Jump to content

TOBS scheerkwasten

Francois

Recommended Posts

Volgens mij zijn ze allemaal van Vulfix (en mogelijk dus ook Simpson want dat is ook van Vulfix).

Ik was te snel want zag je (bovenste, ga je nog lang door? :mrgreen: ) foto nog niet; dat is een Vulfix handvat zoals gebruikt in de #2189 (boar), #2190 (pure) en #2273 (super badger). Mijn all time favoriete handgreepje trouwens.....

De 2189 zit iig ook in het TOBS assortiment.

, ga je nog lang door? :mrgreen: )

Ik heb deze twee foto's geplaatst omdat die rt2s weer lijkt op een Rooney (type ben ik even kwijt). Die TOBS dingen spreken mij wel aan, maar je leest er maar weinig over. Op dit forum zelfs helemaal niets volgens mij.

Dank voor jullie antwoorden. Die TOBS RT2S Super Badger kan ik redelijk gunstig kopen. Als hij gelijk is aan een Vulfix, dan heb ik liever een Simpson, maar als het een Rooney Style 1 zou zijn met een ander naamplaatje, dan is het een koopje.

Ik zou gewoon contact opnemen met TOBS. Het is best mogelijk dat ze bij verschillende makers shoppen en het kan zijn dat ze het niet willen vertellen maar ik acht de kans dat je antwoord krijgt redelijk groot want ze willen ook gewoon verkopen.

Ik zou gewoon contact opnemen met TOBS. Het is best mogelijk dat ze bij verschillende makers shoppen en het kan zijn dat ze het niet willen vertellen maar ik acht de kans dat je antwoord krijgt redelijk groot want ze willen ook gewoon verkopen.

Gevraagd: is inderdaad Vulfix.

Ik zit net "Gladde Jongens" te lezen (dus ik weet niet hoeveel waarde je eraan moet hechten) en de schrijvers vermelden daar op pagina 89 dat TOBS zijn kwasten inderdaad van Vulfix betrekt. Ook vermelden ze dat GFT zijn kwasten van Vulfix en Simpson betrekt. Maar nogmaals, dit staat in Gladde Jongens, en daar staan wel meer dingen die op zijn minst openstaan ter discussie.

@cutthroat; het probleem met dat soort gegevens is altijd dat wat vandaag waar is morgen alweer achterhaald kan zijn. Zo schijnen de T&H kwasten vroeger ook van Engels fabricaat te zijn geweest maar komen ze tegenwoordig uit een semi-derdewereldland maar wel met greepjes die dan weer sterk doen denken aan Simpson of Vulfix. Wat er waar is weet ik ook niet maar het is natuurlijk wel een markt in beweging.