dan het aankoopbedrag minus verzendkosten terug storten (kostte €10 inclusief verzenden per briefpost).

Voor €10 minus verzendkosten zou ik het als een lesje beschouwen en zo laten, wat hou je er aan over? een euro of vier?

Voor €10 minus verzendkosten zou ik het als een lesje beschouwen en zo laten, wat hou je er aan over? een euro of vier?

Ik zit op dezelfde lijn als Snuff. Wijze les voor niet teveel geld. En je kunt hem, na grondig ontsmetten, gewoon een keer proberen.

Ik kan gelukkig goed relativeren en weet dat dit het risico is van dingen via veilingsites kopen zonder het "live" te bekijken. Als het om grotere bedragen gaat ga ik het wel altijd zelf halen. Ik heb nog nooit problemen gehad met aankopen via veilingsites. Helaas zitten er toch altijd mensen tussen die niet eerlijk kunnen zijn. Het lijkt wel een beetje op het dagelijkse leven :D

De verzendkosten waren €1,92. Dus maal 2 is €3,84. Ik denk er nog even over na, want ik ben het wel eens met Marco: het gaat om het principe. En als ik 'm dan weer op MP zie staan geef ik 'm gewoon aan bij MP :twisted:

Ik heb nog even gekeken bij restoredrazors wat het replaten kost. Is £25. Valt me niet tegen, maar ik twijfel of de Mulcuto bijzonder genoeg is om hierin te investeren. Is het nou de krabber van je vader of opa, of eentje uit het jaar en kwartaal van je geboorte dan is de keus niet moeilijk. Twijfel, twijfel....

Ik zou een mooi plekje op een plank of kast uitzoeken en uitproberen hoeveel stof deze kan vangen ;)

Dikke pech en niet verder over malen, voor 25 pond heb je ook een hele mooie NIEUWE krabber. Een piccolo of zo... :twisted: