Reza Posted February 8, 2014 Share Posted February 8, 2014 Is de Mergress Adjustable Safety Razor alleen in de shop van Lee's Safety Razors te koop of zijn er nog andere webshops waar hij te koop is. Kan namelijk niks anders op het internet vinden. Is al langer een wens om er eentje te gaan kopen dus ben nu toch serieus aan het speuren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest JanWinters Posted February 8, 2014 Share Posted February 8, 2014 Is de Mergress Adjustable Safety Razor alleen in de shop van Lee's Safety Razors te koop of zijn er nog andere webshops waar hij te koop is.Kan namelijk niks anders op het internet vinden. Is al langer een wens om er eentje te gaan kopen dus ben nu toch serieus aan het speuren. Eentje op Ebay: http://www.ebay.com/itm/Merkur-Mergress-DE-Razor-/231151701077?pt=US_Shaving_Hair_Removal&hash=item35d1b70c55 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reza Posted February 8, 2014 Author Share Posted February 8, 2014 Is de Mergress Adjustable Safety Razor alleen in de shop van Lee's Safety Razors te koop of zijn er nog andere webshops waar hij te koop is.Kan namelijk niks anders op het internet vinden. Is al langer een wens om er eentje te gaan kopen dus ben nu toch serieus aan het speuren. Eentje op Ebay: http://www.ebay.com/itm/Merkur-Mergress-DE-Razor-/231151701077?pt=US_Shaving_Hair_Removal&hash=item35d1b70c55 Bedankt Jan maar die op ebay staat al op 100 dollar en de veiling duurt nog bijna drie dagen en een nieuwe als hij weer voorradig is bij Lee's Safety Razors kost 115 euro. Maar bedankt voor het speuren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted February 9, 2014 Share Posted February 9, 2014 Denk er wel aan dat Lee de Werkelijke waarde zal vermelden op het pakje en je dus invoerheffing moet betalen, tenzij je via een bekende in de US laat versturen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kogel Posted February 9, 2014 Share Posted February 9, 2014 Heb zelf geen heffing betaald. Als je dat risico niet wil lopen kan je ook een Digress kopen. Die komt uit Engeland Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reza Posted February 9, 2014 Author Share Posted February 9, 2014 Denk er wel aan dat Lee de Werkelijke waarde zal vermelden op het pakje en je dus invoerheffing moet betalen, tenzij je via een bekende in de US laat versturen. Dacht dat de invoerheffing over een hoger bedrag ging Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reza Posted February 9, 2014 Author Share Posted February 9, 2014 Heb zelf geen heffing betaald. Als je dat risico niet wil lopen kan je ook een Digress kopen. Die komt uit Engeland Oké wist niet dat ze ook in Engeland te verkrijgen waren, weet je misschien een betrouwbare site waar ze te verkrijgen zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kogel Posted February 9, 2014 Share Posted February 9, 2014 Je hebt twee soorten aangepaste Progress' en. De Mergress. Die wordt gemaakt door Lee's. En je hebt de Digrass. Gemaakt door Ian van Gentlemensgroomroom. Vergelijkbaar. De hebben beide een metalen knop. Daardoor wordt het mes zwaarder. Ik vind dat prettig. Ian maakt ze ook met een messing knop (brass). En de vorm van de knop is anders. Lee heeft rechte knoppen en Ian maakt taps toelopende knoppen. http://www.thegentlemansgroomroom.com/blog/posts/ Hier naast elkaar: search.php?keywords=digress&t=116&sf=msgonly Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reza Posted February 9, 2014 Author Share Posted February 9, 2014 Je hebt twee soorten aangepaste Progress' en. De Mergress. Die wordt gemaakt door Lee's. En je hebt de Digrass. Gemaakt door Ian van Gentlemensgroomroom. Vergelijkbaar. De hebben beide een metalen knop. Daardoor wordt het mes zwaarder. Ik vind dat prettig. Ian maakt ze ook met een messing knop (brass). En de vorm van de knop is anders. Lee heeft rechte knoppen en Ian maakt taps toelopende knoppen. http://www.thegentlemansgroomroom.com/blog/posts/ Hier naast elkaar: http://www.shavingsociety.nl/search.php?keywords=digress&t=116&sf=msgonly Kogel bedankt voor de informatie, waar heb jij hem gekocht bij Ian of Lee en hoe is de verzending gegaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kogel Posted February 9, 2014 Share Posted February 9, 2014 De Mergress kan je alleen bij Lee kopen. Want hij maakt ze. De Digress alleen bij Ian. Want Ian maakt die. Gewoon, betalen en dan worden ze verzonden. Niet zo complex. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ren0W Posted February 9, 2014 Share Posted February 9, 2014 Nou ja, het is wel fijn om te weten dat er mogelijk extra kosten bij komen en dat je dus rekening kunt houden met een bijtelling van ± €35,- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reza Posted February 9, 2014 Author Share Posted February 9, 2014 Nou ja, het is wel fijn om te weten dat er mogelijk extra kosten bij komen en dat je dus rekening kunt houden met een bijtelling van ± €35,- Extra kosten? Toch niet als je hem uit Engeland laat komen moet je dan ook invoerrechten betalen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ren0W Posted February 9, 2014 Share Posted February 9, 2014 Alles buiten de EU (dus die shop uit de USA) heeft kans op invoerrechten als het bedrag boven de €22,-iets komt. Binnen de EU (zoals de UK) heeft dat inderdaad niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted February 9, 2014 Share Posted February 9, 2014 Nou ja, het is wel fijn om te weten dat er mogelijk extra kosten bij komen en dat je dus rekening kunt houden met een bijtelling van ± €35,- Als ik me goed herinner betaalde ik voor de Mergress van $115 + verzending + douane behandelingskosten + 21% tax iets van 135 euro Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjdevos Posted February 9, 2014 Share Posted February 9, 2014 +1 voor de Digress. Met douaneheffing en de administratiekosten voor het innen wordt een Mergress heel erg duur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reza Posted February 9, 2014 Author Share Posted February 9, 2014 Dan wordt het een Digress de Mergress wordt me dan toch even te gek! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjebbe Posted February 9, 2014 Share Posted February 9, 2014 Ik heb geen van beide, maar heb wel uitgebreid gekeken... Mijn keuze zou ook op de Digress vallen, vind ik mooier, betere verhoudingen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts