Jump to content

Wie heeft hier de oudste DE safety razor ?

Francois

Recommended Posts

Ik ga er eigenlijk vanuit dat deze in het bezit van Marcel is. En niet van deze naamgenoot.

Mijn oudste stamt uit 1917, een Gillette uitvoering in Khaki voor de US troepen die naar Europa gingen.

lf6k.jpg

Als bewijs een foto uit het archief, de rechter is mijn eigendom, de linker woont tegenwoordig in Utrecht.

En zonder foto geen bewijs :mrgreen:

Ik denk dat je bij Merwtje meer kans maakt. Mijn oudste waarvan ik het bouwjaar zeker weet, stamt uit 1921. Anderen kunnen ouder zijn maar door het ontbreken van serienummers heb ik geen poot om op te staan :D

Je stelt me teleur :shock:

Dus ik voer de lijst nog aan :) maar ik denk dat je gelijk hebt met Merwtj, helaas is die niet zo frequent aanwezig

Ik denk dat je bij Merwtje meer kans maakt. Mijn oudste waarvan ik het bouwjaar zeker weet, stamt uit 1921. Anderen kunnen ouder zijn maar door het ontbreken van serienummers heb ik geen poot om op te staan :D

Je stelt me teleur :shock:

Dus ik voer de lijst nog aan :) maar ik denk dat je gelijk hebt met Merwtj, helaas is die niet zo frequent aanwezig

In dat geval een gedeelde eerste plaats tot op heden. Heeft Lampuhkap ook niet een paar hele oude?

Sorry Mars! Ik heb een Single Ring welke waarschijnlijk ergens tussen 1910 en 1920 gemaakt is. Ook heb ik een pocket edition Old Type, maar geen jaaraanduiding. Ik heb wel veel uit de jaren 20 en 30.

M'n Ever-Ready 1912 tel ik niet mee, dat is een modelnaam, afgeleid van het jaartal van een patentaanvraag, als ik het goed heb.

Ach Mars, verder heb je een indrukwekkende verzameling, één van de mooiste hier op het forum denk ik zo. Wat dat betreft ben je altijd ere-winnaar ;)

Maar voorlopig gaan Noxa en moi aan de lead! :)

Helaas ik heb alleen een gillette richwood in het houten kistje en zilverkleurige messenhouder.

Die productie startte in 1921 maar ik kan niet weten uit welk jaar de mijne komt met

serienummer : 922032A

Het is de zilverkleurige uitvoering.

Gr ton

Als ik het goed zie komt die uit 1922, zie ook http://wiki.badgerandblade.com/US_Gillette_Dating_Information

Jouw krabber eindigt op een A en valt daarmee binnen de reeks 863913A‑999999A zoals in die tabel.

Nou dan was het geen slechte koop voor €25,00 op een kofferbak markt vorig jaar.

Het is helemaal kompleet,en heel,een oc uitvoering inclusief messendoosje.

En het scheert ook nog heel goed.

Gr ton

Ik had het dus niet goed begrepen :D keek te snel naar de opvolg nummers :roll:

Ton, we hebben er ook echt geen bezwaar tegen als je de richwood hier showt. hint hint hint

Ik weet het mars maar ik moet eerst een foto verkleind programma zoeken op het net.

Maar het komt goed

PB240003.jpg.b80173cd7bf059c1ecc948bfc181bacc.jpg

Gr ton

Edited by Guest

Gewoon je foto uploaden via http://postimage.org. Je selecteert welke foto je wilt uploaden, kiest het formaat, klik op uploaden en klaar! Hoef je niet meer met verkleinprogramma's te werken.

Ik vind overigens de image resizer plugin voor Windows een goede en makkelijke (heb even geen link). Rechtsklikken op de foto, formaat kiezen en klaar. Prima programma, alleen beperkt in de mogelijkheden.