Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo iedereen!

Ik ben me sinds 1990 met een DE gaan scheren, de kwast volgde een paar jaar later. Sinds 2008 actief op Badger & Blade met dezelfde gebruikersnaam en ik hoop dat Shaving Society een mooie toekomst tegemoet gaat. Leuk om eindelijk ook eens in mijn moerstaal over scheren te kunnen kletsen.

Groeten, Harrie

Posted

Welkom Harrie. Al 23 jaar met een DE, ik denk dat er niet veel zijn die dat kunnen toppen (afgezien van de ouderen die niet konden kiezen voor iets anders).

Posted

Ik denk dat ik over 23 jaar ook nog wel met DE zal scheren, maar echt aan denken doe ik dat niet want nu ben ik nog lekker jong.

Welkom in iedere geval.

Posted

Haha, ja lekker jong ben ik niet meer met mijn 49 jaar, wrijf het er maar lekker in... :mrgreen:

Ik moet zeggen dat ik daarvoor van alles heb geprobeerd, elektrisch, cartridge, wegwerp maar het was allemaal meer hakken en breken dan scheren. Die eerste paar keer met mijn (Tsjechoslowaakse) TTO en pot Bartex kunnen nooit geweldig zijn geweest maar ik heb nooit meer iets anders geprobeerd. Nou ja, recentelijk nog wel de SE en Injector dan.

Sinds ik internet heb ontdekt (voor zoiets als scheren dan) is mijn verzameling spullen wel wat uitgebreid, of beter; geëxplodeerd. Maar zolang mijn vrouw het prima vindt ...... ;)

Posted
Welkom hier!

Het is inderdaad bijna wennen om het niet over soaps en creams of croaps te hebben toch?

Gelukkig is preshave en aftershave hetzelfde!

Dank je! Wat is trouwens een goede Nederlandse vertaling voor face-lathering, weet je dat?

Kopschuimen is misschien wel wat...

Posted

Zal het niet gewoon gezicht in zepen zijn in het Nederlands?

Posted

Ja of inzepen zou je ook kunnen zeggen.

Posted

Welkom Talibeard! Ik zie op B&B regelmatig waardevolle posts van jou voorbij komen op het brushes forum. Veel plezier hier, ik hoop dat je hier je kennis ook met ons deelt.

Posted
Die eerste paar keer met mijn (Tsjechoslowaakse) TTO en pot Bartex kunnen nooit geweldig zijn geweest maar ik heb nooit meer iets anders geprobeerd.

Wow, Bartex, er is een hele discussie elders op het net over waarom Bartex verdwenen is. Als het goed is komt het weer terug op de markt later dit jaar. Was het echt goed? Waar is het mee te vergelijken?

Posted

Wow, Bartex, er is een hele discussie elders op het net over waarom Bartex verdwenen is. Als het goed is komt het weer terug op de markt later dit jaar. Was het echt goed? Waar is het mee te vergelijken?

Ik weet niet waar ik hem mee zou kunnen vergelijken; het is een scheercrème die je zonder borstel moet aanbrengen, mét gaat echt niet. Wel heel huidvriendelijk en ruikt ook wel lekker maar werkelijk iedere andere zeep of crème die ik verder gebruikt heb verzacht de baardharen (véél) beter dan Bartex. Ik vond hem wel weer veel prettiger dan schuim uit een spuitbus, daar ben ik nooit door gecharmeerd geweest.

Posted
Welkom Talibeard! Ik zie op B&B regelmatig waardevolle posts van jou voorbij komen op het brushes forum. Veel plezier hier, ik hoop dat je hier je kennis ook met ons deelt.

Dank je en ik zal mijn best doen...