Jump to content

SOTD test/review Gold Dollar

Shaggy

Recommended Posts

Vandaag een bijzondere SOTD voor mij.

Ik heb recent een GD van Buffel ontvangen welke hij van de botte fabrieksstaat heeft omgetoverd tot een scheerbaar mes... Altans... zo is het mij verteld... Hier een slecht telefoonfilmpje over mijn eerste scheerbeurt met een geslepen GD, recht uit de verpakking op het gezicht :)

[bBvideo 560,340]

[/bBvideo]

Inderdaad, leuk om te zien! Nou moet je er zelf natuurlijk ook een uit China halen om om te toveren tot wat moois/bruikbaars ;)

Het viel me trouwens op dat je een behoorlijk steile hoek gebruikt, althans, wat ik bij je ATG pass zag.

Nou ben ik bepaald geen straight expert, maar ik dacht dat je juist een erg kleine hoek zou moeten hanteren. Is dit iets wat dit mes afdwingt, of een gewoonte?

Thanks guys :)

De hoek van het mes pas ik gaandeweg aan waarmee een mes het soepelste scheert voor mij. Soms wat vlakker, soms wat steiler. Maar moet zeggen dat ik wel onder de indruk ben van het mes. We weten allemaal dat een GD een paar euro kost en dan niet scheerklaar is en wat probleempjes heeft. Maar nu het goed geslepen is scheert ie echt prima.

De rest van de afwerking is natuurlijk "goedkoop" scales die scherp zijn, metaal wat zo-zo bewerkt is. Maar scheertechnisch was het een prima scheerbeurt.

Met dank aan onze Buffel die het mes zo heeft afgeleverd :)

Is niet moeilijk hoor, als ik het kan met mijn hand/oog coördinatie kan iedereen het haha ;)

Gewoon rustig an en nooit een snijdende beweging maken.

Ik wil het wellicht tzt eens proberen.

Stoppel,

Gewoon een keer proberen, een goedkoop shave ready-mes kopen en rustig aan doen. Ik ben er nu een week of 3 mee bezig en heb mij tijdens het scheren nog niet gesneden. Wel een paar keer door de huid heen maar dat kwam door aantikken met het mes door onoplettendheid.

Beginnen op het wanggedeelte en wanneer het niet meer goed voelt of te lang duurt de rest afmaken met het dagelijkse scheerapparaat. Dus rustig aan, de tijd nemen om het te leren maar vooral er plezier in houden.