Jump to content

Onze eigen LE scheerkwast ?

Jan Zoethout

Recommended Posts

Aangestoken door het SKAS (ScheerKwast Aanschaf Stoornis) virus vraag ik me af:

Waarom hebben we nog niet onze eigen clubscheerkwast ?

Een paar opties zijn:

- een Simpson Wee Scot met oranje handvat (klein landje - klein kwastje)

- een Simpson Beaufort in Best, met oranje handvat

- een Semogue varkentje met rood-wit-blauw handvat

- een Muehle synthetische kwast in oranje (molentje staat er al op, misschien een paar klompjes erbij ?)

- enz.

Ik gooi maar een balletje op ..... :lol:

Als het een paard met een krulstaart is, prima :D . Op zich wel een leuk idee! Ik vraag me alleen af of iedereen het met elkaar eens wordt over welke het moet worden. En krijg je niet, als een kwast gekozen is, dat de mensen die toch liever die andere hadden af gaan haken?

Maar mijn stem heb je in ieder geval :D. Ik zal vanavond even kijken naar de door jou genoemde types.

Hoewel ik het idee heel leuk vind, we hebben het er met de mods/admins onderling ook al eens over gehad, lijkt het idee me nog niet praktisch levensvatbaar. Maar ik hoor graag het tegendeel.

Niet alleen moet je de neuzen van 50 tot 100 gebruikers dezelfde kant op krijgen in wat ze willen, je moet ook een fabrikant vinden die jouw eigen voorstel voor een redelijke prijs kan en wil leveren. En hoe voorkom je dat mensen alsnog afhaken waardoor anderen in de financiële problemen komen? Vooruitbetaling dan maar?

Gaat een lid hier dit op poten zetten, zetten we het uit bij een winkelier?

Gewoon wat gedachten.

Ik verwoord mijn eigen gedachten trouwens, ik praat niet namens "het forum" :)

Vind dit wel interessant, maar als het een gedistingeerde kwast van das is. Denk dan best Badger. Veel backbone en een donker houten of kunststof handvat. Tja en daar ga je dan, zoveel zielen, zoveel zinnen.

Op zich een leuk idee maar ik kan me Marcel zijn bezwaren toch wel indenken. Waarschijnlijk heeft dit idee meer kans van slagen als het actieve ledental groeit zodat er mogelijk een grotere groep met de neuzen idd één kant op wil.

Het idee van een clubscheerkwast spreekt mij wel aan. Maar dan wel wat Harkos zegt, met een gedistingeerd handvat, en geen oranje zoals Jan voorsteld. Dat staat bij mij voor voetbal en daar hou ik niet van. Ik weet dat dat gevoelsmatig is, maar toch. En als opdruk dan toch iets van de SS. Hoewel, als ik dat nu zo tik is dat mischien ook niet zo'n gelukkige keuze :oops::lol: Dan maar voluit; shaving society.nl :)

... <> Niet alleen moet je de neuzen van 50 tot 100 gebruikers dezelfde kant op krijgen in wat ze willen, je moet ook een fabrikant vinden die jouw eigen voorstel voor een redelijke prijs kan en wil leveren..

Als men een eigen SS-kwast wil, is Henk natuurlijk de man!

Hij zou bijvoorbeeld verschillende kwasten kunnen maken maar wel met eenzelfde handvat.

Ja, ik steek de loftrompet voor deze man maar weer eens op, zijn kennis is (denk ik) zwaar onderschat hier.

Voor mijn kwast heb ik alleen het handvat gekozen en dat het een dasje moest zijn.

Aangegeven waarvoor ik het wilde gebruiken en ik heb nu een ontzettend fijne persoonlijke kwast.

Modellen klik: HENKS SCHEERKRAAM

UEKAZ :P

Edited by Guest

Vind ik een BIJZONDER goed idee. Henk heeft wel hele mooie dingen in huis! En dan idd niet met een handvat in flashy kleuren. Ik sta 's morgens om 5 uur aan de wastafel, en dan zo'n flitsend ding? :roll:

Misschien dan eerder een klein schildje met de driekleur als er dan toch iets Nederlands op moet. Maar goed, (sorry, moest van iwan :D )

Oranje, nee maar butterscotch?

Butterscotch vind ik ook wel een idee. En dan bijvoorbeeld een framepje/ruitje (zoals op bijvoorbeeld de Semogue SOC), ingekleurd met de Nederlandse driekleur, en erboven en eronder "Shaving" en "Society"? Of draaf ik nu heel erg door :D

Een leuk idee, maar ik doe niet mee. De enige reden dat ik wel zou meedoen is als het een kwast is die ik toevallig graag wil.

Met andere woorden, mocht er een shasoc le kwast komen die ik al van plan was te kopen, dan doe ik mee. Anders niet.

Oh ja, en ik ben van plan de komende jaren geen kwasten te kopen.