Jan Zoethout Posted February 7, 2014 Share Posted February 7, 2014 (edited) Gisteren bracht mijn zoon een prachtig aluminium handvat mee, gedraaid op een computergestuurde draaibank door een kennis van mijn zoon: Voornaamste maten: - hoogte 45 mm - breedte 37 mm - diameter gat 23 mm, diepte 12 mm Een borstelkopje (synthetisch) 22/68 mm van Whipped Dog had ik al klaarliggen: Dit borstelkopje is dan wel 22 mm helemaal onderaan, maar boven de "plug" waaiert 'ie flink uit. Het was dan ook noodzakelijk het gat bovenaan flink groter te "Dremelen" en een 5 cent muntje als opvulstukje te gebruiken om het borstelkopje fatsoenlijk te monteren. Het uiteindelijke resultaat: Een stoere kwast, al zeg ik 't zelf. De taille van deze kwast is nu 25 mm geworden, de hoogte van de borstelkop 58 mm En hoe deze kwast presteert ? Ik weet 't nog niet, gisteravond heb ik even wat schuim opgeklopt en dat bleek heel fijn te gaan. Straks eens proberen ... Edited February 7, 2014 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
michigalex Posted February 7, 2014 Share Posted February 7, 2014 Ziet er goed uit!! Zal lekker zwaar in de hand liggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buffel Posted February 7, 2014 Share Posted February 7, 2014 Zo, dat ziet er keurig uit! Klassiek en modern tegelijkertijd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted February 7, 2014 Author Share Posted February 7, 2014 Ziet er goed uit!! Zal lekker zwaar in de hand liggen. Vergat ik nog even te vermelden: hij weegt ongeveer 120 gram ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted February 7, 2014 Share Posted February 7, 2014 Mooi gedaan! Het handvat lijkt spekend op een RVS uitvoering van de recente SImpson P8 zoals Simpson die maakte voor The Shave Nook, zie ook http://www.shavingsociety.nl/viewtopic.php?f=10&t=911 Heb je de knot meteen al met epoxy vastgezet, of heb je ten behoeve van testen een wat minder permanente lijm genomen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
VROEM Posted February 7, 2014 Share Posted February 7, 2014 Wow, dat ziet er erg mooi uit! Optie voor ons eigen Shave Society model? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted February 7, 2014 Share Posted February 7, 2014 Gaaf man! Mn volgende kwast kan ik dus bij Zoethout&zn. bestellen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
PI56 Posted February 7, 2014 Share Posted February 7, 2014 Dat is een hele mooie, strakke kwast geworden. Complimenten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted February 7, 2014 Author Share Posted February 7, 2014 Mooi gedaan! Het handvat lijkt spekend op een RVS uitvoering van de recente SImpson P8 zoals Simpson die maakte voor The Shave Nook, zie ook viewtopic.php?f=10&t=911Heb je de knot meteen al met epoxy vastgezet, of heb je ten behoeve van testen een wat minder permanente lijm genomen? Die gelijkenis met de P8 is niet toevallig , en ik heb de borstelkop meteen al met epoxy vastgezet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted February 7, 2014 Author Share Posted February 7, 2014 Gaaf man!Mn volgende kwast kan ik dus bij Zoethout&zn. bestellen? Voor het handvatje zie onder "Vraag en aanbod" ..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mars Posted February 7, 2014 Share Posted February 7, 2014 Mooie strakke greep en keurig compleet gemaakt. Complimenten Jan! Lekker gewichtig in de hand, daar ga je veel plezier aan beleven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted February 7, 2014 Share Posted February 7, 2014 veel plezier ermee! Link to comment Share on other sites More sharing options...
O.J. Posted February 7, 2014 Share Posted February 7, 2014 Complimenten aan je zoon, zie ook mijn berichtje in vraag en aanbod. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted February 7, 2014 Author Share Posted February 7, 2014 Complimenten aan je zoon, zie ook mijn berichtje in vraag en aanbod. Even een (toch wel belangrijke) correctie: Een kennis van mijn zoon heeft het handvatje gedraaid ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lampuhkap Posted February 9, 2014 Share Posted February 9, 2014 Wow, dat ziet er erg mooi uit! Optie voor ons eigen Shave Society model? Ik zou zeggen, opper het idee eens bij het Feedback gedeelte Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted February 9, 2014 Author Share Posted February 9, 2014 Wow, dat ziet er erg mooi uit! Optie voor ons eigen Shave Society model? Ik zou zeggen, opper het idee eens bij het Feedback gedeelte Bij deze - ik heb een onderwerpje toegevoegd bij het Feedback gedeelte. En hoe weet ik nu of iedereen het gaat lezen ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted February 9, 2014 Share Posted February 9, 2014 Iedereen een pm sturen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr.Paranoid! Posted February 9, 2014 Share Posted February 9, 2014 Niet iedereen hoeft het te lezen alleen de organisatie om het op te zetten lijkt me en dat is gedaan door iig mij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts