Jump to content

Mühle verkoopt nu ook aparte koppen voor hun krabbers

Recommended Posts

Posted

Dom!!!

Ik had zo'n R41 kop gekocht en tijdens gepruts met het handvat van mijn Muhle R89 de bovenkappen door elkaar gehaald. Ik las ergens dat de bovenkap van de R41 (2013) breder is (less blade exposure) dan de R89. Klopt dit?

Verder heeft de bredere bovenkap die nu op de R41 zit het getal 2 ingegoten en degene van de R89 heeft geen nummer.

Trouwens fijn om die kop zo te kunnen proberen voor 15,50. Ik houd ook meer van grepen met veel textuur dan de standaard Muhle grepen; bedankt Francois.

Posted

Ja, die bovenkappen zijn echt heel anders. Die van de R89 is veel meer gebogen en een stuk smaller.

De bovenkap van de R89 past wel op de onderplaat van de R41 (lijkt dan op de R41 uit 2011) maar als je de bovenkap van de R41 op de onderplaat van de R89 zet, zie je meteen dat dat niet kan. Het past wel, maar het ziet er heel raar uit en je hebt dan een gap van wel een centimeter. Beide wisseltrucs kun je maar beter achterwege laten.

Om van je R89 een R41 te maken of andersom heb je dus echt een bovenkap EN een onderplaat van het andere model nodig.